K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2008, 19:51   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
SF tråden

som foreslået af Heidi.

Som skrevet i den anden tråd, så er vi åbenbart flere, der genovervejer vores medlemskab af SF.

Vi synes ikke, de er synlige nok i debatterne, vi undrer os over manglende svar.

For mit eget vedkommende har jeg stemt SF i 33 år, været medlem i et par år og jeg har deltaget aktivt under valgkampen, bl.a ved at dele foldere ud i min lokalkreds.

Jeg er aktiv rundt om på nettet vedr. debatter omkring vores forhold, så jeg gør jo, hvad jeg kan for at fortælle om SF og mine intentioner........eller gør jeg??

Jeg er p.t. utilfreds med SF ja, men har jeg nu gjort mit til at de virkelig har forstået mit budskab??

Jeg har aldrig deltaget i møder i SF her på lokalplan, emnerne har ikke lige haft min interesse, og det er da en fodfejl fra min side.

Det er jo i lokalafdelingen, vi kan blive hørt, vi kan fremvise dokumenter vedr. sagsbehandlinger, vi kan tilbyde vores hjælp som bisiddere o.a.

Netop derfor har jeg ofte foreslået folk at kontakte det lokale SF og bede om bisidder derfra, om ikke andet, så for at råbe dem op.

Enhedslisten er fin, MEN og det er et stort men for mig, de har Asmea eller hvad hun hedder, og jeg kan IKKE kapere hendes holdninger. Hun tegner også EL og hun er altså for ekstrem til mig, så nej, uagtet at det er fristende, så vil jeg næppe gå til EL.

Jeg bliver i SF, og vil gerne påtage mig et ansvar for at JEG kan gøre emre for at VI bliver hørt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 20:28   #2
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Lightbulb Vi ku´

Starte vores eget parti.

Hvem vil være statsminister?

Hvor mange underskrifter er det lige man skal samle?

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 22:00   #3
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Hej

Har stemt tidligere på SF da de stod for en god politik vedr. EF/EU Men så kom Holger på banen og kursen blev lagt til et Ja til unionen. Da tabte jeg alt for dette Parti.
Har aldrig været medlem, men fulgte partiet politik meget som tiltalte mig på flere punkter.

Har dog altid gået til stemmeboksen og så valgt parti der lå mig nærmest i holdninger o.s.v.

At oprette et nyt parti? Tja! Har vi ikke rigeligt?

Og bliver de store som SF! Så vælger de åbenbart at overhøre hvad borgerne mener.

Jeg forstår så udmærket, at der er nogle som vil melde sig helt ud såfremt de ikke gør sig mere synlige i forhold til socialpolitik og kæmper med for bedre retssikkerhed i borgersagsbhdl. samt for at kommuner ikke slipper fri for erstatning når de som i Benny' s tilfælde frakender ham hjælp og som han så senere får tilbagekendt.

Så SF kom ud fra skjulet og vis jeres sande jeg og fortæl hvor I står i denne slags sager.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 22:48   #4
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
nyt parti

Vil bare lige høre inden jeg melder mig

Hvis jeg melder mig som statsminister, kan jeg så vælge at være lige så usynlig som nuværende

Kan jeg - lige som Birte Rønn få lov at jokke godt og grundigt i nælderne - uden det får konsekvenser

Får jeg rødvin ligesom Lars Løkke

Må jeg være et dumt svin lige som .............

Hvis ja - så sig lige til - så vil jeg lige overveje det igen
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 22:56   #5
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Mail udsend til ...

SF 'ere med lån i citater fra TV2 Lorry tråden.

Og påskrevet hvad jeg mener:

Citat:
Fra: Per C webm [pc.net¤depweb.dk]
Sendt: 11. november 2008 21:38
Til: '[email protected]'; '[email protected]'; '[email protected]'
Emne: Vedr udsendelsen i TV2 Lorry d.10 november 2008.

Hej Susanne Palsig, Ozlem Cekic og SF
Som en protest mod den arrogance der blev svaret af dig S.P. i udsendelsen 10.11.08 på TV2 Lorry sender jeg dig denne mail med citater fra det skrevne og mail til sendt af andre til dig Susanne P. og jeg sender også dette til Ozlem Cekic (SF) og SF Partikontor.

Jeg er helt enige med det der skrives i disse mail.

Prøv lige at genopfrisk det sagte af dig i udsendelsen. Er det hvad SF står for? Jeg mener det ikke.
-----------------------------------------------------------------------Citat:

Til
Susanne Palsig

Vedr udsendelsen i TV2 Lorry d.10 november 2008.
Jeg så udsendelsen i går vedr Benny Gerhard og jeg må altså sige at sjældent har jeg hørt en mere latterlig og selvmodsigende udtalelse end den du kom med.
Man tager den personlige hjælp fra Benny dvs man reducerer den fra 128,5 til 39,5 time om ugen.
Efter anke afgørelsen bliver det slået fast ganske klart at Benny har behov for og krav på hjælp 24 timer i døgnet – faktum! Citat slut

Længere nede:
Citat:
At du/i tillige med har den arrogante frækhed at tilbyde ham en ældrebolig, ja, så må jeg ryste på mit lille hoved og tænke: hvor blev respekten af for det enkelte menneske.
Engang lød parolen: længst muligt i eget hjem –hvordan har i tænkt jer at opfylde dette for Benny? Citat slut
-----------------------------------------------------------------------
Fra næste mail:

Citat:
Til Susanne Palsig

Jeg sad i går og så Lorry som jo omhandlede Benny Gerhard i jeres kommune og jeg kunne ikke lade være med at tænke over din kommentar i udsendelsen .
Når man læser og høre om Bennys sag så står det ganske klart at der er lavet en fejl af Gladsaxe kommune og at man uberettiget har frataget Benny hjælp.

Dette bliver der så rettet op på efter en anke afgørelse
Som jeg læser og høre det så tager man den personlige hjælp fra Benny det vil sige at man reducere den fra 128 til 39,5 timer om ugen.
Efter anke afgørelsen står det klart at Benny har behov for og krav på 24 timer i døgnet.

Når man så høre dine udtalelser i Lorry hvor du udtaler .
At det er kommune u-vedkomment at Benny har "valgt" at købe hjælp i den mellem liggende tid så må man slå sig for panden og tænke hvad er det dog du snakker om … Citat slut

Kommentar: En ret arrogant holdning at ha' til en mand der er hårdt ramt som Fysisk handicappet og med stor gæld grundet den kyniske holdning I har i Galdsaxe over for svage og syge borgere. - Per Chr
-----------------------------------------------------------------------
Og fra mailen til: Özlem Cekic

Citat:

Til Özlem Cekic
Jeg skriver til dig i forbindelse med sagen og Benny Gerhard, jeg ved ikke om sagen er ukendt for dig men håber det ikke da vi er rigtig mange mennesker deriblandt Benny Gerhardt selv der har prøvet at råbe politkkere op i øst og vest tilsyneladende uden effekt …

Når man kigger på jeres hjemmeside kan man læse at der flot står
SF's handicappolitik
Handicappolitik er et centralt område i hele velfærdsdebatten, og SF vil inddrage handicappolitik i alle de områder, der betyder noget for mennesker med en funktionsnedsættelse.

Og derfor vil jeg nu skrive til dig om denne sag, Benny er en ener ja og jeg ved at i ikke går ind i personsager , men jeg mener som medlem af SF at det at det er en person sag ikke gør at man skal afholde sig helt fra at kommentere eller debattere enkelte tilfælde for desværre er det sådan at når det kommer til velfærd i DK så er der sjældent enkelte tilfælde men blot tilfælde hvor kun meget få personer formår at råbe op og blive hørt , resten går bare stille og roligt til grunde uden at blive opdaget eller hørt …
Hvis du syntes jeg lyder harm og irriteret ja så har du ganske ret, jeg er træt af at opleve at det er de svageste i samfundet der står for skud hele tiden, jeg er træt af at se de handicappet blive glemt i div dagsordner og blive udelukket fra div høringer osv… citat slut.
-------------------------------------------------------------------
Her følger link til relevante sider:
Jeg kan kun opfodre dig til at se klippet på Lorry
http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyhed...D=1&vId=453211
Bennys hjemmeside som er www.benny-g.dk
kig ind på k10 i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=6465&page=2
Hoved link tråden http://www.k10.dk/showthread.php?p=42130#post42130
Denne mail offentliggøres på websteder m.v. da sagen er offentligt kendt.
Med venlig hilsen
Per Christensen
www.depweb.dk
Mdl. på www.k10.dk
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 23:20   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vakler selv mellem S og SF, og har som stemt på begge partier gennem tiden....

Det frygtelige ér, at der egentlig ikke findes noget parti der tiltaler mig 'sådan rigtigt'. Jooh, op til valg osv er de jo alle sammen mere eller mindre 'normale', men efter valget står det meget i stampe, og jeg føler mig skuffet hver eneste gang....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 08:08   #7
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Har det lidt som Helenekr at jeg vakler mellem S og SF.

Alle deres fine ord, hvor de lover guld og grønne skove, har de svært ved at holde. Jeg ved godt de er i mindretal nu........... men man må sq gøre sig mere synlig

Min holdning er bare, at vi må af med den regering der sidder nu, for bare at håbe på vi får det bedre.

Sammen er vi også stærkest ( har nogengange svært ved at se det), men på et eller andet tidspunkt må S og SF sørme til at vågne op og ikke følge i VKO fodspor.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 10:37   #8
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
som foreslået af Heidi.

Som skrevet i den anden tråd, så er vi åbenbart flere, der genovervejer vores medlemskab af SF.

Vi synes ikke, de er synlige nok i debatterne, vi undrer os over manglende svar.

For mit eget vedkommende har jeg stemt SF i 33 år, været medlem i et par år og jeg har deltaget aktivt under valgkampen, bl.a ved at dele foldere ud i min lokalkreds.

Jeg er aktiv rundt om på nettet vedr. debatter omkring vores forhold, så jeg gør jo, hvad jeg kan for at fortælle om SF og mine intentioner........eller gør jeg??

Jeg er p.t. utilfreds med SF ja, men har jeg nu gjort mit til at de virkelig har forstået mit budskab??

Jeg har aldrig deltaget i møder i SF her på lokalplan, emnerne har ikke lige haft min interesse, og det er da en fodfejl fra min side.

Det er jo i lokalafdelingen, vi kan blive hørt, vi kan fremvise dokumenter vedr. sagsbehandlinger, vi kan tilbyde vores hjælp som bisiddere o.a.

Netop derfor har jeg ofte foreslået folk at kontakte det lokale SF og bede om bisidder derfra, om ikke andet, så for at råbe dem op.

Jeg bliver i SF, og vil gerne påtage mig et ansvar for at JEG kan gøre emre for at VI bliver hørt.
Jeg er glad for dit indlæg tog den drejning mod slutningn. Jeg er glad for du selv kan se at det er for nemt at kritisere, når du ikke har gjort det du kan gøre for at få indflydelse.

Lokalafdelingerne er der jo for at vi alle har mulighed for at melde os ind i partierne, skriv læserbreve med afsender som medlem af partiet, blive medlem af bestyrelsen (det er jeg selv) og på den måde komme med til landsmøder og div andre møder hvor du har mulighed for at påvirke.

Når det er gjort + alt det alle andre kan gøre ved at være aktiv på nettet, aviser og sit netværk, ja så ka jeg bedre acceptere at man kritiserer.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 10:57   #9
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Amik, jeg er ganske enig, vi er gode til at brokke os over at SF ikke er synlig nok, men gør vi selv nok?

I det hele taget skal vi have mere fat i nakken af vores lokalpolitikere, jeg har lige taget et fast tag i min formand ( R) for arbejdsmarkedet i min kommune, idet der i min lokalavis står at virksomheder roser Jobcenter Høje-Tåstrup til skyerne.

Det er jo fint nok, MEN, som modvægt kunne jeg da godt tænke mig en undersøgelse af, hvad de andre brugere af Jobcenter, mig, synes om behandlingen derude.

Det er KL der har lavet den undersøgelse og der står:

Citat: på landsplan er der stor tilfredshed med jobcentrenes resultater. Citat slut.

Ja, fra virksomhedernens side, men hvad med fra vores side??

Nu er jeg spændt på svaret, om han vil lave sådan en undersøgelse eller om vores menig er ligegyldig.

Så, fat i jeres lokalafdeling SF, tag med til møder, på dem.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 11:23   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Problemet er nok Maj-Britt at vi er så mange der er for dårlige til at deltage aktivt i kampen, og som ikke har det fornødne overkud for at følge ordenligt med. Selv kan jeg pga af mine lidelser ikke komme til møder og kan ikke 'gå på dem'...
Derfor stemmer jeg på et parti der matcher de ting jeg gerne ser trumfet i gennem, og regner med de via deres stemmer, deres politiske holdninger og lovninger, overholder valgløfterne - jeg kan jo ikke gøre arbejdet for dem, det er jo derfor jeg stemmer på dem der fortæller at de har energien, visionerne og ideerne. Og som tager sig betalt for at udføre arbejdet.

Så ér det da ærgeligt at erfare at HVIS man vil have forandringer, så skal man selv holde dem i ørerne, være aktivt oppe på barrikaderne, deltage aktivt i div møder, og skrive klager op og klager ned, for i det hele taget at huske dem på deres valgløfter!

De svageste bliver altid glemt! Har nogen gange på fornemmelsen at valgkampagnerne bare skal signalere medfølelse, sympati og forståelse, og at de kører på folks dårlige samvittighed og på den måde høster stemmer. For bagefter forbliver alt det samme...bare værre, dyrere og mere indviklet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye svar/indlæg kommer tilsidst i tråden fabrix Hjælp til Forum Brug 2 11-07-2013 02:20
K10 på hjernen, jeg kan ikke finde tråden. Enteneller Alt det andet 2 09-01-2012 18:17
Rabat tråden SÅrdnok! Et godt link! 13 26-03-2010 13:34
hvor blev tråden af ... Lund Dit og Dat 9 09-09-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension