K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2010, 19:38   #31
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Florken
men hvis ingen skrev noget om deres sag, kunne man vil ikke hjælpe med noget.
ergo ingen grund til k10
politisk debat sider er der masser af andre steder

Morgause
Ja hvis en arbejdsprøvning er lavet efter de 12 punkter og beskrevet ordenligt er en nok.
loven skriver heller ikke noget om man skal igennem flere.
det er noget kommunerne har opfundet, for at holde rigtig mange syge hen på en lav ydelse.
Ikke bare på lav ydelse. Arbejdsprøvning giver en 100% refusion, så det er helt gratis for dem. Der burde virkelig ikke være noget som helst økonomisk encitatement til at tilbyde den ene eller den anden form for ydelse eller beskæftigelse.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 20:24   #32
leloro
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
leloro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
jeg er lige blevet ringet op af en fra jobcentret der følger op på sygedagpenge sager.. jeg har jo været sygemeldt siden 21 dec. 09, var til opfølningsmøde for præcis 4 uger siden og der ville hun sende et brev ang. en lægeerklæring, dette brev har ikke set noget til endnu, og så lige pludselig har jeg hende i røret for 10 min siden hvor hun bare springer lige ud i det og spørger hvordan jeg har det, jeg bliver så overrasket at jeg ikke kan sige andet end "som jeg havde det sidst" havde hun regnet med et mirakel siden sidst, så havde jeg sgu nok raskmeldt mig.... og de næste spørgsmål går så på hvad jeg har tænkt mig for jeg kan altså ikke bare være sygemeldt pga. stress og mobning på arbejdspladsen, så må jeg jo finde noget andet at lave... dertil svarer jeg at man jo ikke må søge andet arbejde når man er sygemeldt det fortalt hun selv sidst, og dertil svarer hun, nej men du kan altså ikke bare gå sygemeldt fordi du ikke bryder dig om dit arbejde... det gør jeg f...... fløjtemig heller ikke jeg elskede det job men kunne af en eller anden grund ikke holde til det mere mentalt. Så vil hun hører om jeg er i behandling for stress/depression og dertil kan jeg fortælle hende at jeg ikke er deprimeret, og spørger hvad hun mener med behandling.. men det svarer hun slet ikke på. Jeg fortæller hende også at jeg ikke vil ringes op fordi jeg ikke husker så godt og hurtigt mister overblikket i en telefonsamtale.
Hun fortæller også at jeg er omkategoriseret til en 3'er hvortil jeg siger at det var jeg da også den samtale jeg var til for 4 uger siden, så svarer hun at det ændre sig engang imellem og jeg åbenbart har været en 1 i mellemtiden... smukt...
"Men du er jo godt klar over at du skal aktiveres og lave resurseprofil hvis du stadig er sygemeldt", nærmest som om hun ville skræmme mig til at raskmelde mig.... klaphat..
Jeg er kommet frem til at jeg vil bede om akt indsigt, men skal den afleveres på jobcentret eller på rådhuset??????

Jeg er bare så ked af det lige nu og har egentlige bare lyst til at tude og jeg har absolut ingen jeg kan snakke med om det....
Susanne
Du skal aflever den på rådhuset, helst til din sagsbehandler. Og hvis du ikke bryder dig om det har du krav på at hun afholder sig fra at ringe dig op. Det er også altid bedst hvis hun kan skrive hvad hun har på hjertet, for så kan du dokumentere det hvis det bliver værre.
Håber du meget snart blir glad igen.
Knus leloro
leloro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 15:16   #33
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Wink Fået aktindsigt...

Ja så har jeg fået samtlige papirer helt tilbage fra feb. 07... og jeg har lært noget nyt, jubiii eller....?
Jeg har åbenbart haft en depression tilbage i vinteren 06, det kan ikke have været så meget for jeg har altså ikke lagt mærke til det
Så når vi til sensommeren 08, hvor jeg er blevet tilkendt fleks om sommeren og jeg skal i praktik i 4 uger hos en mulig arbejdsgiver, der kan jeg sørme se at jeg er startet på 12 timer om ugen med mulighed for forøgelse, det var jeg sørme heller ikke klar over, altså at de havde snakket om at øge mine timer... så når vi til okt. 08 hvor der skal laves en fastansættelse, der står sørme i papirene, at jeg skal prøve at være mere fleksibel mht. morgen og lukkevagter, med henblik på øgning af ugentlig timeantal, ØH NÅ... siger jeg bare, jeg gjorde udtrykkeligt opmærksomt på inden praktik, at jeg under ingen omstændigheder fungerer kl 06.15 om morgenen og at jeg kl 15. 30 er så totalt smadret, både med og uden arbejde at det aldrig ville kunne komme på tale at have de arbejdstider, hvilket også blev accepteret, men åbenbart ikke da det skulle stå i deres papirer.... det er sgi da til at blive tosset af det der papirnusseri.
Det sidste hun har tilføjet mine papirer er faktisk omkring den telefonsamtale som startede denne tråd, "Hun (mig) blev vred over telefonopringningen, og spurgte om jeg havde ret til at ringe hende op", der måtte jeg så lige skrive i en mail til hende at "Jeg kan se at du i en mail til kollega har skrevet, at da du ringede til mig d. 23. marts 2010 blev jeg vred og spurgte om du havde ret til at ringe til mig.
Dette er ikke korrekt, jeg blev meget overrasket over opringningen da jeg udtrykkeligt havde gjort dig opmærksom på i vores første samtale at jeg godt ville have al kommunikation foregik på skrift, og nej jeg spurgte på intet tidspunkt om du havde ret til at ringe til mig, jeg gjorde dig opmærksom på at jeg ved tidligere møde havde bedt dig om at al kommunikation foregik på skrift.
Ret skal være ret, og jeg vil altså ikke have at tingen bliver lagt ud forkert."

Nu skal jeg så til lægen d. 19.april, hvor vi skal lave en specifik helbredserklæring, hvad det så end er.
Dette var lige lidt opdatering....
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 15:54   #34
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Specifik helbredsattest:
En to siders attest, der kræver at borgeren møder op ved lægen, og der laves en helbredsundersøgelse som især er fokuseret på den specifikke lidelse, som er hovedproblemet.

Dvs. mere end en statusattest, hvor man ikke skal til lægen, og mindre end en generel helbredsattest, hvor der skal kigges på ALT.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 16:04   #35
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Susanne lige netop det du har oplevet i din aktindsigt er det der gør at det er genialt med løbende aktindsigt det kan rydde mange misforståelser af vejen og man har mulighed for at få rettet til og få indsigelser med , det er straks værre når man går flere år tilbage
  Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 12:22   #36
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Lige et spørgsmål...

Hejsa, jeg fik jo besked på at der skulle laves en Specifik helbredserklæring, og den skulle jeg så faktisk have lavet igår men der var sket en fejl hos lægen så der var ikke sat ekstra tid af, og jeg må så vente til d.19. maj.
Min læge læste op for mig igår hvad min sagsbehandler har spurgt om, og jeg er lidt undrende overfor spørgsmålene på en måde.
Jeg gik jo ned med stress pga. arbjedsmiljøet i personalegruppen og det er der slet ingen tvivl om men prøv at se hvad hun har spurgt om med hensyn til den der erklæring....
Sp.1 Er pgl fortsat fuld uarbejdsdygtig i ethvert erhverv?
Sp.2 En beskrivelse af pgl. sygehistorie - gerne med angivelse af diagnoser
Sp.3 Hvilken behandling er der iværksat og med hvilken prognose
Sp.4 En beslse af pgl's funktionsressourcer
Sp.5 Er der overensstemmelse mellem dine undersøgelsesresultater og de ad pgl. angivne smerter og begrænsninger
Sp.6 Vil særlige skånehensyn i forhold til konkrete lidelse kunne bidrage til at fasthold pgl. på arbejdsmarkedet - herunder hvilke.

1. sp. jeg ER jo afklaret og fået tilkendt fleks i 2008...
2.sp De har jo hele sygehistorien, og ALT hvad der hedder diagnoser...
3. sp Hvilken behandling og ifb. med hvad....
6. sp Der er jo snakket skånehenyn, da jeg jo ER afklaret i 2008...
Er det mig der ikke forstår noget eller hvad, hjælp mig jeg er forvirret...
Hilsen Susanne

Sidst redigeret af Susanne2412; 20-04-2010 kl. 12:30.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 16:08   #37
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeps, aktindsigt er sjovt.

Jeg er påstået opereret for nyresten, men det er sørme uden min viden :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 15:01   #38
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Lidt opfølgning...

Lige nu er jeg ærlig talt lidt sur... og det kommer så ud her...
Har lige nu fået brev fra jobcenteret, selvfølgelig på en fredag hvad ellers.
Jeg skal starte på et 4 ugers forløb hvor jeg skal lære at skriver en ressourseprofil, der vil være råd,vejledning og undervisning for hvert punkt i denne profil, der vil være oplæg og gruppearbejde og hjælp til Pcéns funktioner.
Jeg kunne lige nu godt bruge et MEGET højt bjerg og så ellers bare skrig af mine lungers fulde kraft og så lige en boksebold, for HVAD IND I H...... har kvinden gang i, jeg er totalt måløs.
Jeg er "kun" sygemeldt så længe jeg er i lige præcis det job jeg er i nu, bliver opsagt til d. 31.juli og det HAR hun fået at vide.
Jeg HAR en ressourseprofil som jeg ALENE skrev i 2007, så skulle der laves noget var det kun ændringer, det her forløb er for folk der IKKE har en profil.
Men det er ikke relevant at lave ændringer da min "tilstand" er den nøjagtig samme som dengang, det er "bare" det her arbejdssted jeg ikke magter fordi det er en dårlig personale gruppe hvilket min leder indrømmer blankt.
Ydermere har hun sendt en Opfølgningsplan med, og den er formuleret som om vi har talt sammen idag:" Pgl er ved samtale dags dato orienteret om sygedagpengelovens § 7,16,21,27,56. Der er givet råd og vejledning om aktindsigt, ankevejledning og om at der ikke umiddelbart er ret til at holde ferie i sygeperioden. Samtykkeerklæring/oplysningspligt fremgår af oplysningsskema, underskrevet af sygemeldte".
Jeg er altså IKKE blevet orienteret om nogle paragraffer og lign. idag eller på andet tidspunkt og har ikke skrevet under på noget, men er det normal kotyme at sende en sådan skrivelse ud.
Hun har også haft ringet til min læge for at finde ud af om det var rigtig at han ikke havde tid til den Specifikke helbredserklæring hun har bedt om før end d. 19. maj , og der måtte lægen jo sige at det var det, ha ha..
Er jeg rendt ind i en klaphat eller... der står så nederst i brevet at jeg får ny sagsbehandler, men ikke noget om hvordan jeg får fat i hende, smart...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 00:40   #39
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Jaaa du, endnu et tilfælde med et politisk system hvori der - tydeligvis - kun er ansat faglig udygtige, inkompetente sagsbehandlere

Forstår godt "galskaben", og godt vi har dette sted at læsse af
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 08:31   #40
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
har du fagforening, bør du kantakte dem, prompte?

Du skal/kan få lægen til at sygemelde dig således, at du får helt ro?
Kan/vil han anbefale at du ikke deltager i dette formålsløse kursus?

Sagsbehandler skal selvsagt lave/opdatere din Ressourceprofil, i samarbejde med dig.

Send evt. skrivelse som svar på omtalte brev vedr vejledning mv du IKKE har fået, og be om dette, evt i møde med fagforening.

Hvad med nyt job, især at din fleksbevilling indeholder korrekte oplysninger?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jobcentret Fru Luffe Spørgsmål ang fleksjob 4 06-03-2011 20:02
opfølgningsamtale på jobcentret stej009 Alt det andet 4 17-09-2010 10:52
Syg og glemt af jobcentret buster Politik og Samfund 8 31-07-2010 00:07
jobcentret baldur Dit og Dat 10 16-04-2008 12:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension