K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2014, 22:11   #11
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Undskyld- jeg lige misbruger tråden:

Nu er mine tænder superdårlige, der er nogen knækkede og fronten ligner en nedbrændt negerlandsby- jeg slider mit bid skævt. Det er ikke så smart- og socialt hæmmende, plus jeg har svært ved at bide og tygge min mad.

Det billigste er vel proteser, min søster fik lavet noget hvor der skues op i kraniet, men hendes knogler var for skøre (skruerne faldt ud)- så hun gik i over 2 år uden tænder i hele overmunden- og det kostede 100.000 kr....

Skal man gå til tandlæge først? Og så ansøge kommunen?

Som sagt dårlige tænder- er et socialt handikap, jeg ville gerne ud af min ensomhed, men at gå nogen steder hen- med dette tandsæt...
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 10:17   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Skal man gå til tandlæge først? Og så ansøge kommunen?
Hvis det er en hel protese du skal have, altså at der ikke er tvivl om, at alle tænderne skal ud, så tror jeg du kan starte med, at gå til en tandtekniker og få lavet et prisoverslag, som du kan lægge ved ansøgningen til kommunen.

Hvis du har tænder, der kan bevares, så få en tid til en snak med din tandlæge og få lavet en plan over hvilke tænder der kan bevares og hvilke der skal ud, derefter kan du så kontakte tandteknikeren.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nææ, min tandlæge justerer den normalt ved almen tandeftersyn, hun sliber den som også hvis den liiige skal passe bedre med biddet osv...det er jo sådan noget småtteri hvor man jo skal sidde i stolen, så det passer perfekt...

Ved også min mor får tilpasset sit gebis hos tandlægen sammen med eftersyn af egne tænder. Så det er nok meget normalt
Mystisk, min mor har før oplevet nærmest at måtte rende fra den ene til den anden, netop fordi de ikke rørte ved hinandens arbejder.

Men måske bunder det i tandlæge og -teknikers kendskab til hinanden, nogen ved måske, at den anden vil få et flip hvis de rører vedkommendes arbejde, og omvendt, andre steder har de måske et bedre samarbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 23:55   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror der er forskel - jeg har jo protese blandt mine egne tænder, tandteknikeren kan jo ikke sidde og bore i mine tænder for at få broen til at passe, sådan som min tandlæge kan. Og hvis protesen bliver løs, kan tandteknikeren heller ikke rette på krogene, det er kun min tandlæge, for det er jo millimeter det drejer sig om, og ofte skal hun justere 3-4-5 gange mens jeg sidder i stolen, før end den passer perfekt. Det ville tandteknikeren jo ikke kunne....så ville jeg jo mangle tænderne i flere uger fordi de skulle sendes frem og tilbage

Men havde man nu en hel overmund eller undermund, så kunne tandlægen jo ikke gøre noget. Eller hvis protesen skulle fyldes eller på anden måde ændres radikalt.
Men småtterierne er der ingen problemer med.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 10:34   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror der er forskel - jeg har jo protese blandt mine egne tænder,
Det har min mor også.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 11:00   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så må hun finde en ''normal'' tandlæge - evt min!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 11:11   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og hvis protesen bliver løs, kan tandteknikeren heller ikke rette på krogene, det er kun min tandlæge, for det er jo millimeter det drejer sig om,
Det gør min mors tandtekniker.

Tandlægen arbejder på tænderne.
Tandteknikeren arbejder på protesen/unitoren.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så må hun finde en ''normal'' tandlæge - evt min!!
Jeg skal selv snart have lavet noget tilsvarende, så finder jeg jo ud af hvordan min egen tandlæge og tandtekniker gør tingene.

Den tandtekniker jeg forventer, at benytte har jeg fået anbefalet af flere og min tandlæge bliver ikke skiftet ud.


Sidste år henvendte jeg mig til den lokale "Tandprotetiker", jeg havde knækket en af de allerforreste fortænder i overmunden og ville have en delprotese bare med den ene tand.
Jeg fik lavet et prisoverslag, som indeholdt mange uigennemskuelige poster, prisen ville blive næsten 18.000 kr.

Enden på det hele blev, at min mor lånte mig penge til en krone på fortanden.

Siden da er der sket meget med mine tænder, kronen har hele tiden siddet lidt løst, et par andre tænder er trukket ud og et par mere er på vej.

Nu har jeg lige været hos en tandtekniker og har fået lavet et prisoverslag på delprotese/unitor til både over- og undermund.
Prisen bliver næsten 18.000 kr. For begge to.

Så se jer rigtig godt for når/hvis i skal have lavet en eller anden form for tandprotese.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 15-07-2014 kl. 14:23.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension