K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2011, 17:47   #11
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marli84 Se meddelelser
Føler virkelig med dig... det er bare ikke fair
De må altså se at få fingeren ud og komme videre.
Jeg kan ikke klage over det er gået langsomt her til sidst, men udfaldet var så ikke som jeg håbede. Hvis bare man vidste hvad man skulle stille op mod det hele

Kan du ikke rykke for den ressourceprofil? Jeg har flere gange oplevet at mine papirer har været forældede, fordi de er så langsommme i optrækket, og så må jeg i gang med nye undersøgelser. Sjovt nok kunne de godt bruge de gamle(fejlagtige) oplysninger da dommen over pension skulle slåes fast
Jo, har rykket flere gange! Der er flaskehals problemer, siger min sagsbehandler, som ellers er et meget rart menneske! Men, men så må de sg være nogle flere, om at udføre arbejdet!

Det går nok, Marli86, det skal bare gå.

Det er meget værre for dig, du er så ung. Håber virkelig, du får den pension, hvis det er det rigtige for dig. Held og lykke på vejen frem i livet.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 18:33   #12
Marli84
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 18
Styrke: 14
Marli84 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Den der med livskvalitet, den ikke bare bør men SKAL! du kommentere.

Den er et guldkorn for en kommune som ikke ønsker at give FP (eller fleks for den sags skyld) for de vælger at læse betydningen som ARBEJDSEVNE, dvs som de læser det står det faktisk at du med medicin måske vil få arbejdsevne, de ved, du ved jeg ved og alle andre ved at det IKKE er det der menes, men det forhindrer immervæk ikke kommunerne i at udnytte muligheden, ej heller forhindrer det BAN i at give kommunerne ret i deres fejagtige evne til at læse og forstå.
Derfor er det ret vigtigt at du kommentere at kommunen ikke evner at læse og forstå.

Mht aktindsigt, så kan du gøre det på den helt nemme måde, hvoor du såre simpelt bare skriver at du ønsker aktindsigt i alle sagsakter BAN hare liggende, men du kan også vælge at bruge formularen under nyttige links, som vi bruger når vi beder om aktingsigt hos kommunen (men det mener jeg ikke er nødvendigt)

Mht indhentning af oplysninger, menes der at hvis nu du fx skriver til dem at der mangler en status, eller en specaillægeerklæring eller hvad det nu er, i den aktindsigt du har modtaget, så giver du dit samtygge til at BAN må indhente det du mener mangler.
Eller hvis de opdager der mangler noget, i det kommunen har sendt, så har du givet tilladelse til at de må indhente det.
Altså er det til din fordel at du giver dem den samtygge.

Hvis der ikke allerede er en liste først med lægelige skånebehov (læs alt i gennem og skriv en liste) men også en liste med dine, for det er langt fra sikkert at alle dine skånebehov er beskrevet, fordi lægerne tage dem som en selvfølge, at det naturligvis også gølder de ting.
Fx: Er jeg stressoverfølsom, slut. MEN der er ingen detaljeret beskrivesle af hvad det så giver af relle skånebehov, fordi det er en selvfølge for lægerne, men det er det ikke nødvendigvis for systemet (og det forekommer jo i forskællige grader, en kan måske slet ikke tåle noget der bare lugter af stres, mens andre har enkelte områder hvor de står af, andre igen, har bare en lættere nedsat stress tærskel... ja du har fanget den *ss*) og derfor er din uddybning af de skånebehov faktisk en god ide, men det er vigtigt tydeligt at skrive hvilken liste der er lavet ud fra lægelige dokumenter og vilken der er din egen beskrivelse.
Hej LUM

Tak for svar. Som jeg forstår det i papirerne fra BAN skal jeg ikke foretage mig noget, hvis jeg giver samtykke til at de må indhente det der end måtte mangle. Jeg skal kun reagere, hvis jeg ikke ønsker de må indhente flere oplysninger. Men så vil jeg bede om aktindsigt og så lade dem hente flere oplysninger i sagen hvis nødvendigt. Er det rigtigt forstået???


Det sidste du skriver med lægelige skånebehov forstår jeg ikke helt. Konklusionen går på at min arbejdsevne skønnes lig nul i ethvert erhverv dog kan livskvaliteten muligvis bedres ved ny medicin. Kan ikke læse noget om skånebehov mv...

Jeg har i klagen til kommunen lagt vægt på netop dette med livskvalitet, men det er de åbenbart ligeglade med.
Skal man skrive det til BAN også, eller regne med de læser alle oplysningerne + mine kommentarer (klage) grundigt igennem.

Virker ikke som om kommunen har læst tingene ordentligt igennem. HVordan kan man give afslag på noget, der er så åbenlyst

Det var mange ting, men er så frustreret og har kun en uge til at reagere ang. afgørelsen fra BAN. Altså det med om de må hente oplysninger.

Er så bange for BAN bare taler kommunen efter munden og hvad så???

Tak for din hjælp og tiden du har brugt
Marli84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 21:47   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marli84 Se meddelelser
Hej LUM

Tak for svar. Som jeg forstår det i papirerne fra BAN skal jeg ikke foretage mig noget, hvis jeg giver samtykke til at de må indhente det der end måtte mangle. Jeg skal kun reagere, hvis jeg ikke ønsker de må indhente flere oplysninger. Men så vil jeg bede om aktindsigt og så lade dem hente flere oplysninger i sagen hvis nødvendigt. Er det rigtigt forstået???
Det er meget vigtigt, at du får aktindsigt hos BAN.

Og når du så modtager den aktindsigt, altså du får kopi af alt hvad de har modtaget fra kommunen om dig, så skal du tjekke om kommunen har sendt det hele til dem, f.eks. om der er kopi af alle de lægepapirer, som du ved, at kommunen har på dig.

Hvis der er noget der mangler, så skal du gøre opmærksom på det, og hvis du selv har kopi af det, der mangler, så kan du selv sende en kopi til BAN, så er du sikker på, at de får dem.

Det er før set, at en kommune ikke har sendt alt, men kun det, som kommunen syntes, at BAN skulle se.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 23:19   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marli84 Se meddelelser
Hej LUM

Tak for svar. Som jeg forstår det i papirerne fra BAN skal jeg ikke foretage mig noget, hvis jeg giver samtykke til at de må indhente det der end måtte mangle. Jeg skal kun reagere, hvis jeg ikke ønsker de må indhente flere oplysninger. Men så vil jeg bede om aktindsigt og så lade dem hente flere oplysninger i sagen hvis nødvendigt. Er det rigtigt forstået???
Ja


Citat:
Oprindeligt indsendt af Marli84 Se meddelelser
Det sidste du skriver med lægelige skånebehov forstår jeg ikke helt. Konklusionen går på at min arbejdsevne skønnes lig nul i ethvert erhverv dog kan livskvaliteten muligvis bedres ved ny medicin. Kan ikke læse noget om skånebehov mv...
I de papirer dine læger har skrevet, bla (især) den generelle helbredsattest din egen læge har skrevet) er der anført skånebehov, så som fx PT har dårlig ryg, og skal derfor kunne variere mellem sidende stående og gående... eller hvad det nu er.
De ting skriver du en liste med, når den er lavet, laver du din egen, sådan at de skånebehov lægerne ikke direkte har anført, kommer på din egen liste.

Fx skriver min læge at jeg ikke må have belastende arbejde fordi jeg er hypermobil, men hvad lægen ikke har med, er at jeg heller ikke kan tåle EGA (ensidig gentaget arbejde) at OGSÅ det er belastende... i det lægen har skrevet "belastende arbejde" har lægen antaget at alle og en hver ved hvad der menes, men det ved alle altså ikke, for hvilken belastende arbejde, er det vægt, EGA eller noget helt tredie?? og det er så det jeg går ind via min personlige liste og pænsler ud.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Marli84 Se meddelelser
Jeg har i klagen til kommunen lagt vægt på netop dette med livskvalitet, men det er de åbenbart ligeglade med.
Skal man skrive det til BAN også, eller regne med de læser alle oplysningerne + mine kommentarer (klage) grundigt igennem.
Når du får din aktibndsigt, kan du jo se om kommunen har taget det med, hvis ikke reagere du naturligvis og sender den klage til BAN, men er klagen med behøver du ikke fortage dig noget, evt for en god ordenssskyld, hvis du føler behov for det at gøre BAN opmærksom på den klage, men du behøver ikke gøre det

Citat:
Oprindeligt indsendt af Marli84 Se meddelelser
Virker ikke som om kommunen har læst tingene ordentligt igennem. HVordan kan man give afslag på noget, der er så åbenlyst
Fordi det ikke er åbenlyst i det din livs... øhe arbejdsevne måske kan forbedres, du skal huske at det er sådan kommunen har læst det. Der til hvis der så meget som et eneste sted er anført noget der bare lugter af at du ikke er 100 færdigbehandlet (hvilket udtalelsen med at medicin måske kan forbedre livskvalitet gør) så SKAL! du have afslag, da ALT skal være afprøvet før man kan tildeles FP.

Lægen har skrevet at du kan forsøges medicineres, og at det måske bla bla bla... = du har ikke afprøvet alt = ingen FP, da det jo er anført i loven at ALT skal være afprøvet for at få FP, og det har lægen jo inddirekte skrevet at det ikke er, og så SKAL de give afslag.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Marli84 Se meddelelser
Det var mange ting, men er så frustreret og har kun en uge til at reagere ang. afgørelsen fra BAN. Altså det med om de må hente oplysninger.

Er så bange for BAN bare taler kommunen efter munden og hvad så???
Så, ja der er alid §17 forandliggende, men der vil du også få afslag, så længe du ikke er færdigbehandlet, og det er du først i det øjeblik en læge skriver at der ikke findes flere behandlingsmuligheder, slut (ikke noget med at det måske kan forbedre noget som helst)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Marli84 Se meddelelser
Tak for din hjælp og tiden du har brugt
Så lidt.... jeg har selv den samme stående i mine lægeudtalelser at medicinering måske! kan forbedre min livskvalitet en smugle, og så fanger bordet altså i forhold til loven. ALT andet siger at der ikke er mere at gøre og komme efter, at funktionsevnen aldrig bliver bedre (hvis noget så dårligere) osv osv, men fordi den med medicinering måske kan give livskvalitet står der, så er der bare ikke noget at gøre.[/QUOTE]


[/QUOTE]
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Hjælp søges deva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-08-2010 22:03
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension