K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 10:31   #11
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
psykiatre er kuns til at skrive medicin ud..
Psykologer er med til man anerkender og kommer til en forståelse af ens situation og får redskaber til at handle.
Altså min personlige mening
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 15:59   #12
Væsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
Væsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snøften Se meddelelser
Er det normalt, at man skal gå fra en psykiater og have det værre end da man kom?
Ja, desværre. Det kan anbefales at aftale en times afprogrammering med en god ven, samme dag som du har været hos psykiater. Jeg vil slet ikke råde nogen til at gå til psykiater, hvis de ikke har meget, meget alvorlig brug for det... og forvent ikke at de bryder sig om patienten personligt. De er en pillemaskine. Der er måske undtagelser, men de er nok yderst få.

Desværre er systemet sådan indrettet at der ikke er ret meget hjælp at få andre steder. I hvert fald ikke gratis.

Psykiateren tjener kr. 708 for første/anden konsultation og 448 for de følgende. Det er vist den nemmeste måde at være speciallæge på. Ingen udgifter til udstyr, bortset fra en lænestol. Mange har ikke engang en sekretær. Psykiateren har måske patienten 10 gange eller mere, i modsætning til andre speciallæger som lytter, undersøger, skriver diagnose, recept og smider patienten ud igen. Og hvis man kan få indkaldt familien til gruppeterapi, kan man doble beløbet op flere gange.

Sidst redigeret af Væsen; 11-07-2011 kl. 16:05.
Væsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 16:05   #13
404
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2011
Indlæg: 26
Styrke: 13
404 er ny på vejen
Jeg har selv oplevet en gak psykiater på et tidspunkt, der er meget forskel på dem og deres syn. Ham du har fået er ikke dygtig nok...

Vil tro du kan klage over ham hvis han skriver det ned han har sagt til dig.

Jeg ville konfrontere ham, problemet er bare at når man ikke har det så godt (og DERFOR går til psykiater), så har man ikk lige overskudet til at konfrontere.

Du kan evt. ringe til sind, evt få en af deres bisiddere med hvis ikke du kan få en anden psykiater.

føler med dig, held og lykke

mvh 404
404 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 16:08   #14
404
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2011
Indlæg: 26
Styrke: 13
404 er ny på vejen
gitte kirk: heldigvis har jeg nu 2 gange oplevet empatiske psykiatere, som arbejder efter kognitiv terapi og med moderne syn. Så de findes heldigvis.

Ind til 2009 havde jeg selv kun oplevet støtte fra psykologer. Læger, distriktpsykiatri og psykiater sagde bare stress, ocd agtig adfærd, hysteri osv.
404 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 16:19   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har kun fået rigtig god støtte af distriktpsykiatrien og psykiateren
samt er tilknyttet en psykiatrisk sygeplejerske
Men Ja en psykolog havde lavet alt forarbejdet
men er også fra distriktpsykiatrien
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 17:31   #16
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hejsa

Helt enig i at du skal finde en anden psykiater. Ingen grund til at gå tilbage til en fuser, når der findes gode af slagsen andre steder.

Jeg har heldigvis kun haft helt igennem suveræne oplevelser med min psykiater. Hun er et dejligt menneske med masser af empati. Jeg har gået i samtaleterapi hos hende i årevis og hun har i den grad hjulpet mig.

Så gode psykiatere findes helt sikkert, også dem der ikke kun triller piller!
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 17:36   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Gode behandlere må RIGTIG gerne navngives herinde

Gode læger, psykologer, psykiatere osv, må MEGET gerne navngives herinde - til mulig glæde for andre der leder - der er jo langt imellem dem!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 17:56   #18
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Psykiatere er kun til for at medicinere, de snakker ikke med dig, som sådan.

Psykologer snakker og giver redskaber, med at man kan arbejde med sigselv.

Smiler lidt, jeg fik i begge tilfælde af vide, at det ville være ressource spild i mit tilfælde, og jeg har megen brug for hjælp, men nej.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 18:13   #19
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Man kan ikke generalisere på den måde. Der findes gode og dårlige psykiatere ligesom der findes gode og dårlige psykologer. Og alt muligt andet.

Der er masser af psykiatere der er uddannet til at tale med folk og som interesserer sig for deres patienter. Jeg har mødt mere end én.

Jeg har også mødt en psykolog der faldt i søvn mens jeg sad og fortalte.

Der er ikke andet for end at blive ved til man finder en man svinger sammen med.

Sidst redigeret af Solnedgang; 11-07-2011 kl. 18:22.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 20:22   #20
Snøften
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Snøften er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg ville mægtig gerne skifte, men problemet er jo lidt, at andre psykiatere herfra og i en køre-radius på ca 1 time har min ½ års ventetid

Jeg synes det virker så ustruktureret og han spørger lidt i øst og vest og vil gerne selv have mig til at sige, hvad problemet er. Og når jeg så begynder at græde - for det gør jeg! Jeg synes det er frustrerende at sidde der, jeg føler jeg slår i en dyne og har gjort det i de knapt 2år jeg har været sygemeldt og jeg føler en enorm afmagt. Men når jeg så begynder at græde, så siger han bare, at jeg er deprimeret!
Snøften er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiater Lonnie Alt det andet 1 21-10-2012 23:08
Psykiater m.m. Pixeline Alt det andet 2 03-07-2011 22:31
Syg psykiater Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-11-2010 23:04
Psykiater? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 6 15-11-2010 10:35
Psykiater SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-05-2010 02:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension