K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2012, 08:53   #171
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Nå ok. Så skal jeg altså ikke igennem alle scanninger én gang til. Det virkede osse lidt som ressourcespild.
Vi har snakket med banken og sendt dem vores budget. Så ville ee kigge på eet. Og sende et forslag til hvordan vi stod ved hussalg til 300000. Vil virkeligt gerne kunne komme ud af det l.... hus på en ordentlig måde.

Sidst redigeret af victoriane; 13-04-2012 kl. 08:54. Årsag: stavefejl
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 10:26   #172
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Nå ok. Så skal jeg altså ikke igennem alle scanninger én gang til. Det virkede osse lidt som ressourcespild.
Vi har snakket med banken og sendt dem vores budget. Så ville ee kigge på eet. Og sende et forslag til hvordan vi stod ved hussalg til 300000. Vil virkeligt gerne kunne komme ud af det l.... hus på en ordentlig måde.
Håber på det bedste for jer men husk nu at banken kun har et mål - at tjene penge........
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 17:06   #173
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hejsa min ven.

Sikke som du og din familie står i **** til halsen og hvor gør det mig ked af det, at I har valgt at flytte hver for sig i en periode, men jeg tror det er det bedste for jeres barns/ børns skyld :-)

Mht. hussalget, så mener jeg, ikke du skal gå ned i pris for at få det solgt, idet en nedsættelse jo vil medfører dig yderlig en økonimisk øretæve i form af et minus på ca. 200.000 kr. som du nok ikke magter at betale af på bagefter. Det andet er at kreditforeningen skal byde på huset ved tvangauktionen og de sætter ikke bydprisen alt for højt og hvis de ser du er villig til at sælge for 300.000 kr. så benytter de den chance til at byde endnu mindre og du opnår kun yderlig gælg.

Jeg ville dog, hvis det var mig lade huset gå på tvang. fordi du når kreditforeningen har overtaget huset, ikke længere står med forpligtelsen til at sørge for varme i huset. Du skal heller ikke længere betale ejendomsforsikring og egendomsskatter. Altså en lille økonomisk fremgang for dig/jer. :-) Jeg kan også godt love dig, at så snart huset er overtaget af kreditforening eller ny køber, så går der et lille stykke tid, hvor du tænker ØV! men derefter komme befrielsen i form af ro i sjælen, fordi du ikke behøver tænke mere på hvad der sker med huset. Jeg har selv prøvet det og taler derfor af egen erfaring.;-)

Når huset ikke længere er dit og gælden gjort op, kan du overveje om du/I vil søge gældsanering via skifteretten og når/ hvis I får den. Kan i begynde på et nyt liv sammen.

Mht. at skife kommune nu, så syntes jeg, du skal gøre det hvis du magter dette. Den nye kommune SKAL!! nemlig forsætte din udredning ud fra alle de papirer du har liggende i sagen og derfor IKKE! starte forfra med undersøgelser Mv.

Jeg indsætter link til ovenstående, så du selv kan læse mere omkring reglerne.

Læs om Tvangsauktions regler og fremgangsmåde her
http://www.domstol.dk/Seachpage/Page...=tvangsauktion

Læs om Reglerne ved kommuneskift her. Finder den og sætter den ind.

Kærligst M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 21:04   #174
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Hej M2y!

Tak fordi du skrev. Vi har snakket med banken som kan "tilbyde" os at afdrage det vi vil komme til at skylde kreditforeningen med et knap 9 % banklån. Vi sku så betale tilbage over ti år.

Synes bare det er lidt mærkeligt at banken virker endog meget interessede i at hjælpe os med ikke at ende på tvangsauktion. Har før læst at bankerne ofte ikke vil hjælpe folk med at undgå tvangsauktion.


Vi er så lidt vidende om det her så vi nu søger gratis rådgivning via advokat vagten i næste uge.


Mht afklaring i ny kommune så gir jeg det ikke længere end til efter næste møde med afklaringsrådgiveren. Jeg lægger kortene på bordet mht at jeg er på vej til ny kommune ganske snart.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 23:42   #175
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Er det så ikke fordi det er et bank lån I har i forvejen? Så er de jo ikke interesseret i at I skal gå konkurs?

Jeg håber godt nok I finder en tålelig løsning for jer. Det er godt nok en hård situation I står I og jeg sender jer mange
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2012, 19:45   #176
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jo vi har banklån der i forbindelse mee huskøbet. Jeg sad og regnede på hvordan vores økonomi ville se ud hvis vi sagde ja til at sætte husprisen ned og så sku afdrage på lånet i ti år. Puha. Det bliver et totalt isoleret liv. Det går simpelthen ikke. Før havde vi 2000 mere i rådighedsbeløb og der mente banken det var et alt for lavt beløb at skulle leve for. Det gik heller ikke, trods genbrugstøj, minimale gaver til børnene og ingen plads til uforudsete udgifter uden at vi har lånt af familien. Banken ville ikke hjælpe.
Men de er altså ikke millionærer og skal da ej heller føle sig forpligtet til at betale for at vores økonomi hænger sammen.

Banken går nu pludselig i den modsatte grøft. Nu er et rådighedsbeløb der er 2000 kr lavere åbenbart helt fint.
Ihvertfald for deres økonomi.
Vi kan ikke få råd til at sælge huset til den nedsatte pris. Og kan ikke finde ud af alt det juridiske så håber vi kan få noget juridisk bistand. Udover den time ved advokat vagten blir vi nødt til at få mere hjælp. Vi fatter nada!
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 17:37   #177
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Så fik jeg snakket med en advokat. Han var faktisk meget klar i mælet.
Som han sagde; banken har kun ét formål, og det er at tjene penge - de er ligeglade med om det for jer betyder ti år med et minumum at leve for.
I kan ikke have to huslejer og nu skal I tænke på JER SELV.

I får en nemkonto i en anden bank. Stopper med at betale til banken og kreditforeningen og el etc. Så kommer I i fogedretten. I siger det som det ér; at I ikke har noget af værdi og så er det dét.
Han lagde meget vægt på at vi skulle tænke på os selv for banken havde kun det formål; at forsøge at få så mange penge skrabet ind inden en fogedret, da de godt ved at fra dét får de ingen penge ud af os.

Det var en god idé at snakke med en advokat. Som om brikkerne faldt lidt på plads i hovedet.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 18:10   #178
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Et velfortjent
fra mig

LAD IKKE LIVET KUE JER
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 18:57   #179
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Lightbulb Kan I sådan bare

Få konto i en ny bank?
Min mand forsøgte at skifte afdeling -men da jeg står i RKI Og afdrager- kunne det ikke lade sig gøre.

Nej sådan nogen højrente lån, skal man være for klog til. Vi har et boliglån... Og variabel rente. Sjovt nok vokser det i rente, nu alt andet falder. Men det er også den bank, der finacierede Stein Bagger.

Det skal vi andre så betale. Jeg ville gerne skifte bank! Men med den gæld og rki, kan man glemme det.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 19:21   #180
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Tak for det
Altså ifølge advokaten så ja. Alle har ret til en nemkonto i den bank man ønsker.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God nyhed herfra!!! Mama Spørgsmål ang fleksjob 15 02-08-2011 23:36
Lidt nyt herfra hopper Alt det andet 14 30-04-2010 09:23
Lidt nyt herfra. Maj-Britt Dit og Dat 0 22-05-2008 08:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension