K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2008, 16:54   #1
Anne.o
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: Viborg
Indlæg: 13
Styrke: 17
Anne.o er ny på vejen
Får virksomheden penge...

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der ved om et firma modtager noget økonomisk godtgørelse for at have en i arbejdsprøvning ??

Ikke at jeg skal bruge det til noget, jeg er bare nysgerrig

Anne
Anne.o er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 17:44   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Private aktører får penge for at finde arbejdsprøvningssteder, aktiveringssteder osv.

Så hvorfor ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 17:47   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
så vidt jeg ved, får de "kun" gratis arbejdskraft.. og bliv endelig ikke for længe hver dag. det gjorde jeg, med ris til egen r.. jeg er nu 14 dage efter stop, stadig mærket af smerter og træthed.. og fået lovning på sygedagpengestop.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 18:39   #4
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg hænger mig lige på her, med et andet spørgsmål..

Afklaring-arbejdsprøvning-gælder det kun kommunens "egne" steder som for eks reva ??

Er der mulighed for at man kunne finde et sted og aftale at de vurderer eller ??.

Nu kom jeg da lige i tanke /tvivl om jeg har spurgt om det samme et andet sted her ??

Tror jeg er endnu lidt forvirret over mit afslag i går...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 18:59   #5
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Da jeg skulle i arbejdsprøvning, måtte jeg selv bestemme hvor det skulle være. Det blev vores lokale sundby butik, men jeg var med min jobkonsulent flere steder, for at se hvad der ville være bedst for mig - også private virksomheder.

Min jobkonsulent opfordrede mig til at skrive dagbog under forløbet, så jeg kunne huske hvor mange timer jeg havde været der, og hvorfor jeg måtte gå hjem, og hvordan jeg havde det generelt. Så var der jævnligt opfølgningssamtaler mellem min jobkonsulent, min chef og mig selv.

Jeg var meget heldig, og blev virkelig lyttet til, og taget alvorligt. Det underlige er, at jeg efterfølgende har hørt meget dårligt om min jobkonsulent. For mig var han guld værd, og det var en lise for sjælen, at blive lyttet til, og respekteret som et selvstændigt og tænkende menneske.

Men det jeg egentlig ville sige, er at her i kommunen kunne man godt komme i arbejdsprøvning andre steder, end kommunens egne steder. Jeg ved ikke om det er lavet om siden. Min arbejdsprøvning var for snart 3 år siden.

Om virksomhederne får økonomisk godtgørelse for praktik - det mener jeg ikke de gør. De får "kun" gratis arbejdskraft.
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 22:35   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg var i den lokale Super brugs.. de har ikke turde sige om jeg har været der lidt eller meget af frygt for at skade min sag, fordi de vidste at min sagsbehandler ville have mig op i tid..
men jeg regner med at jeg kan få dem til at skrive en seddel om at jeg ikke er en alm. løn værd i alm job.. sådan på en eller anden fin måde. det har vi talt lidt om.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 09:40   #7
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
En privat arbejdsgiver der har en i arbejdsprøvning får ikke nogen godtgørelse man kan sige at de får noget gratis arbejdskraft men de skal også deltage i opfølgningsmøder og såfremt det er en person der er så dårlig som mange her på K10 fortæller om ja så er det jo også så om så med værdien af arbejdskraften.

Sålænge vi ikke snakker løntilskudsordninger så er det faktisk mit indtryk at mange arbejdsgivere medvirker i dette for på denne måde at løfte noget af deres sociale ansvar (det er jo også tit dem der slider folk ned!)
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 21:56   #8
Anne.o
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: Viborg
Indlæg: 13
Styrke: 17
Anne.o er ny på vejen
Det er en privat virksomhed jeg er i, og det er et sted jeg selv har fundet da jeg gerne ville prøve noget andet end det mit egentlige fag er.

Jer arbejder i 16 timer om ugen, og kommune damen har fået at vide af min læge at det vil skade min ryg at sætte mig op i tid, det passede hende ikke men samtidig ville hun ikke risikerer at jeg blev hængende i systemet resten af mit liv

Så lige et tillægs spørgsmål... Min sygedagpenge periode slutter i starten af september 08 og jeg er blevet forlænget i 26 uger, ryger jeg så helt ud af systemet når jeg stadig venter på at skal på sygehuset d. 2 oktober 08, og der vil få at vide om jeg skal opereres for min diskus prolaps. Eller har de mulighed for at forlænge sygedagpengene ??

Anne
Anne.o er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 23:17   #9
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anne.o Se meddelelser
Det er en privat virksomhed jeg er i, og det er et sted jeg selv har fundet da jeg gerne ville prøve noget andet end det mit egentlige fag er.

Jer arbejder i 16 timer om ugen, og kommune damen har fået at vide af min læge at det vil skade min ryg at sætte mig op i tid, det passede hende ikke men samtidig ville hun ikke risikerer at jeg blev hængende i systemet resten af mit liv

Så lige et tillægs spørgsmål... Min sygedagpenge periode slutter i starten af september 08 og jeg er blevet forlænget i 26 uger, ryger jeg så helt ud af systemet når jeg stadig venter på at skal på sygehuset d. 2 oktober 08, og der vil få at vide om jeg skal opereres for min diskus prolaps. Eller har de mulighed for at forlænge sygedagpengene ??

Anne
Der er mulighed for at forlænge SDP hvis man afventer behandling men det kommer an på et skøn.

vh
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
penge til at slå til FTP nille60 Alt det andet 70 24-05-2011 21:34
Der er penge i os! sun-lady Politik og Samfund 4 05-03-2009 19:11
Fleksjob er godt for virksomheden Stella Manglen på Fleksjob 0 01-05-2008 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension