K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2011, 09:37   #11
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Mht. smertecenter var der, da jeg blev visiteret over et års ventetid, men valgte så et privat og kom til screening i løbet af 2 uger :-)
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 09:29   #12
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
ja det samme var jeg ude for Trunten....desværre er der ikke rigtigt så mange tilbud i nordjylland...så jeg valgte at køre til Horsens. Der var jeg tilknytte aug 10 til april 11. Det kan varmt anbefales :-) Men desværre satdig rigtigt hårdt så at kome tilbage til egen læge om stadig ikke har forstået en meter og så bare stiller sig tvivlende overfor al den nye medicin som er kommet på undervejs i forløbet...
Udover medicin var det at få hjælp til at takle smerterne mere hensigtsmæssigt guld værd... og så lige det at få bearbejdet skaden og de kolosale store følger/ændringer kroniske smerter medfører både i forhold til sig selv, sin familie, sit arbejde / arbejdsidentitet eller tab af samme...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 10:37   #13
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Ja så¨er den generelle helbredsattest videresendt til kommunen .
Det var godt nok hård læsning, at se beskrevet hvor dårlig jeg egentlig er....må indrømme at tårerne flød i stride strømme resten af dagen. Når det er sagt er jeg samtidig positiv overrasket, da min læge endeig har forstået, hvordan jeg har det...har ellers ofte følt mig som hypokonder, når jeg har været ved ham...

Så har jeg kontaktet kommunen flere gange pr mail for at få gang i at opdatere min ressourceprofil, så sagen kan komme videretil lægekonsulenten.....men hun har ikke reageret.
Så fik jeg i stedet lavet en tid med min fagforening, og de hjalp med det i stedet...Bagefter sendte vi det hele pr mail til sb.

Stadig ingen reaktion overhovedet....

I dag har jeg så endelig fanget hende på telefon....og ingen undskyldninger overhovedet...kn at hun havde så mange sager....

Så måtte jeg skære ud i pap at jeg ikke fandt det rimeligt at der ikke ersket en dyt siden det sidste møde d. 23.6.2011. Hvor hun faktisk selv sagde at vi brelige skulle have den attest fra lægen og så opdatere rp og så ville hun tro den forholdsvis hurtigt ville gå igennem til en fp...

Møg frustrerende - især når man som jeg har gået uden indkomst siden marts 2011...

Nå men konklussionen var at jeg kunne da bare klage hvis jeg var utilfreds...Hvilken holdning....Men jeg skal love for at det bliver der gjort med det samme.....for hun kunne stadig ikke give mig en tid "¤%&/())(&¤#%
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 23:59   #14
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
puha sidder tilbage med en tom men også glad fornemmelse i kroppen...
Har i dag været til møde med sagsbehandler + min bisidder fra fagforeningen.

Vi havde på forhånd lavet et klagebrev over den meget langsomme sagsbehandling - jeg blev fuldt sygemeldt fra arbejdsprøvning d. 22. juni 2011. Og så var det planen at jeg skulle have lavet den generelle helbredsattest og så have opdateret min ressource profil. Jeg har skrevet et utal af gange uden at få svar - jeg har ringet mange gange, og da jeg endelig fangede hende var det med en besked om, at hun havde så travlt, og om ikke jeg selv kunne opdatere rp. Det har jeg så gjort i samarbejde med fagforening. og endelig skulle jeg så til møde i dag.

Vi skulle have samlet trådene og fundet ud af, hvad sb havde tænkt sig. ( og som sagt lå klagen i lommen, klar til at blive trukket op, hvis hun igen træk i langdrag...)

Jeg blev helt stum og fik næsten ikke sagt et ord...Hun startede med at sige at hun nu ville gå igang med at lave det sidste klar i forhold til min pensionssag...hun kan ikke se flere muligheder, da der er flere speciallæger, der har slået fast at min situation er kronisk, stationær, alle behandlingsmuligheder er udtømte. så altså hun laver §19 klar.

Så d. 16. november skal det på møde til 1. vurdering og forhåbentlig videre til pensionsudvalget inden jul.....Uha tør næsten ikke håbe for meget, når jeg ser hvor mange oplagte sager herinde, der ikke er gået igennem...
Er jo lige ramt af det uheldige faktum at jeg kun er 36...

men følte nærmest at jeg svævede ud fra mødet...der sad vi med klage i lommen og enighed om at hvis ikke der snart skete noget ville vi søge på foreliggende grundlag....men det endelig at føle man virkelig er blevet lyttet til var fantastisk...men samtidig også en tom fornemmelse....

nu må tiden godt gå rigtigt stærkt de næste par uger...;-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 00:09   #15
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ja, det er jo sommetider at en sagsbehandler kan tage fusen på en på en positiv måde

Men hvor var det en dejlig besked... og tiden indtil 16 nov går ret så hurtigt.. og når så at den overgår til pensionsudvalget så har de 3 mdr .. men de kan sørme også klare det på få dage.. hos mig tog det 4 dage ...

Husk at du ikke må sammenligne sagerne herinde fra med din... der er jo ikke 2 sager der er ens... ♥

Håber for dig at det hele går godt igennem inden jul... det ville jo være en skøn julegave.. ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 07:30   #16
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
tak Lunasdatter
Hold da op ja det var godt nok hurtigt ;-) 4 dage....
ja ville være rigtigt dejligt hvis man lige kunne få en positiv meddelelse i julegave...den bedste jeg ville kunne få efter godt 2½ år i systemet ;-)
heidi kastrup
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 14:27   #17
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
hmm så kom der brev fra BAN - desværre ikke til min fordel :0(
Kommunen gjorde det altså rigtigt da jeg røg af sygedgpenge i marts 2011......
Nu må jeg lige have fagforening til at tjekke den efter....er lige lidt i tvivl om kommunen har sendt alle lægepapirerne med derover, men det har fagforening lovet at tjekke op på....
hvad nu hvis de ikke har sendt det hele med?
Desværre lyttede jeg til fagforening og søgte ikke aktindsigt dengang.....først bagefter jeg fandt ud af at det er nødvendigt at være over dem hele tiden....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 18:36   #18
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Heidi...

øv pokkers også for dig, kan godt forstå du er frustreret

Jeg er noget tåget idag, men fangede lige at du er indstillet efter en § 19? Hvad er det for en §? Kender kun 17 og 18...

Har du været arbejdsprøvet,eller?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg selv lige har været gennem den generelle helbredsattest, og min læge har skrevet at hun ser en arbejdsprøvning som formålsløs...hun sagde til mig, at hun jo ikke kunne bestemme...men hvad vil den erklæring kunne gøre for mig mon?

fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:36   #19
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
øh det må lige være en skrivefejl - det er selvfølgelig §18 :-)

Jeg har været arbejdsprøvet 3 gange - og det håber jeg er nok, for jeg gik virkelig langt ned sidst....Tog mig rigtig lang tid at komme bare nogenlunde til kræfterne igen...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 22:26   #20
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
hmm min sag var oppe ved første udvalg i forhold til pension i onsdags...

Undrede mig over at jeg ikke har hørt noget om hvordan det var gået...fagforeningen og jeg selv har mailet til sagsbehandler både i går og idag uden at få et svar.

Så kl 13.30 ringede jeg op og lagde en besked på telefonsvareren...
der gik 5 minutter så ringede hun tilbage - at hun havde slet ikke tænkt på at ringe til mig med svaret...Hmm...

Nå men det havde været oppe, men udvalget havde nogle spørgsmål til ressourceprofil.
Så sagsbehandler skal mødes med faglig konsulent på mandag...
Hun kunne ikke fortælle mig hvad der blev sat spørgsmålstegn ved...

Så er det at jeg vil høre jer andre , om I inden et sådan måde har set jeres opdaterede ressourceprofil?
Jeg har ikke og da jeg spurgte, fik jeg svaret, at den skulle jeg ikke se før efter dette møde....Og samtidig var hun først færdig med det hele en halv time inden det skulle afleveres....

Og nu sidder jeg så tilbage med tanken : ja havde jeg da bare set den igennem så jeg kunne se om den "stemmer"...
Synes godt nok der er lang tid til mandag....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
specifik helbredsundersøgelse nono222 Alt det andet 3 10-09-2011 10:53
specifik helbredsundersøgelse mijanse82 Alt det andet 20 04-09-2011 15:57
generel helbredserklæring heidi kastrup At søge førtidspension 5 24-07-2011 15:47
Helbredsundersøgelse?! hla72 Alt det andet 7 04-08-2009 10:05
Helbredsundersøgelse LUM Dit og Dat 5 20-09-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension