K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2008, 12:47   #1
davenport
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 10
Styrke: 16
davenport er ny på vejen
Ny på siden

Hej alle sammen:

Jeg er ny på K10, og ankommer med en lidt anden indgangsvinkel end de fleste her sikkert gør.
Jeg har i mange år arbejdet som sagsbehandler for kommunen, og beskæftiget mig med sager om kontanthjælp, revalidering, fleks og førtidspension.
Derfor kender jeg til alle de frustrationer jeg kan læse her, bare fra den anden side af bordet. Jeg kender til en lovgivning, det er svært at leve op til, til sagsbehandlerskift, til lægepapirer der forsvinder osv osv.
Jeg forstår godt, at mange ikke kan hitte ud af hvad der sker, for det er faktisk tit, at sagsbehandleren heller ikke gør det.
Jeg har oplevet borgere, der er blevet behandlet respektløst og som cprnumre, og det er ikke til at leve med.
Jeg fik stress tilsidst, nok fordi jeg på det tidspunkt havde 5 sagsstammer, hvilket svarede til godt 350 mennesker - hvem skulle kunne rådgive og vejlede så mange?

Nu arbejder jeg for anden aktør, hvor vi behandler vores borgere med den respekt de fortjener, og rådgiver og vejleder efter aller bedste evne.
Sådan skal det være!

Grunden til at jeg skriver her, er at jeg nogle dage har fulgt nogle diskussioner på sidelinjen, og i er utrolig venlige og støttene - og sku også nyttige!

Jeg vil gerne hjælpe til i det omfang jeg kan.

Nu sidder jeg og føler mig lidt som at jeg har stukket hånden i en hvepserede, men jeg er på jeres side, og mit arbejde består i at hjælpe folk i jeres situation. Jeg har haft mange af de her nævnte problemstillinger tæt inde på livet, så jeg håber det er ok?

Tak til K10 for et fantastisk stykke arbejde!
Kanont!
davenport er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 13:18   #2
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Hej davenport,

Jovist har du stukket hånden ind i en hvepserede, men....

Fordi du har været ansat som sagsbehandler i en kommune, kan du jo godt være et godt menneske alligevel.....

For mit vedkommende ser jeg din indgangsvinkel her på sitet som en kærkommen lejlighed til at supplere med insider viden -og forståelse -og forklaring -og medfølelse for, HVORFOR det ikke altid er kommunens skyld at tingene sejler, men i langt højere gad de ressourcer der nedprioiteres iblandt de syge i kommunerne. Her er det jo i bund og grund de folkevalgte politikere der har ansvaret.

Tager i al respekt hatten af for at du valgte at sige fra!

Velkommen i klubben!

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 14:03   #3
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
350 !

Citat:
Oprindeligt indsendt af davenport Se meddelelser
Hej alle sammen:

Jeg er ny på K10, og ankommer med en lidt anden indgangsvinkel end de fleste her sikkert gør.
Jeg har i mange år arbejdet som sagsbehandler for kommunen, og beskæftiget mig med sager om kontanthjælp, revalidering, fleks og førtidspension.

Jeg fik stress tilsidst, nok fordi jeg på det tidspunkt havde 5 sagsstammer, hvilket svarede til godt 350 mennesker - hvem skulle kunne rådgive og vejlede så mange?

Nu arbejder jeg for anden aktør, hvor vi behandler vores borgere med den respekt de fortjener, og rådgiver og vejleder efter aller bedste evne.
Sådan skal det være!

Grunden til at jeg skriver her, er at jeg nogle dage har fulgt nogle diskussioner på sidelinjen, og i er utrolig venlige og støttene - og sku også nyttige!

Jeg vil gerne hjælpe til i det omfang jeg kan.

Nu sidder jeg og føler mig lidt som at jeg har stukket hånden i en hvepserede, men jeg er på jeres side, og mit arbejde består i at hjælpe folk i jeres situation. Jeg har haft mange af de her nævnte problemstillinger tæt inde på livet, så jeg håber det er ok?

Tak til K10 for et fantastisk stykke arbejde!
Kanont!
Hej davenport og velkommen til

Det var da ikke så lidt med 350 personer, som du skulle sagsbehandle. Ikke noget at sige til, at du fik stress af det.

At du nu arbejder for en anden privat aktør ser jeg ikke som et minus. Mange kan faktisk gøre noget ved den mur, som en del mennesker løber panden imod hos kommunen. Jeg læste om en her på siden, som efter en tur hos anden aktør fik støtte til psykologbistand efter hun flere gange havde efterlyst det over for sin kommunale sagsbehandler uden effekt.

Og rettighederne er jo de samme om det er en privat aktør eller hos en kommunal sagsbehandler. Så selv om jeg ikke er meget for at indrømme det, så kan det faktisk være lidt positivt med private aktører... :/

Spred Glæde...trods alt :/

FlemmingLeer
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 14:19   #4
davenport
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 10
Styrke: 16
davenport er ny på vejen
Tak skal i have

Det er rigtigt at man kan udøve meget mere ordentligt sagsbehandling i det private, og det passer mig rigtigt godt.
I dag gik en borger herfra med bemærkning om, at "man føler sig altid velkommen hos jer, og får altid god og ordentlig behandling" - Så er dagen reddet

Jeg kan selvfølgelig ikke fortælle så meget mere, da det er et offentligt forum, og jeg mener en vis anonymitet er på sin plads.

Men spørg endelig hvis i vil vide noget om det kommunale - I´ve been there, done that
davenport er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 14:24   #5
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Hej og velkommen ..

Jeg synes det er modig af dig at stikke hånden i et hvepsebo-og jeg er bare så sikker på at de fleste her vil synes det var godt gjort..

Jeg skriver ikke så meget lige nu ( er nede og meget frustreret ) , da jeg i går fik afslag på pension..fra pensionsnævnet ..Grunden til det er at de vil have en frisk vurdering af min arbejds evne, selvom hverken sygedagpenge ..eller nu kontanthjælpen har kunnet gøre det på grund af psykiatrisk læge erklæring..men den historie er lang og den vil jeg ikke "kede " dig med..

Maen velkommen til og super at du vil være der for os i det omfang du kan..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 14:28   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej Davenport

Velkommen hertil.

I dette forum er vist alle velkomne, det kan jeg ikke tro andet og at du har en anden indfaldsvinkel til tingene ser jeg kun som noget positivt

Jo større viden om tingene, jo større forståelse, det er min mening

Hmm, hvad angår sager har jeg en bekendt som var tidligere var ansat i børn og unge afd. Tænk, engang, hun skulle forholde sig til 150 alvorlige sager om udsatte børn
Hun sagde forøvrigt også sit job op, for hun kunne tilsidst simpelthen ikke se sig selv i spejlet mere - som hun udtrykte det

Ak ja, der er vist ingen tvivl om at vi alle ønsker at blive behandlet med respekt, høj som lav, og personligt tror jeg at alle ville "vinde" temmelig meget ved blot at forstå dette - ikk´

held og lykke - med at stikke hånden i hvepsereden
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 15:28   #7
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Hej davenport.

Jeg vil bestemt også byde dig velkommen i dette eminente forum.
Det er altid rart med en anden indgangsvinkel så sagerne kan blive belyst fra flere vinkler....som du jo sikkert har læst, har vi alle i dette forum mere eller mindre "stødt panden mod muren" adskellige gange.

Mvh. wersi.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 15:43   #8
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Davenport!

Velkommen - jeg synes personligt, at det er dejligt hvis du kan bidrage til en større forståelse for, hvorfor sagsbehandlere/kommuner gør som de nu gør....... f.eks. hvad den dybereliggende årsag til, at sagsbehandleren tit tyr til konklutionen: psykisk lidelse???
Det forstår jeg ganske enkelt ikke - og da slet ikke, hvis der er masser af lægelig dokumentation, som dokumenterer at der er noget galt fysisk.


Jeg er glad for, at du valgte at stikke hånden i hvepsereden - vi er ikke så farlige. Vi har forståelse for hinanden og hinandens situation og vil alle det bedste. Det er i hvert fald min oplevelse her på siden.

Mange hilsner


Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 16:17   #9
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Davenport og Velkommen
Nu er det jo godt med sådan et forum som K10 at fokus er at hjælpe dem som har behov, så ret beset løser man herinde et behov systemet skulle have overflødiggjort, men sådan er det desværre ikke blevet. Der sker fejl, grelle fejl og utrolige fejl, og som siderne her ser ud er det de 2 sidste kategorier der vinder
Al hjælp der fører til bedre forståelse og sagsforløb , ikke bare for brugerne herinde, men også for de der ikke har fundet os endnu, er så sandelig velkommen, fra den ene eller anden side. Målet er det vigtigste, nemlig retfærdig behandling af syge mennesker i systemets klør.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 17:12   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Davenport og velkommen til fra mig også, du skal være mere end velkommen og jeg tror såmænd heller ikke at der er ret mange her på siden der ikke har forståelse for at sagsbehandlere har travlt eller at de bliver kastet lige så meget rundt i systemet som vi andre gør....

I sin tid da vi lavede K10 var vi enige om at vi ville være glade hvis vi bare kunne få en 10-20 bruger som kunne hjælpe hinanden, så jeg må indrømme at nogen gange når vi så ser at tallet af bruger bare stiger og stiger ja så bliver man sq helt deprimeret, det ville jo være noget mere hyggeligt hvis ikke det var et sted med sygdom og ødelæggelse hele tiden ....

for det kan ikke være rigtigt at det i et velfærdssamfund skal være nødvendigt med sådan en side som k10...

(selv om vi altså er nogen der syntes det er hyggeligt her alligevel) for selv om folk ikke kan hjælpe ja så er der altid støtte ....

Så du skal være så velkommen fra alle sider her, og så selv om det skulle ske at du ikke er enig med os , for det sker trods alt også , og gode råd er altid mere end velkommen
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny på siden :) mojanne Din historie 7 26-01-2012 09:58
ny på siden ann72 Spørgsmål ang fleksjob 2 17-05-2010 19:31
Ny på siden lola44 Hjælp til Forum Brug 3 09-12-2009 16:10
Ny på siden... Angelsbaby Din historie 1 25-05-2009 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension