K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2009, 14:47   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Question hvordan er reglerne?

Hej

Jeg sad og kiggede mange af disse sider igennem med rigtig mange gode spørgsmål og ikke mindst gode svar. Men jeg fik ikke på nogen af disse sider svar på det spørgsmål som jeg sidder og tumer lidt med..

Når jeg nu er ledig fleksjobber... og har en dårlig dag. Altså smerter mv. som gør, at hvis jeg havde et job, så ville jeg ringe og melde mig syg.

Skal/burde jeg så ringe på kommunen og melde mig syg til dem?
Der er vist nogle regler på området men jeg kan ikke hitte ud af de der § det ene og det andet.. meget forvirrende for mit i forevejen forvirrede hoved..

Venligst MIG
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 14:53   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er lidt svært at svare på, hvis det kun er en enkelt dag, men er det flere, så send en mail med en sygemelding. Så indgår det i din sag, når der skal følges op.

Er du så syg i længere tid, så skal opfølgningen af din sag foregå efter sygedagpengeloven.

Men jeg vil da anbefale dig at skrive dagbog i en lidt længere periode, hvor du beskriver din dagligdag. Hvordan har du det, hvordan og hvor meget sover du, hvad magter du derhjemme, og hvad må du springe over osv. osv.

På et tidspunkt kan du se et mønster, som du kan tale med din læge om. Giv evt. også ham/hende en kopi af din dagbog.

Dagbogen kan du også bede om at få vedlagt din sag i kommunen, så den indgår i din sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 15:49   #3
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Red face

Hej Zuza

Tak for dit svar. Landet ligger sådan at jeg er afklaret og har fået fleksjob bevis 12-15 timer med næsten alle hensyn der skal/kan tages...

Både før under og efter forløbet skrev jeg dagbog samt smertedagbog. Alt dette er taget med.

Jeg er stoppet med at skrive for i de sidste 1½ år er det mere eller mindre det samme der er skrevet. Og nej der er desværre ikke noget mønster at gå efter.

Men hvordan holder jeg kommunen opdateret med hensyn til hvordan jeg har det selv om jeg går hjemme og leder efter et job, hvis jeg ikke sygemelder mig på de dårlige dage?

F.eks. havde jeg det skidt i går og i dag også.. jeg kan ikke vide om dagen i morgen også er skidt eller om den er bedre end i dag.

Og jeg kan som de allerfleste heller ikke vide om dagen på torsdag ser god eller dårlig ud....

Da jeg var i arbejdsprøvning gjorde jeg det at jeg på dårlige dage mødte op og tog hjem, blot for at vise at jeg gerne vil men ikke magter. Måske det er ris til min egen r.. i dag...

Jeg synes ikke min hverdag er blevet nemmere eller mindre smerte/symptom fri efter jeg fik beviliget et fleksjob. Jeg havde sådan håbet at når jeg fik ro på min hverdag så ville det hele gå bedre, det havde jeg nemlig hørt fra flere at det havde man oplevet hos mange andre... Jeg synes faktisk at mine dage oftere er præget af smerter mv. men ja jeg kan da godt genoptage skriveriet ..det skader i hvert fald ingen.

Min læge har været og er guld værd, han anerkender nemlig piskesmæld og dets følger, så han har været med inde over hele forløbet og har været en rigtig god støtte.
Min sagsbehandler var jeg også heldig med, hun var KANON, men jeg ved ikke om jeg stadig har hende efter hun har afsluttet min sag og sendt mig til jobkonsulent...

Min diganose er whiplash syndrom: forvriding af halsrygsøjlen, følger af forvridning af halsrygsøjlen samt følger af hjernerystelse. Alle læger (også kommunens lægekonsulent)/neurloger/reumatologer skriver/siger at det er kronisk og der altså ikke er udsigt til bedring..

Jeg har stort set alt og alle symptomer man kan opleve i denne forbindelse.
Og jeg har forsøgt stort set alle former for lindring også af alternative veje men har kun oplevet kortvarig (1-2 dages smerte lindring).

Hvem er det så jeg skal kontakte.. jobkonsulenten eller sagsbehandleren ?
Jeg har pt gennemsnitlig 2 ½ dag pr uge hvor jeg "er slukket" og disse dage er ikke nødvendigvis sammenhængende...

Venligst MIG
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 16:09   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er et godt spørgsmål og svært at svare på.

Du er jo visiteret til fleks pga. de ting, du beskriver, og dine skånehensyn og timer er sat derefter. Derfor kan jeg ikke se, at du bør kontakte dem, da du jo har det, som du plejer at have det.

Du kan gøre det, at du nøjes med at skrive et "minus" i din kalender (det er nemmere end dagbog), så du stadig har lidt styr på dit helbred, når der skal laves opfølgning på dig i kommunen.

Får du derimod en forværring eller andre ting, så skal du tage en snak med lægen og med kommunen, så din sag bliver opdateret med det.

Jobkonsulentens arbejde bliver at finde et arbejde til dig, hvor du er herre i eget hus over arbejdstidspunktet. Det er jo muligt, men nok ikke nemt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 17:10   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
mawebro, præcis det spørgsmål er netop svært at svare på.
Har selv stået i situationen for som Zuza så ganske rigtigt siger, så er det jo mange gange som man plejer at have det, man er jo netop syg

Da jeg(hustru) ikke kunne få et klart svar fra sagsbehandleren om til hvem og hvordan skal jeg forholde mig(når jeg var min mand behjælpelig) ja, så måtte jeg jo stille ? på skrift til Jobcentret, Jobcenterchefen, borgmesteren mfl.

Jeg fik et svar retur at ligesom på en arbejdsplads ja, da kunne jeg ringe ind og sygemelde ham(skønt det var en kronisk tilstand).
Men sådan ønskede man det og det gjorde jeg så. Noget helt andet er at der var INGEN på kontoret der kunne finde ud af at viderebringe beskeden!
-Og- hvorfor skal du det, blev jeg spurgt når han er flexjobber(indforstået at så er man jo syg og dette har man jo erkendt)

Jeg gjorde så det at hver gang min mand var sengeliggende eller i det hele taget ikke var fit for fight, ja så sygemeldte jeg ham.
Skrev dato, tid og sted ned, hvem jeg havde talt med osv.

Det er jo netop en god ting at du kan dokumentere at du har det som du har det så indvie jobcentret/sagsbehandleren i din situation, de er jo ikke tankelæsere.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 19:30   #6
Hannah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hannah er ny på vejen
Unhappy

Hej Mawebbro.
Hvor fantastisk at du har fået tilkendt et flexjob på 12-15 timer.... især når min jobkonsulent siger til mig at jeg skal op på min. 20-25 timer i min arbejdsprøvning, for at have en chance for at få et flexjob...
Jeg bor i Esbjerg.. hvilken kommune bor du i, hvis jeg må spørge..??
Jeg er sikker på at hun siger det til mig for at presse mig op over de 18 1/2 time, så kommunen kun skal betale 1/2 af min løn...
Venlig hilsen Hannah.
Hannah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 19:36   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
til Hannah
i min sag, brugte de de 25 timer til at påstå jeg bare skal ud og arbejde på ordinære vilkår..
jeg venter spændt og nervøst på afgørelsen fra beskæftigelsesankenævnet som snart må være på trapperne..
så bliv ikke et sekund mere end du/i kan klare og holde til.. hellere 2 sek. mindre..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 15:37   #8
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej Hannah og alle i andre

Jeg bor i Faxe kommune og har haft en kanon dygtig og god sagsbehandler.

Og som Huldra skriver bliv ikke længere end i kan klare!
Husk der er et liv efter arbejdstid og det liv skal også indeholde livskvalitet og samvær med familie og venner.

Alt for mange bliver skilt og/eller mister såkaldte venner, fordi mange i arbejdsprøvning, ikke tør være ærlige over for sig selv og sige, jeg magter ikke mere.

Jeg er en af dem, der glemte at jeg også har en familie... og det fortryder jeg nu, for jeg lå ofte på sofaen efter en arbejdsdag på bare 2 timer og var fuldstændig mast og samlede bare kræfter til dagen efter... Det er altså vigtigt at huske at familie og livskvalitet også er en del af livet
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 10:22   #9
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej..

Jeg sad lige og læse disse indlæg igennem..

Og Hannah du skriver:

Hvor fantastisk at du har fået tilkendt et flexjob på 12-15 timer.... især når min jobkonsulent siger til mig at jeg skal op på min. 20-25 timer i min arbejdsprøvning, for at have en chance for at få et flexjob...

Til det vil jeg lige fortælle at i min udredning og deraf arbejdsprøvning fik jeg den besked at jeg skulle starte med 20 timer og så 25 timer så 30 for til sidst at forsøge at ende på 37 timer.

Jeg nåede selvsagt aldrig de 20 timer og blev mødt med forståelse. Jeg fik efter de første to uger, beskeden: bliv så længe du kan.

Det gjorde jeg så. Jeg fik også stillet et helt rum til rådighed med en hvilestol (otiumstol) som jeg kunne benytte i forsøg på at få mit timetal op.

Det krævede stor psykisk overvindelse for mig at benytte dette rum. Bare det rejse mig og "trække mig tilbage for en stund", trak tænder ud. Men jeg gjorde det fordi jeg fik besked på at det skulle forsøges.

Men det virkede ikke og øgede ikke mine timer ...

Venligst Mig
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 12:56   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Siger en jobkonsulent sådan så bed om at få det på skrift , sig at det passer ikke med hvad i har læst eller hørt fra sagsbehandler og at i derfor vil have det på skrift ...

Dette vil en jobkonsulent ikke give jer , når de så ikke vil det så skriv en skrivelse til dem når i kommer hjem , henvis til dagens møde skriv at i undre jer og det gør jer urolige at i har bedt om at få det på skrift , og at i hermed gerne vil have det bekræftet at i skal op på det antal timer og henvisnig til loven , skriv at det ligger et unødigt pres og usikkerheds moment i jeres liv ...

Send det så med besked om at det skal lægges ind i jeres sag og send en kopi til jeres sagsbehandler ...

Skriv evt også at i selvfølgelig agter at komme op på så mange timer som i overhovedet magter men at i stadig vil have på skrift med henvisninger til loven at man skal op på 25 timer for at kunne komme i betragtning til et fleksjob ....


Og HUSK det er en sagsbehandler der afklare en jobkonsulent gør ikke
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er reglerne nu? Jasmina Spørgsmål ang fleksjob 8 11-01-2013 09:13
hvordan med reglerne - fælles forsørgerpligt Guldfax Alt det andet 9 09-07-2012 23:43
Licens reglerne Tzari Dit og Dat 4 05-05-2010 08:04
Hvordan er reglerne med tilbagebetaling af sygedagpenge ?? Marolle Alt det andet 10 16-04-2009 08:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension