K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2016, 15:27   #1
cuenumber716
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
cuenumber716 er ny på vejen
Post Prisliste: Ressourceforløb hos HKI

Hej. Jeg er på et resurseforløb i HKI (Hans Knudsen Instituttet)
Jeg vil gerne finde ud af hvad det koster at have mig gående.
Jeg ved det koster over 100.000 på et halvt år. Jeg kan godt spørge på instituttet, men jeg kan fornemme, at de ikke er glade for at snakke om det.
Derfor vil jeg gerne finde ud af det, uden HKI's hjælp.
Jeg har fundet en prisliste, hvor de omtaler en rammeaftale, når man bor i Københavnskommune:
Mit problem er, at jeg ikke kan finde rammeaftalen -- Kan i hjælpe mig?
Prislisten er vedhæftet herunder -- én overskuelig A4

PS: Jeg kan ikke komme til tasterne de næste par timer, så det vare lidt tid før jeg svare, hvis der er nogle der, har uddybende spørgsmål -- ses, håber i kan hjælpe.
Vedhæftede filer
Filtype: pdf Prisliste_2014.pdf (15,9 Kb, 329 visninger)
cuenumber716 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2016, 16:35   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Du kan formodentlig finde tallene i referater fra borgerrepræsentationen.

Jeg har svært ved at sige andet, så længe jeg ikke kender mere til din motivation for at finde de nøjagtige tal.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2016, 07:44   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af cuenumber716 Se meddelelser
Jeg vil gerne finde ud af hvad det koster at have mig gående.
Hvorfor er det så vigtigt for dig?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 20:35   #4
cuenumber716
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
cuenumber716 er ny på vejen
Svar til Vovse og Kageøre

Til Vovse og Kageøre, undskyĺd at jeg svare så sent, der er jo gået betydeligt mere end et par timer, som jeg skrev der ville gå.

Til jeres spørgsmål om min motivation.
1. Overordnet er det fordi, jeg gerne vil vide så meget, som muligt, om min egen sag. Jeg ved ikke hvordan i har det. Men jeg føler mig marginaliseret i systemet, og total uvidende om min situation, og røvrendt på en måde, hvor systemet minder om en kæmpe desorienteret hydra, der er uvidende om hvor mange gange den har bidt mig, da den ikke ved hvad de andre hoveder laver.
Det eneste der hjælper mig imod følelsen af marginaliseret nedtrådthed, er viden om min egen sag.
2. Jeg har prøvet at søge aktindsigt i min egen sag, men er indtil videre ikke nået nogen vegne, så som plaster på såret, gør jeg så det her - det giver mig en vis nørdet tilfredshed. jeg ved ikke om det giver mening for jer.
3. Hvis mit ophold virkelig koster omkring 140K, som jeg har hørt nogen snakke om, vil jeg gå op til min sagsbehandler på kommunen og sige, at jeg mener, der er bedre måder at bruge pengene på, hvis han vil hjælpe mig videre. Om han vil give mig ret er nok usandsynligt, men det er da et forsøg værd.
cuenumber716 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 21:21   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Beløbsrammen er sat af borger-repræsentationen, og så længe de får hvad de beder om forstår jeg ikke hvilken relevans det har, nu du direkte spørger.
Man man sikkert finde på bedre måder at bruge pengene på, men nu har et flertal af borgere i København bestemt hvem der sidder i borger-repræsentationen og godkender disse tal.
Beløbet for et forløb ændrer jo hverken til eller fra i forhold til indholdet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 23:03   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af cuenumber716 Se meddelelser
Til Vovse og Kageøre, undskyĺd at jeg svare så sent, der er jo gået betydeligt mere end et par timer, som jeg skrev der ville gå.

Til jeres spørgsmål om min motivation.
1. Overordnet er det fordi, jeg gerne vil vide så meget, som muligt, om min egen sag. Jeg ved ikke hvordan i har det. Men jeg føler mig marginaliseret i systemet, og total uvidende om min situation, og røvrendt på en måde, hvor systemet minder om en kæmpe desorienteret hydra, der er uvidende om hvor mange gange den har bidt mig, da den ikke ved hvad de andre hoveder laver.
Det eneste der hjælper mig imod følelsen af marginaliseret nedtrådthed, er viden om min egen sag.
2. Jeg har prøvet at søge aktindsigt i min egen sag, men er indtil videre ikke nået nogen vegne, så som plaster på såret, gør jeg så det her - det giver mig en vis nørdet tilfredshed. jeg ved ikke om det giver mening for jer.
3. Hvis mit ophold virkelig koster omkring 140K, som jeg har hørt nogen snakke om, vil jeg gå op til min sagsbehandler på kommunen og sige, at jeg mener, der er bedre måder at bruge pengene på, hvis han vil hjælpe mig videre. Om han vil give mig ret er nok usandsynligt, men det er da et forsøg værd.
Hvis jeg må være helt ærlig, så mener jeg, at du kan bruge din energi bedre.

Det er rigtig fint, at du vil have viden om din sag, men hvad prisen er for de forløb kommunen sender dig ud i har ikke nogen relevans for din sag.

Hvis du har et forslag til et forløb, som vil være bedre for din fremtid/afklaring, så synes jeg du skal forelægge det for din sagsbehandler, men hold økonomien udenfor.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 11:49   #7
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cuenumber716 Se meddelelser
Til Vovse og Kageøre, undskyĺd at jeg svare så sent, der er jo gået betydeligt mere end et par timer, som jeg skrev der ville gå.

Til jeres spørgsmål om min motivation.
1. Overordnet er det fordi, jeg gerne vil vide så meget, som muligt, om min egen sag. Jeg ved ikke hvordan i har det. Men jeg føler mig marginaliseret i systemet, og total uvidende om min situation, og røvrendt på en måde, hvor systemet minder om en kæmpe desorienteret hydra, der er uvidende om hvor mange gange den har bidt mig, da den ikke ved hvad de andre hoveder laver.
Det eneste der hjælper mig imod følelsen af marginaliseret nedtrådthed, er viden om min egen sag.
2. Jeg har prøvet at søge aktindsigt i min egen sag, men er indtil videre ikke nået nogen vegne, så som plaster på såret, gør jeg så det her - det giver mig en vis nørdet tilfredshed. jeg ved ikke om det giver mening for jer.
3. Hvis mit ophold virkelig koster omkring 140K, som jeg har hørt nogen snakke om, vil jeg gå op til min sagsbehandler på kommunen og sige, at jeg mener, der er bedre måder at bruge pengene på, hvis han vil hjælpe mig videre. Om han vil give mig ret er nok usandsynligt, men det er da et forsøg værd.

Kan godt være du bør brug din energi på andet, men jeg kan faktisk rigtig godt forstå dig i din "nørdethed". Og jeg synes ikke det er spild af kræfter af flere grunde.
For det første fordi du personligt får tilfredsstillet din "nørdhjerne" og for det andet fordi det måske ikke ville være så tosset at gøre nogle af politikerne i kommunen obs på hvordan man fra forvaltningens side vælger at svine med de penge de klager over at mangle... dette er jo kun eet eksempel fra din egen sag...

Det er en vinkel der er anderledes - især fordi den kommer "nedefra" (forstå mig nu ret ikk... er jo selv lige der hvor du er), og generelt er hverken politikere eller almindelige borgere klar over hvordan der bliver brugt svimlende beløb på at fastholde en masse mennesker i et sindssygt ødelæggende system. Og kun fakta kan belyse dette ordentligt.

Jeg ville elske hvis man sideløbende med den følelsesladede debat, hvor især etik er tungtvejende OGSÅ ville komme med disse fakta tal...

Jeg er nemlig sikker på at selv vores politikere ville blive chokerede...

Så ja jeg synes du skal forfølge dette spørgsmål, først og fremmest for din egen skyld, men også til generel oplysning og information

Men pas på dig selv, lad det ikke fylde det hele for dig, husk at fokusere på fremdrift i din "sag" som førsteprioritet
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 23:27   #8
cuenumber716
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
cuenumber716 er ny på vejen
Smile Tak for jeres svar

Tak for jeres svar.
Især tak til Gana, der næsten beskriver mine bevæggrunde bedre, end jeg selv gør.
Det er rart at blive forstået
Jeg vil vende tilbage, hvis jeg bliver klogere.
Jeg tror, jeg vil søge aktindsigt i min sag igen og se, om det går bedre denne gang,
så kan det være, at prisen på forløbet står et sted i min sag.

Tak endnu engang

Sidst redigeret af cuenumber716; 13-04-2016 kl. 23:29.
cuenumber716 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 06:51   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af cuenumber716 Se meddelelser
Jeg tror, jeg vil søge aktindsigt i min sag igen og se, om det går bedre denne gang,
så kan det være, at prisen på forløbet står et sted i min sag.

Tak endnu engang
Jeg har været i mange forløb, men priserne er aldrig fremgået af aktindsigt.

Den eneste pris jeg engang har set var for en speciallægeerklæring, og den så jeg kun fordi jeg kunne læse på hovedet.
Jeg sad overfor sb ved hendes skrivebord, papiret med prisen lå foran hende, og da hun kort forlod lokalet kunne jeg zoome ind.
Men denne pris fremgik heller ikke af aktindsigten.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 15:14   #10
cuenumber716
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
cuenumber716 er ny på vejen
Jeg må lære at blive en ninja til at læse på hovedet og zoome ind ;-)
cuenumber716 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension