K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2013, 22:12   #1
Perfektionisten
Ved at vænne sig til K10
 
Perfektionistens avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2012
Alder: 33
Indlæg: 13
Styrke: 12
Perfektionisten er ny på vejen
Arbejdsprøvning / Praktik

Hej K10

Jeg er igår startet i praktik med henblik på at få afklaret min arbejdsevne.

Jeg har været sygemeldt siden den 29. august 2011, efter operation i foden, forværrede min tilstand.
Jeg lider nu af en Nervelæsion og Perifer neuropatisk smertetilstand.

Aftalen med kommunen er en opstart på 5 x 2 timer i ugen.

Da jeg kom hjem igår, sov jeg hele eftermiddagen væk, og mine smerte var forværret meget.
Det har været samme mønster idag, og nu er jeg lidt i vildrede.

Jeg sidder ned, så for det første forstår jeg ikke hvorfor mine smerte har slået sådan ud, men ja, det ved i jo heller ikke

Mit egentlige problem er nok at finde ud af, hvor meget/lidt jeg skal kunne når jeg tager hjem?
Jeg er helt indstillet på her i starten at kroppen lige skal vænne sig til noget nyt.

Men skal man være HELT færdig når går hjem, eller hvordan?
Perfektionisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 22:31   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der er ingen trivel om at smerter udtrætter kroppen både fysisk og psykisk

du må selv sige til og fra,evt tage så pauser eller hvad det er du har brug for.

Selv er jeg på 2½ time nu,men startede med 2 timer om dagen nogle uger.

Jeg er også helt kvæstet når jeg er igang,nogle dage er være end andre,og så kan man jo forsøge at indrette sig lidt,jeg har brug for at vile to gange .så kan jeg klare aften nogle lunde.

Det jo oftes hårdest i starten,men totalt ødelagt skal man jo heller ikke være.

Husker du at skrive dagbog,så er det letter at forsvare hvis praktikken må stoppe,og skriv dagbog for helle dagen,også om melidicin forbrug.

Hvis du syntes der er noget der kunne gøres anderledes og bedre på jobet så tal med dem om det ,har du brug for en bedre stol eller linde,så er det job centret og sagsbehandleren der skal hjælpe.

Man skal huske at passe på sig selv for der er ingen andre der gør det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 23:55   #3
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Hej Louise

Jeg har nøjagtig samme lidelse som dig (dog i hoften)

Jeg startede også min praktik med at sove det meste af dagen når jeg kom hjem. Efter 1-2 uger blev det bedre og jeg er nu fastansat i fleksjob på min tidligere praktik plads med 10 timer om ugen.

Med den lidelse vi har, er det en naturlig ting at det tærer på kroppen . Derudover er det også naturligt at være træt af indtryk efter man lige er startet.

Giv det et par uger før du "giver op " men husk din dagbog den er et utroligt vigtigt værktøj i din praktik.

En anden ting : er du sikker på du er smertedækket nok?? Jeg var på smerteklinikken på sygehuset i Århus igennem 1 år før de fandt det medicin der hjalp mig bedst(Vacatis depotplaster,mandolgin og panodil)

Hvis du ikke er smertedækket nok vil din krop reagere med at bruge recurser på at "holde dig oppe" og det vil kun gøre din træthed værrere.

Jeg håber du finder en løsning så du kan komme vidre
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 12:42   #4
Perfektionisten
Ved at vænne sig til K10
 
Perfektionistens avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2012
Alder: 33
Indlæg: 13
Styrke: 12
Perfektionisten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Der er ingen trivel om at smerter udtrætter kroppen både fysisk og psykisk

du må selv sige til og fra,evt tage så pauser eller hvad det er du har brug for.

Selv er jeg på 2½ time nu,men startede med 2 timer om dagen nogle uger.

Jeg er også helt kvæstet når jeg er igang,nogle dage er være end andre,og så kan man jo forsøge at indrette sig lidt,jeg har brug for at vile to gange .så kan jeg klare aften nogle lunde.

Det jo oftes hårdest i starten,men totalt ødelagt skal man jo heller ikke være.

Husker du at skrive dagbog,så er det letter at forsvare hvis praktikken må stoppe,og skriv dagbog for helle dagen,også om melidicin forbrug.

Hvis du syntes der er noget der kunne gøres anderledes og bedre på jobet så tal med dem om det ,har du brug for en bedre stol eller linde,så er det job centret og sagsbehandleren der skal hjælpe.

Man skal huske at passe på sig selv for der er ingen andre der gør det.
Jeg skriver ikke dagbog, men det må jeg vidst hellere få begyndt på

Jeg tror ikke der er noget på jobbet der kan gøres anderledes, og jeg skal bare tage det i mit tempo, og de er rigtig søde og forstående.

Da jeg ikke helt kan finde ud af, hvad der er skyld i mine smerter er blusset op, ved jeg ikke lige hvad det er jeg brug for.
Jeg sidder jo ned, så benet bliver jo ikke belastet, så håber det går i sig selv igen

Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Hej Louise

Jeg har nøjagtig samme lidelse som dig (dog i hoften)

Jeg startede også min praktik med at sove det meste af dagen når jeg kom hjem. Efter 1-2 uger blev det bedre og jeg er nu fastansat i fleksjob på min tidligere praktik plads med 10 timer om ugen.

Med den lidelse vi har, er det en naturlig ting at det tærer på kroppen . Derudover er det også naturligt at være træt af indtryk efter man lige er startet.

Giv det et par uger før du "giver op " men husk din dagbog den er et utroligt vigtigt værktøj i din praktik.

En anden ting : er du sikker på du er smertedækket nok?? Jeg var på smerteklinikken på sygehuset i Århus igennem 1 år før de fandt det medicin der hjalp mig bedst(Vacatis depotplaster,mandolgin og panodil)

Hvis du ikke er smertedækket nok vil din krop reagere med at bruge recurser på at "holde dig oppe" og det vil kun gøre din træthed værrere.

Jeg håber du finder en løsning så du kan komme vidre
Hej Anette

Dejligt med en med samme lidelse, dog er det jo skidt du har den

Jeg har tænkt mig at give det et par uger, hvor jeg må bide det i mig så godt jeg kan, for at se om det ikke går over.

Den trætter ufattelig meget, og må indrømme jeg ikke undvære en lur i løbet af dagen, selv inden jeg kom i praktik.

Min kontaktperson i praktikken kom også idag inden jeg skulle hjem, for at høre hvordan benet har det.
Han anbefalede mig også at føre dagbog, og gjorde det klart at jeg skulle passe på mig selv, og tage hjem hvis det blev for meget.

Jeg blev i januar afsluttet netop ved Smerteklinikken i Århus, da de ikke kunne hjælpe mig mere.
Inden jeg kom til Århus, har jeg både være ved Haderslev, Åbenrå, Sønderborg og Odense, så jeg tror heller ikke jeg har flere muligheder.
Jeg får 100 mg Imipramin til aften, da det er er det der vist bedst effekt på mig.
Det kan tage toppen af isbjerget, så det er jo bedre end ingenting

Jeg har været på forskellige kombinationer af Panodil, Ibumitin, Xefo, Tradolan, Oxynorm, Gabapentin og Lyrica. Derudover har de også afprøvet med Versatis- og Casapcin plastre, desværre uden bedring.
Perfektionisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 00:58   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LouiseR Se meddelelser
Jeg skriver ikke dagbog, men det må jeg vidst hellere få begyndt på
Du bør skrive dagbog for hele døgnet, ikke kun for arb.tiden.

Se evt. her for gode råd vedr. dagbog: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
praktik v arbejdsprøvning wanttonwu Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 23-02-2013 09:35
praktik/arbejdsprøvning minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 13-12-2012 23:03
Forskel på praktik og arbejdsprøvning? Jasmina Alt det andet 16 27-03-2012 10:51
Praktik kontra arbejdsprøvning?? Solen Jeg er kommet i praktik. 40 11-02-2011 15:26
Arbejdsevnemetode/arbejdsprøvning/praktik ? Cillenolle Alt det andet 3 14-04-2010 19:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension