K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2009, 00:10   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg tror også at det kommer an på sagsbehandleren og hvor gammel i gårde de er. Min sagsbehandler virkede meget dygtig, men hun havde kun været i kommunen 1 år og det kom bagpå hende at lægekonsulenten ikke mente at min sag endnu er klokkeklar til pension. Nu afventer jeg at få en ny sagsbehandler da min forrige lige er stoppet, jeg håber på at få en garvet en.

Stedfortræderen til job center chefen sagde at hun var ved at fordele sagsbehandlere og at de ville "satse" på det unge. Gud ved om jeg er en af de unge i det system ? Jeg er 41....

Jeg tror virkelig at sagsbehandleren er alt afgørende, hvis han/hun er skråsikker og har været i kommunen med nogle års erfaring, jamen så er der ikke meget at komme efter.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 11:28   #12
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Hejsa!
Tak for svarene,ja jeg er 52 og min sagsbehandler er en ældre garvet dame på snart 60 vil jeg tro.Hun foreslog faktisk også at jeg allerede nu skulle gå ind på kommunens borgerservice og få dem til at udregne min pension.Men ok .jeg må jo vente og se hvordan det går.
Mvh.
CHL.
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 11:55   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aaah, men så lyder det da rimelig sikkert med pensionen. Men jo, man kan først slappe af når man sidder med tilkendelsen i hånden.

Håber du snart får ordenlig besked!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 11:34   #14
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej CHL.

Det lyder da til at du er rimeligt sikkert få en pension

Det var også min sagsbeh. der indstillede mig til pension og den gik igennem.

Det er ikke alle skal i arb.prøvning

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 06:56   #15
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Hejsa!
Nu sker der endelig noget, har i går været til møde med sagsbehandler vedr.opdatering af recurseprofil,og der er kommet svar fra kommunens lægekonsulent,som skriver at jeg ikke er egnet til fysisk arbejde og ej heller boglig uddannelse p.g.a. øjenproblemer og forringet læsesyn, så nu mangler jeg bare pensionsnævnet.så nu håber jeg på det bedste-
Mvh.CHL
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 09:06   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det lyder da rigtigt positivt!!

Jeg starter i hvertfald med at krydse fingre, og tak fordi du meldte tilbage!! Altid rart når folk opdaterer....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 05:57   #17
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
specialrådgivning?

Hej igen.
Har lige fået brev, hvor der står at min sag om førtidspension er færdigbehandlet i specialrådgivningen og skal forelægges pensionsnævnet den 21/4. Men hvad er specialrådgivningen ,egentlig? syntes efterhånden der kommer flere og flere instanser.
Mvh
CHL.
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 06:30   #18
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af CHL Se meddelelser
Hej igen.
Har lige fået brev, hvor der står at min sag om førtidspension er færdigbehandlet i specialrådgivningen og skal forelægges pensionsnævnet den 21/4. Men hvad er specialrådgivningen ,egentlig? syntes efterhånden der kommer flere og flere instanser.
Mvh
CHL.
Specialrådgivningen i din kommune, er den instans efter din socialrådgiver og før pensionen kan tilkendes. De gennemgår din sag med tættekam, b.la for at se om der er fejl og mangler. Er din sag helt i orden, så går den videre til pensionsnævnet og er den ikke så får sagsbehandler den tilbage igen. Det sker som regel hvis specialrådgivningen skønner at der fortsat er muligheder i sagen.

Bliver din pension søgt efter § 18, og er nået så langt som til pensionsnævnet, er der kun en lille risiko for at sagen afvises, det plejer at være en formssag når specialrådgivningen har sagt god for at sagen er i orden.

Så ventetiden nu, er lidt slem - det bliver en glad dag når man står med bevillingen i hånden.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 07:36   #19
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Hej, tak for svar, ja det er efterhånden lidt forvirrende, ja min sag er søgt efter § 18 ,så må håbe det går nu.
Mvh
Chl
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 07:45   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Specialrådgivningen i din kommune, er den instans efter din socialrådgiver og før pensionen kan tilkendes. De gennemgår din sag med tættekam, b.la for at se om der er fejl og mangler. Er din sag helt i orden, så går den videre til pensionsnævnet og er den ikke så får sagsbehandler den tilbage igen. Det sker som regel hvis specialrådgivningen skønner at der fortsat er muligheder i sagen.

Bliver din pension søgt efter § 18, og er nået så langt som til pensionsnævnet, er der kun en lille risiko for at sagen afvises, det plejer at være en formssag når specialrådgivningen har sagt god for at sagen er i orden.

Så ventetiden nu, er lidt slem - det bliver en glad dag når man står med bevillingen i hånden.
de § er og navne er snart ikke til at finde ud af
min §17 er nemlig sendt tilbage sagsbehandler for at indhente en oplysning og fordi lægekonsulenten igen og tilbage igen til Specialrådgivningen.
Så man skulle snart tro min sag er blevet til en "§18"
men fint nok med mig, så længe de mener det kun er en lille detajle som mangler.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der mon en chance? Dame At søge førtidspension 9 23-02-2013 01:26
Har jeg nogen chance?? Firefly Spørgsmål ang fleksjob 19 29-10-2012 07:29
Hvilken chance ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 08-12-2011 02:17
Chance for flex job?? Ratata Spørgsmål ang fleksjob 6 06-08-2011 13:04
har jeg en chance på en § 17?? kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 22-01-2011 23:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension