K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2010, 10:39   #11
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
enteneller husk endelig at optage jeres møde, jeg kan ikke se andre har rådet dig til det og måske gør du det allerede i forvejen, men det kan hjælpe dig meget at have optagelsen og kan høre den igen når du kommer hjem.

Sæt evt din mobil til at optage inden i går ind, og lad for guds skyld være med at fortælle hende at du optgaer ;P

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 12:00   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg tror bare at jeg skal forholde mig rolig ved det møde og høre hvad hun har at sige og rådgive til. Håber det bliver godt

Det ville jeg helt klart også gøre hvis jeg var dig , vent se hvad hun siger lod stemningen stil nogle relevante spørgsmål og tænk så over det hele i fred og ro når du kommer hjem evt lyt det hele igennem (optag) og beslut dig så stille og roligt hvad du vil gøre derfra ...

Og hvem ved kan jo være at det viser sig at være et ganske udmærket møde jeg havde det på samme måde da jeg skulle have møde med min reva sagsbehandler og min kommunale sagsbehandler jeg sad i dage op til og tænkte og sagde hvad nu hvis og så siger de garenteret sådan og sådan og så vil de sådan og sådan ...

Da de kom sagde de til mig med det samme (den kommunale ) jeg kan ikke se hvad vi kan gøre mere , jeg er indstillet på at du indstilles til pension en anden skriver indstillingen og jeg har snakket med lægekonsulenten der mangler lige et par stykker papir når de kommer bliver indstilingen skrevet og du overgår til den sagsbehandler der skriver indstillingen og som har skrevet mange mange af dem og er rigrig god til at skrive dem ...

ØØHHH jeg endte med at bare sidde og sige nå og ja og oki , det var lidt uvant for dem web som var med som bisidder måtte sige det meste ha ha ha ..

Så vent og se det kan jo vise sig at være et ganske positivt møde
  Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 17:38   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Mine behandlingsmuligheder har været udtømt i mange år.

Sagsbehandleren ignorerede totalt min § 17, og jeg kan se af aktindsigten at min fp er gået igennem på en § 18.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 17:44   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for alle jeres gode råd. Det med at optage havde jeg ikke tænkt over, jeg ved ikke om min mobil kan dette . Jeg er heller ikke mistroisk overfor dem, men jeg har svært ved at gennemskue hvor hun og hendes team vil hen.

Vi må se hvad der sker, jeg skal nok briefe jer herefter for jeg håber sådan at få ftp i starten af det nye år.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 21:57   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej.. hvilken model mobil har du? så kan vi andre måske sige om den kan optage hvis du er i tvivl om din kan og hvordan..
held og lykke med det..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 22:47   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg tror simplet hen, at jeg vil blive for stresset, nervøs og ukoncentreret hvis jeg skal optage det møde, det "tør" jeg ikke. Jeg har sikkert smerter nok i forvejen når jeg er der, det har jeg gerne mest om formiddagen. Det er måske så meget godt når det lige er der, men jeg tror ikke at jeg vil optage mødet og så er jeg heller ikke teknisk anlagt.

Jeg håber bare, at hun siger videre med læge konsulenten for hans vurdering efter de nye papirer eller at hun instiller mig til pension med det samme. Jeg holder ikke til hvis hun siger "jeg kan ikke indstille dig til pension". Hvad gør jeg så !!??
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 23:56   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sagsbehandleren må indstille dig til hver en tid, hun behøver overhoved ikke lægekonsulentens mening/holdning/syn på sagen for at indstille.
Så du finder nok hurtigt ud af, hvor hun står.

HVIS hun ikke vil indstille dig, så må du jo have af vide HVORFOR, hvad der mangler for at indstillingen kommer i hus osv....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 09:26   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Ja den er klokke klar. For mig at se burde jeg bare kunne indstilles direkte. Der er kun 2 faldgrupper.

1. Min læge nævner, at jeg ikke har været til rheumatolog speciellæge, mere eller mindre ud i det blå, kan det have nogen betydning for sagen og burde jeg tale med min sagsbehandler herom?

2. Der er ikke blevet svaret på nogle blodprøver jeg har fået foretaget af egen læge og som lægekonsulenten syntes af have spurgt til. Blodprøverne fik jeg foretaget efter jeg fik lavet den psykiatriske special læge erklæring.

Psykiateren her mente jeg skulle have checket mit stofskifte, da det kunne påvirke min psykiske tilstand. Det viste sig at være helt normalt, men min læge har ikke svaret på det og blev vidst heller ikke spurgt til det af kommunens daværende behandlere. Lægekonsulenten havde i sin vurdering skrevet " jeg vil foreslå af der indhentes: Status fra egen læge vedrørende gennemførte somatisk vurderinger herunder blosprøveresultater." Det har min læge bare ikke svaret på, da han som sagt ikke er blevet spurgt hertil af kommunen, men det burde de vel selv være opmærksom på ?.

Det er nemlig således at efterbehandlingen af lægekonsulentens første vurdering skete af en anden end nogle af mine sagsbehandlere, da jeg jo ikke havde nogle på daværende tidspunkt. Derfor ser det ud til at kommunen ikke helt har konkretiseret lægekonsulentens "behov", men bare sendt en generel skrivelse om status, progonose og behov for skånebehov ud til de behandlere de skulle høre fra. !! Dårligt håndværk kan man kalde det.

Jeg nåede "heldigvis" at give min psykiater en kopi af lkéns vurdering, så han kunne se hvad han havde "brug for" at få forklaret. Min læge fik den også tror jeg men han har altså svaret iht. kommunens skrivelse så det må jo være det.

Burde sagsbehandleren ikke selv kunne vurdere om hun er tilfreds med de indkomne dokumenter og om det er blevet besvaret iht. lkéns og sagens behov?. Jeg har vel ikke nøde at gøre hende opmærksom på at blodprøve resultaterne ikke er omtalt, eller bør jeg det så sagen ikke falder på det ?.
Hvad med rhematolog behovet, den burde hun vel også selv kunne vurdere om den er nødvendig, hvis hun vil indstille mig, så må jeg vel tage for gode vare at hun har været alle faldgrupper igennem og ikke spørge hertil !?? Hvad syntes du / I.

EE
EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 12:34   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det vigtigste dokument i din sag er jo ressourceprofilen, og din sagsbehandler kan enten vælge at se gennem fingre med de løse ender (fordi de er nyttesløse) eller vælge at sætte hele maskineriet i gang...
Som en sagsbehandler sagde til mig, så kan man jo blive ved og ved med at sætte spørgsmålstegn, men man bliver nødt til at holde op på et tidspunkt, og helst inden det går over i reel headhunting....
De må ikke overbelyse en sag.
Omvendt skal sagsbehandleren også have lukket for alle de faldgrupper, oplæg mm, som pensionsteamet åbner op for og som ender med afsalg. Så det er jo lidt af en kabale der skal gå op....

Men det kan da være du er blevet klogere efter mødet!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 17:56   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det satser jeg også på, jeg vil lægge lidt bånd på mig selv og lytte til hvad hun siger, hun har jo set på alle papirerne og må have en slagplan hun vil anbefale. Jeg må stole på at hun kan sit hverv og at jeg ikke skal gøre opmærksom på noget såfremt hun mener, at vi blot skal indstille mig til pension.

Jeg pt. så stress overfølsom og jeg tror at en stor del af det ligger i at få gjort noget konkret ved min sag, det har bare taget en krig at skaffe alle docs. og få sagsbehandlerne igang fra gang til gang.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension