K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2010, 11:43   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Question Hvordan er jeg stillet nu

Hej Alle

Jeg er sendt til anden aktør og på pairene fra jobkonsulenten står der: med henblik på motivation for at komme tilbage til arbejdsmarkdet.

Jeg er rasende over den måde det er formuleret på, for jeg mangler så sandelig ikke motivation, men kræfterne til arbejde!

Det skal lige siges, at jeg er visiteret i dec. 2008 med et fleksbevis på 12-15 timer pr. uge.
Men har gået ledig på ledighedsydelse og derfor var/blev jeg i nov/dec 2009 sendt i praktik, efter eget ønske på et plejehjem - jeg skulle aktivere samt smøre frokost - ingen fysiske belastninger og med mange opfyldte skånebehov. Jeg kunne magte 4-6 timers effektiv pr. uge. Ja det kunne jeg jo ikke engang, for livet på hjemmefronten hang slet ikke sammen.

Efter 5½ uge blev jeg stoppet af jobkonsulenten, der ikke kunne se formål med at lade mig forsætte og sendte min sag til vurdering hos en sagsbehandler.
Denne kunne ikke udfra den statusatt. hun indhentede hos egen læge, se at der var sket forværring i min tilstand og sendte mig derfor retur til jobkonsulenten. (der ligger meget mere i den historie, som kan læses i min blog, hvis man finder det interessant )


- Jobkonsulenten sendte mig så til denne anden aktør. Der skulle vi i de første 3 uger have gennemgået hvordan man laver cv og lære hvordan man søger jobs. ... Ja trummerumlen ---

Jeg fandt i 4. uge, selv et sted hvor jeg kunne være i praktik. Jeg er glad for at være der og der er søde kollegaer og chefen er helt ok.

Konsulenten fra anden aktør, synes det er fint det jeg præstere, til trods at jeg kun er der ca 2 timer pr. dag inklusive 3/4 pause, dvs. jeg kun er effektiv ca. 1 timer og 15 min. pr. dag. Han mødes kort med mig 1 x pr. uge.

Det svinger meget hvordan jeg har det når jeg kommer hjem. Nogle dage er jeg fuldstændig mast og andre dage, som i går f.eks. havde jeg lyst til endelig at få malet mit vinduesparti i stuen - det betaler jeg så i den grad prisen for i dag - men det var en "det har jeg lyst til opgave" - så prisen er vel ok, hvis man sætter det sådan op ja okay, det er måske ikke det smarteste at gøre midt i en praktik, men for pokker da, det er jo en del af det daglige liv, at man sommetider foretager sig ting, som kan påvirke ens helbred. Jeg synes det er møgforkert af mig, men på den anden side, så har jeg vel ret til at kunne lave sådanne ting? Eller hvad?? Jeg ved det ikke.

Men men det jeg så tænker på nu, det er med de timer jeg kan være effektiv, så er jeg jo tilbage på "for lidt timer til et fleksjob" og jeg vil med sandsynlighed blive sendt retur til sagsbehandleren.

Hun og jeg vi "klinger" ikke lige, som man kunne håbe og jeg har forhørt mig, men jeg kan ikke få en anden bare sådan på baggrund af min dårlige oplevelse med denne, da de er uddannet til at se objektivt på alle sager! hm... ikke så fedt, når jeg har minus!!! tillid til hende

Min læge er med inde over nu og opdatere fint i min journal. Han har bedt mig kontakte ham, både i tide og i utide, for at han kan hjælpe mig mest muligt. Jeg har ikke været hos ham siden okt 2009 - min fejl, men tænkte at det kunne være lige meget, da han jo hverken kunne gøre fra eller til for mig ang. mine smerter... men papire og journaler er vigtige og derfor SKAL man huske at lade sin læge følge op.. det er min fejl, ikke hans!

Ask har nu for anden gang, givet mig en midlertidig afgørelse på 40% på mit erhvervsevne tab, på grundlag af at kommunen sår tvivl om min rådighed til arbejdsmarkedet... Hvor mange gange kan de give midlertidige afgørelser? - ask genoptager min sag til nov. 2010...

Hvad sker der efter denne praktik periode?

Jeg har talt med konsulenten (fra anden aktør), fordi jeg nogle dage slet ikke kan overskue dagen og er blevet trist, har fået øget smerter og gener og slet ikke fungere. (også uden at have lavet "dumme ting" hjemme)

Andre dage, jeg ved ikke hvad der sker i mit hoved, men så tager f.... ved mig og jeg får lavet "det har jeg lyst til opgaver". Men konsulenten siger at jeg skal tage det stille og roligt. Har jeg behov for en dag eller to hjemme, så er det det jeg gør. - Han skal bare vide det og selvfølgelig chefen fra praktikstedet.

Jeg har udtrykt min bekymring hos ham for, at kommunen vil sige at jeg ikke forsøger godt nok, hvis jeg har flere dage hvor jeg ikke kommer pga. mit i forevejen lave timetal.

Han svarede at han forstod min bekymring, men jeg skulle passe på mig selv og han kan jo se at jeg virkelig forsøger, at jeg gør hvad jeg kan, at jeg ikke er umotiveret. Han vil bakke mig op, i det jeg vælger at gøre, så længe det er bedst for mig. - Flink mand, men skeptisk og mistroisk er jeg lidt alligevel...

Det er svært at beskrive... suk... og jeg synes det er lidt rodet dette her...

Hvor mange gange kan / må kommunen sende mig afsted? Nu er jeg jo sendt ud med henblik på motivation... kan det næste gang blive med henblik på afklaring? Eller? Kan kommunen sende mig ud med henblik på - hvad som helst - ?

Jeg er selv efterhånden kommet frem til at det mest fornuftige for mig og min familie vil være hvis jeg kunne få en fp.

De måneder jeg har været hjemme siden nov/dec 2009, der var jeg ved at finde fodfæste og kunne få dagene til at gå med acceptable smerter - nogle dage bedre end andre.

Nu er smerterne igen ved at få overtaget og jeg kan intet foretage mig hjemme, hvis jeg skal kunne passe et fleksjob. Det synes jeg ikke er rimeligt.

Hvad gør jeg? Afventer kommunes afgørelse - det bliver jeg jo nød til.
Kan jeg selv gøre noget?
Jeg har næste uge med i praktikken, ved så ikke hvad der skal ske - jeg skal evalueres men hvad der kommer ud af det og hvor meget eller lidt kommunen lytter til anden aktør, tjae...

Og jeg skriver dagbog mv. som konsulenten også har opfordret til, så vi har noget at gå ud fra.

Jeg ønsker mig en fp - jeg er kun 36 - men jeg orker snart ikke mere.

Jeg vil sikkert blive spurgt om hvad årsagen er til, at jeg ikke kan klare flere timer når nu mit fleksbevis siger 12-15 effektivt.

Sandheden er at jeg dengang, pressede mig selv al al for meget.
Sandhedenn er at jeg stadig troede på håbet om bedring - selv om lægerne sagde det var kronisk...
Sandheden er at jeg nu er blevet det klogere og ved at det aldrig bliver bedre.
Sandheden er at jeg nu ikke vil presse mig selv så meget, at jeg ikke kan være noget for min familie.
Sandheden er at jeg nu har indset at livet bør indeholde mere end smerte og job/penge.
Sandheden er at jeg har indset at, jeg mister min familie hvis jeg forsat presser mig selv så meget, at min familie må klare sig selv.
Sandheden er at uanset hvor meget jeg gerne vil arbejde, så magter jeg det ikke,
Sandheden er at jeg gerne vil forsøge at have et "normalt" liv, til trods for mit helbred.

Der er mange sandheder, og kan sikkert finde flere end dem jeg har skrevet her, men er det nok?

Sagsbehandleren sagde til mig at jeg jo bare kunne søge en fp via §17 - jeg kiggede på hende og sagde, men den vil jo ikke gå igennem - hun svarede Nej.
Sagsbehandleren sagde: 40 % erhvervsevnetab det lyder jo ikke som en fp..
Og det er denne sagsbehandler jeg ryger retur til

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥

Sidst redigeret af mawebbro; 24-06-2010 kl. 11:49. Årsag: forsøgt at rette en sætning så den gav bedre mening
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob - hvordan er man stillet ? Garbo Spørgsmål ang fleksjob 1 27-11-2012 15:09
Hvordan er jeg stillet ? l-kold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 19-10-2012 14:24
nedsat tid, hvordan er man stillet mht. erstatning energizer Alt det andet 1 16-02-2012 12:15
Hvordan er jeg stillet???? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 8 08-07-2007 18:05
Hvordan er jeg stillet? mortiltre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-12-2006 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension