K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2011, 23:37   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej adhsl

Kan godt følge dig... -og bevæggrunden til den lange praktik, er, at kommunerne får større refusion fra staten når ledige er i fx praktik

Og det hele går jo også op i en større helhed, når man ved at kommuner osv. har fyret i spandevis af gode medarbejdere, og deres stillinger skal så fyldes ud med "praktikanter" der er indstillet på at arbejde gratis i flere måneder :

Ps. Vær med til at stoppe dette cirkus: anmeld disse virksomheder der benytter denne gratis arbejdskraft til arbejdstilsynet og fagforeningerne... -det er helt sikkert nogle skod arbejdspladser og der vil være masser af overtrædelser af gældende love osv. !!!


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 00:56   #12
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Et eller andet sted læser jeg det som om du er relativt priviligeret.. Du HAR fået bevilget et fleksjob. Det er der rigtigt mange som kæmper for at opnå.
Du skriver også:
"Jeg vil inden d. 1/9 modtage besked om en evt. ansættelse."'
Har du ikke selv talt med virksomheden om ansættelse? Hvad siger de?
Hvis det var mig der havde fået bevilget et fleksjob - og der var en jobkonsulent som efterfølgende ville skaffe mig et job fra den 1/9 - så ville jeg være glad ;-)
Ja Ida, man må endda sige jeg er særdeles priviligeret. De 3½ år der er gået siden jeg sygemeldte mig er jo ingenting. 8 mdr. arbejdsprøvnings, fra dagpenge til ledighedsydelse, 1 diagnose og 2 slags medicin, ja jeg føler mig faktsk allerede mere priviligeret.

Tak fordi du lige gav mig det spark så jeg kan komme videre
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 01:28   #13
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Hej Multe

øhh refusionsvolapyk?
det er jo ren kukkuk, men jeg kan jo konstatere at du forlængst har fanget at det er endnu en måde at få os banket så hårdt i hovedet at nogle af os ikke engang opdager det.
Er det muligt du kan uddybe det lidt?
Skal til afslutning mandag, vil gerne lige ha den der med også.
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 00:53   #14
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adhsl Se meddelelser
Hej Multe

øhh refusionsvolapyk?
det er jo ren kukkuk, men jeg kan jo konstatere at du forlængst har fanget at det er endnu en måde at få os banket så hårdt i hovedet at nogle af os ikke engang opdager det.
Er det muligt du kan uddybe det lidt?
Skal til afslutning mandag, vil gerne lige ha den der med også.
Hej adhsl

Kom lidt sent hjem, men her er et link til orientering:

http://www.ams.dk/Ams/Jobcenterforum...spx?sc_lang=da


Og min påstand om bevæggrunden til de mange(og lange) praktikker er fremhævet med rødt og sakset fra ovenstående:

Citat:
Hertil kommer, at der pr. 4. januar 2010 gennemføres en refusionsomlægning af udgifterne til sygedagpenge. Fra og med 9. uge til og med 52. uge yder staten 65 pct. refusion af kommunernes udgifter til sygedagpenge, hvis den pågældende sygemeldte er i aktivering. Hvis den pågældende sygemeldte ikke er i aktivering, yder staten 35 pct. refusion af kommunerne udgifter til sygedagpenge. Tilsvarende kommer til at gælde for kommunernes udgifter til ledighedsydelse og særlig ydelse. Staten yder 65 pct. refusion af kommunernes udgifter til ledighedsydelse og særlig ydelse, hvis den pågældende modtager er i aktivering. Hvis den pågældende modtager af ledighedsydelse eller særlig ydelse ikke er i aktivering, gælder de eksisterende refusionsbestemmelser vedrørende ledighedsydelse og særlig ydelse, hvor staten yder 35 pct. refusion af kommunernes udgifter.Citat slut.

Held og lykke med afslutningen...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 16:23   #15
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Multe har helt ret omkring refusion.

Dog kom der nye regler (igen igen) d. 01.01.11, så refusionsreglerne nu hedder 50/35, og at kurser mm ikke længere giver høj refusion, det er kun uddannelse eller virksomhedspraktikker der giver den høje refusion.

Og ja, kommunerne arbejder ud fra det, det er de lidt nødt til for at kunne få økonomien til at hænge sammen.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 16:27   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
lidt utroligt man skal sige det
men godt min sag ikke ligger til flex
for det er da snart ikke til at finde ud af

det er jo næsten mere stressende end at være på det ordinær arbejdsmarkedet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 10:24   #17
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
MTVRV1 jeg kan tude over det du skriver...
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 11:47   #18
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Tak Multe.
Kan du finde et konkret eksempel hvor borgeren har fået medhold i en klage over en arbejdsprøvning/praktik?
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overskridelse af 5 uger Kastanjen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 18-07-2013 00:03
5 uger... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 12 07-10-2012 19:19
3 uger i praktik jyttels Alt det andet 5 20-06-2011 20:11
falder for 52 uger hrolsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-03-2011 22:45
er det 4 uger sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-03-2011 20:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension