K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-12-2012, 13:15   #11
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Nej jeg får en løn som faktisk er 10-12.000 kr lavere end mine kvalifikationer berettigere og skifter jeg til samme job efter nytår får jeg ca 20.000 kr mindre
vi er altså nogen som her en uddannelse og dermed evner til noget som er eftertragtet og dermed betales bedre end det de fleste kan uden at lære ret meget først

Hvor er rimeligheden i at nogle skal miste 50% af deres løn og andre som dig kun mister 10-15%?? Du mener måske det er rimeligt at en læge osv får det samme som rengøringskonen??? så vil du næppe se mange længervarende uddannede i Danmark.

Jeg kan kun sige som en anden herinde hvis min løn ryger derned så vil jeg pga omkostninger ved at arbejde stort set ikke have noget ud af at arbejde så det bliver hjemmehygge i stedet for at yde til samfundet men som alle andre har jeg jo regninger som skal betales og de penge må jo findes på en eller anden måde, hvem ved vennetjenster og hvad det nu falder for man kan holde til.

Sidst redigeret af flexjober; 25-12-2012 kl. 13:23. Årsag: ikke færdig med svar
flexjober er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 13:20   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som fleksjobber skal vi jo alle også veludannet have mindsteløn

selv fik jeg en lån der lå 10000 over det jeg får i dag, det er ikke sjovt men jag arbejder jo heller ikke mange timer, vi skal huske rimeligheden i at leve over evne ikke skal betales af andre.
Er da ked af jeg ikke tjener så meget mere men er mere ked af, der sidder så mange uden udannelse i flekssystemet, der skal staffes fordi, vi er nogle få der tjener for meget.

det er jo derfor de har lavet denne nye ordning, for at vi ikke skal tjene for meget, desvære går det mest ud over folk der i forvejen har det svært.
jjsonn er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 13:58   #13
tonni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
tonni er ny på vejen
Tak for gode svar, og god jul :-) vi var først på kommune, de vidste ikk noget, 3f - de vidste heller ikk noget , jobcentret i silkeborg vidste heller ikk noget.. Har skrevet til Christian Juhl fra enhedslisten - venter :-) Jeg ved ikke hvad en høj løn er , men jeg får 19.800 før skat ..
tonni er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 14:01   #14
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Ingen ved det endnu men desværre er det jo i første omgang op til kommunen at tolke det og vi ved jo alle hvordan en kommune tolker.

Jeg går også og tænker på mit job jeg har været der i 9 år men på anden arbejdsgiver (ejer) og på et tidspunkt kommer der skkert ny ejer igen
Der er jeg selv ret sikker på at selv om jeg laver det samme på samme bord osv eneste forskel er nyt cvr nummer og ejer så falder jeg igennem hullet og mister 8-9000 kr + pension hver måned
jeg syntes også alle skal ha hjælp til en god løn -- men jeg tror da med indlæg , som dette ---der måske også kan komme noget godt ud af ,den nye reform -- der vil måske blive mere ligelighed i den hjælp det offentlige giver til folk der kommer i klemme i systemet -- det er måske ikke så hårdt for en der -måske tjener 40000 kr med offentlig hjælp - som en der kun har 15000 kr og om vi har en høj udannelse eller ikke -mener jeg ikke beretter os til forskellig hjælp - faktum er at syge skal ha samme hjælp for samme sygdom
havmanden60 er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 14:15   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er vel ingen, der er berettiget til et job, der matcher ens evt uddannelse. De fleste mennesker aflønnes med den løn, der hører til jobbet. Ellers få din fagforening ind over.
stampe er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 14:15   #16
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
syge skal ha samme hjælp for samme sygdom det får de da osse? sidst jeg hørte var der ikke forskel på sygedagpengene.
Men nu lever vi heldigvis ikke i et kommunistisk land så vi får ikke alle samme løn for vores arbejde


Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
jeg syntes også alle skal ha hjælp til en god løn -- men jeg tror da med indlæg , som dette ---der måske også kan komme noget godt ud af ,den nye reform -- der vil måske blive mere ligelighed i den hjælp det offentlige giver til folk der kommer i klemme i systemet -- det er måske ikke så hårdt for en der -måske tjener 40000 kr med offentlig hjælp - som en der kun har 15000 kr og om vi har en høj udannelse eller ikke -mener jeg ikke beretter os til forskellig hjælp - faktum er at syge skal ha samme hjælp for samme sygdom
flexjober er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 14:36   #17
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
det er rigtigt vi ikke lever i et kommunistisk land --- men hvis der sådan at to flex får 2 forskellige løntilskud , for samme antal timer i så byder jeg den nye reform velkommen-- man skal ikke ha forskel på om man er konge eller gadefejer -hvis der drejer sig om offentlig hjælp-- hjælpen bør også stoppe når man er over mindsteløn -- så er der måske flere der vil få hjælp end i dag
havmanden60 er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 14:42   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dette er en diskussion som bør debatteres i politik og samfunds kategorien og ikke i denne tråd....

Så lav evt en tråd om emnet der....http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=12

Måske alle ikke forstod ovenstående...og man vil i så fald få slettet sine indlæg...hvis man forsætter...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 15:58   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men er du sikker på at du har regnet det rigtigt ud Flexjober..

Uanset hvad din arbejdsgiver giver dig i løn nu, får han kun tilskud efter mindstelønnen i det job du har, uanset hvor lang en uddannelse der ligger til grund... men mindstelønnen er selvfølgeligt højere ved en lang uddannelse.


Når man overgår til ny ordning, får man jo den løn man kan forhandle sig til i de timer man arbejder og den timeløn afspejler jo også en lang uddannelse og evt. erfaring... og så må man jo kæmpe for at få så god en løn som muligt.

Så hvis man bliver vinterfyret, tænker jeg at man starter forfra hver gang.. dvs man genansættes.

Og så er det under de nye regler.. men man kan måske forhandle sig til en højere løn pga erfaring..

Sidst redigeret af Pip; 25-12-2012 kl. 16:03.
Pip er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 16:25   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo netop det der er problemet med den nye reform....

Hvis man har nedsat tid som skånehensyn....så hjælper det jo ikke rigtigt noget at forhandle højere løn...da det bare indebære at ens tilskud så nedsættes...

Selvfølgelig spare kommunen så nogle penge...men det er ikke noget du rigtig selv vil mærke...medmindre du virkelig kan forhandle en kæmpe løn...

Nu kender jeg ikke så meget til denne type jobs...altså hvor man bliver vinterfyret....

Så jeg ved ikke om det er noget man har i sin kontrakt....at man er fritaget i et vist tidsrum....og så forsætter efter pausen....eller om man faktisk bliver fyret og så genansat....

For hvis man bliver fyret og så ansat igen....ja så vil jeg tro at man kommer ind under de nye regler første gang det sker...

Men hvis man er på fast kontrakt med indbygget pause om vinteren....ja så tror jeg at man forsætter under de gamle regler...

Men det er altså noget rod at lave en reform hvor der ikke er nogen der kan vide hvad der sker...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vinterfyret tonni Spørgsmål ang fleksjob 6 09-01-2013 15:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension