K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2015, 09:51   #31
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Når kommunen er færdig med sine 4 ugers genvurdering...

Kære BMF

...og din anke med stor sandsynlighed bliver videresendt til Ankestyrelsen sender du Akvamarin regnestykker ind til Ankestyrelsen.

Indtil da søger du hjælp fra omgivelserne om at udregne på den korrekte måde.

At DUKH ikke kan hjælpe dig, undre mig. Med hvilken begrundelse? S.U.

Du må ikke bare accepterer at omgivelserne, DUKH, Ankestyrelsen, kommunen, k10 ikke kan fremvise det korrekte regnestykke.

FORDI, grunden kan være, at alle endnu ikke FORSTÅR udregningsmetoden.

Glem ikke, at både Ankestyrelsen og Arbejdsskadestyrelse taber sager ved de civilretslige domstole, hvilket beviser at du skal stole på dig selv og søge videre og ikke lade dig duperer at finde titler.

Du og Akvamarin kunne jo have ret!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 11:25   #32
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Vil lige sige at i forhold til at finde en selvstændig socialrådgiver brugte jeg Dansk Socialrådgiver forenings side http://www.socialraadgiverne.dk/Default.aspx?ID=8877

Kontaktede flere af dem og der var faktisk flere der hurtigt meldte tilbage. Jeg valgte så Gitte, da en veninde havde hørt hende undervise og kunne anbefale hende.

I tilfælde af at du ikke bor i Hovedstadsområdet
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 12:37   #33
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
At DUKH ikke kan hjælpe dig, undre mig. Med hvilken begrundelse? S.U.

Du må ikke bare accepterer at omgivelserne, DUKH, Ankestyrelsen, kommunen, k10 ikke kan fremvise det korrekte regnestykke.

FORDI, grunden kan være, at alle endnu ikke FORSTÅR udregningsmetoden.
Hej Peter

Takker for endnu et svar

Det kunne de desværre ikke gå ind i, da de ikke må lave udregninger, men kun rådgive og da jeg spurgte til hvordan man så kunne/skulle udregne/forstå reglerne, kunne de ikke svare..

Ligeledes SR rådgivningen. De synes det lød mærkeligt, men kunne desværre ikke hjælpe, da de aldrig havde fået spørgsmålet før, men kunne dog oplyse at ifbm. kontanthjælp var de datoen og ikke den første i måneden man beregnede fra..

Jeg har kun mundtligt fået besked om at klagen bliver videresendt, da der blev ringet fra ydelseskontoret. Dette er ikke kommet skriftligt endnu, på trods af at jeg har fået deres udspecificerede beregning, som jeg bad om i samme moment, i E-boks.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Vil lige sige at i forhold til at finde en selvstændig socialrådgiver brugte jeg Dansk Socialrådgiver forenings side http://www.socialraadgiverne.dk/Default.aspx?ID=8877

Kontaktede flere af dem og der var faktisk flere der hurtigt meldte tilbage. Jeg valgte så Gitte, da en veninde havde hørt hende undervise og kunne anbefale hende.

I tilfælde af at du ikke bor i Hovedstadsområdet
Hej Akvamarin

Tusind tak for endnu et link

Jeg har ringet til Gitte og lagt navn og nummer, men ikke hørt fra hende endnu.
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 16:06   #34
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Hej Akvamarin

Jeg fik i mandags opkald fra Gitte og hun mener, som du, at arbejdsgiverperioden ikke skal tælles med, men var ikke helt klar over om beregning går fra d.1. i måneden eller fra datoen for sygemeldingen, så jeg er ikke kommet så meget videre i "opklaringsarbejdet"....

Mht. til skriftlig besked om afvisning/videresendelse af min klage fra kommune til ankestyrelsen, er der intet nyt...

Hmmm... Så ved jeg det!

Har netop været forbi min side på Jobnet.

Nu er jeg så tilsyneladende i jobafklaring.

Spøjst, da jeg stadig er ansat frem til 1.3.16, men sygemeldt pt.

Jeg forstår simpelthen ikke det system

Sidst redigeret af Webmaster; 11-11-2015 kl. 16:34. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 16:14   #35
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BMF Se meddelelser
Har netop været forbi min side på Jobnet.

Nu er jeg så tilsyneladende i jobafklaring.

Spøjst, da jeg stadig er ansat frem til 1.3.16, men sygemeldt pt.

Jeg forstår simpelthen ikke det system
Det kan du sagtens være. Det betyder at din arbejdsgive nu ikke får sygedagpengerefusion men ressourceforløbsydelsesrefusion, som jo er betydelig mindre. Men du får stadig din løn til den 1/3 ifølge din fratrædelsesaftale.

Mht til tidspunktet for periodens start. Havde Gitte noget forslag til hvem der ved hvilket tidspunkt det skal regnes fra. Henviste hun dig til en advokat?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 16:37   #36
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser

Mht til tidspunktet for periodens start. Havde Gitte noget forslag til hvem der ved hvilket tidspunkt det skal regnes fra. Henviste hun dig til en advokat?
Nej, desværre ikke noget forslag til hvem der evt kunne vide det.
Og nej ingen henvisning til advokat, så vidt jeg husker.
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 16:47   #37
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BMF Se meddelelser
Nej, desværre ikke noget forslag til hvem der evt kunne vide det.
Og nej ingen henvisning til advokat, så vidt jeg husker.
Hmmm tænker hvem der mon har bevisbyrden? Dig eller kommunen? Derfor tænker jeg advokat.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 19:22   #38
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
BMF & Akvamarin

Ankestyrelsen har netop udgivet en ny Praksisundersøgelsen, som jeg har fremhævet i denne tråd. Andre K10èr må godt læse med i Praksisundersøgelsen!!!

http://www.k10.dk/showthread.php?t=32909

Fordi i denne Praksisundersøgelse er al viden samlet et sted med bla tilhørende Principafgørelser. Et digert værk, som er værd at læse igennem.

Her under denne kommentar:

https://www.facebook.com/notes/ersta...61875500489116

Download Praksisundersøgelsen fra denne side:

http://ast.dk/publikationer/ankestyr...gpengeperioden

Om der i denne Praksisundersøgelse findes den endegyldige løsning er jeg ikke sikker på. Men scan den igennem.

Hilsen Peter

Roskilde kommune har læst denne Praksisundersøgelse og læst Ankestyrelsens anbefalinger:

http://www.avisen.dk/roskilde-stramm...de_354587.aspx

Det er slut med at forlænge sygedagpengene til borgere, der ikke er nået at blive udredt på 22 uger. De skal nu i jobafklaringsforløb i stedet.

PS BMF bemærk at der bliver brugt sætningen " i sygedagpengelovens forstand" som ikke er det samme som din og min måde at tænke på. Når man tænker på, at vi har en lovgivning, som almindelige mennesker ikke forstår en ski af, så bliver man berettiget vred, fordi det er embedsmændenes måde at beholde på magten.

Sidst redigeret af phhmw; 11-11-2015 kl. 19:36.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-11-2015, 16:45   #39
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Takker for links osv. 133 sider er meget..(Praksisundersøgelsen), men forsøget at læse og forstå

Hæfter mig ved noget om kategorier mht. sygemeldte og tider for hvornår man indkaldes til møde osv.

Jeg er ikke indkaldt nogen steder, på trods af at have været sygemeldt i 11 uger og der er ej heller indhentet oplysninger hos min læge fra kommunens side.

Jeg burde vel være indkaldt til et eller andet uanset hvilken kategori kommunen/jobcentret har placeret mig i eller...?

Vedr min klage:
Jeg har endnu ikke modtaget nogen form for skriftlig dokumentation for at min klage vedr. stop af sygedagpenge, er sendt videre til Ankestyrelsen.
Kan man bare kontakte Ankestyrelsen og spørge om de har modtaget den eller..?

Sidst redigeret af BMF; 12-11-2015 kl. 17:14.
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2015, 19:34   #40
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du kan altid kontakte Ankestyrelsen og afleverer nye oplysninger..

Kære BMF.

... men fra den dato, du har indgivet din anke/klage til kommunen, har kommunen 4 uger til at enten fastholde deres afgørelse om sygedagpengestop eller videresende din anke til Ankestyrelsen.

Så du skal nok modtage noget fra kommunen.

Når så der er gået ca 14 dage efter at Ankestyrelsen har modtaget din anke, så søger du aktindsigt ved Ankestyrelsen.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Så ved du at alle oplysninger er tilsendt og at de er korrekte.

http://ast.dk/for-borgere-med-en-klagesag

Ankestyrelsen har servicefrister, som fastsættes af embedsmænd, alt efter hvir travlt de har.

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/kont...-ankestyrelsen

https://ast.dk/for-borgere-med-en-kl...ommunale-sager

Derimod dine 28 dages ankefrist og kommunens 4 ugers genvurderingsperiode, er lovbundne.

Hvis du søgte om en blindestok ved kommunen, var det en politisk vedtaget sagsbehandlingsfrist til afgørelse på xxx antal uger iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 12-11-2015 kl. 19:38.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension