K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2016, 17:38   #141
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så anker du, med den begrundelse, at du søgte om en servicehund.
Jaa

Uha, anke
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2016, 22:33   #142
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Uha, anke
Ja, du ve', det man gør ved alle afslag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2016, 23:49   #143
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil ikke have noget afslag....og har faktisk været så heldig, aldrig at få et afslag. Men det skal da nok passe at det så kommer NU

Men ok, så får jeg også prøvet at anke

Og så kan vi måske få hund om 3-4-5 års tid
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2016, 11:12   #144
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men ok, så får jeg også prøvet at anke
Det er da vist også på tide.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2016, 12:37   #145
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er da vist også på tide.
Men jeg har hjulpet MANGE med deres anke, det må da også tælle for noget

Du har da også hund, ikk?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2016, 18:15   #146
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men jeg har hjulpet MANGE med deres anke, det må da også tælle for noget

Du har da også hund, ikk?
Jo, ikke servicehund, men bare en helt almindelig lille hus-tyrran af en dværgpinscher.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2016, 22:55   #147
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jo, ikke servicehund, men bare en helt almindelig lille hus-tyrran af en dværgpinscher.
Ååååh de er også vildt flotte, jeg kendte engang én, han havde sådan en.....den lignede en tro kopi af en Dobberman, bare i mini udgave. Og havde stort flotte spidse ører

Er de lette at arbejde med, altså at træne??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2016, 10:44   #148
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Er de lette at arbejde med, altså at træne??
Hmmmm, nok nærmest som en terrier.
D.v.s., at den kommer når jeg kalder, men først når det passer den.

Et eks. Da vi fik hende som lille hvalp var det vigtigt for mig at lære hende, at hun ikke skulle være ved spisebordet når vi spiser, så jeg lærte hende, at hun skulle ligge i sin seng mens vi spiste, og hver gang hun forlod sin seng rejste jeg mig og fulgte hende tilbage. Det virkede helt fint.
Men nu........
Jeg ser hende ikke mens vi spiser og tænker derfor ikke på hende, men når sønnen har forladt bordet og jeg sidder alene tilbage, så kommer hun frem fra sit skjul under bordet, som om hun synes, at nu er det på tide, at jeg letter r*ven og går ud i køkkenet, så hun kan holde øje med om jeg taber noget.

Og sådan tror jeg faktisk det er med mange af de små racer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 13:20   #149
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmmm, nok nærmest som en terrier.
D.v.s., at den kommer når jeg kalder, men først når det passer den.

Et eks. Da vi fik hende som lille hvalp var det vigtigt for mig at lære hende, at hun ikke skulle være ved spisebordet når vi spiser, så jeg lærte hende, at hun skulle ligge i sin seng mens vi spiste, og hver gang hun forlod sin seng rejste jeg mig og fulgte hende tilbage. Det virkede helt fint.
Men nu........
Jeg ser hende ikke mens vi spiser og tænker derfor ikke på hende, men når sønnen har forladt bordet og jeg sidder alene tilbage, så kommer hun frem fra sit skjul under bordet, som om hun synes, at nu er det på tide, at jeg letter r*ven og går ud i køkkenet, så hun kan holde øje med om jeg taber noget.

Og sådan tror jeg faktisk det er med mange af de små racer.
Jeg synes de små racer er sjove, de kan VIRKELIG have nogle personligheder der siger spar to, og være vildt forskellige - næsten som mennesker, med særheder, vaner, påfund, sind mm

Jeg blev ringet op af en dame fra Handicapcentret i onsdags, angående det uddybende spørgeskema. Så vi blev enge om at hun skulle sende det til e-boksen, så jeg kunne sidde i ro og mag og besvare spørgsmålene.
Det gjorde jeg så, og sendte det retur igår. Straks efter jeg havde sendt det, skrev hun tilbage det var modtaget, og at hun ville hente lægefaglige oplysninger allerede på mandag.

Dog er der kommet dét problem, at man ikke kan søge om et fælles hjælpemiddel, samt at Københavns kommune endnu ALDRIG! har bevilget en servicehund som hjælpemiddel til en psykisk syg. Så jeg har faktisk alle odds mod mig. For at højne chancerne, blev vi enige om (udenfor protokol), at søge hunden til min søn, og på baggrund af hans vanskeligheder og sag.
Men det ser rigtig sort ud. Jeg har luret rundt inde på Facebook, og kan godt se der bliver givet afslag næsten hver eneste gang rundt omkring i landet, når det handler om psykisk sygdom, kognitive vanskeligheder ect. Og der stort set kun bevilges servicehunde til fysisk handicappede, og førerhunde til blinde.
De servicehunde der kommer gennem nåleøjet, går ikke gennem socialforvaltningen, men er hunde folk allerede har, som klare servicehundeprøven og bliver certificeret den vej.

Så det er lidt op ad bakke.
Men det føles rart at prøve, og mit indtryk er, at Handicapcentret krydser fingre lige så meget som mig, og at de oprigtigt forsøger at hjælpe og selv håber på et positivt udfald.
Jeg er positivt overrasket over deres hjælpsomhed. Så uanset om det bliver et afslag eller ej, så føler jeg mig rigtig godt behandlet, hvilket er SÅ dejligt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 16:20   #150
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg synes de små racer er sjove, de kan VIRKELIG have nogle personligheder der siger spar to, og være vildt forskellige - næsten som mennesker, med særheder, vaner, påfund, sind mm
Helt enig.
Men det er også mit indtryk, at de er "lidt" sværere at opdrage.

Men der er jo også forskel på hvor meget man forventer/forlanger af en hund.

Jeg forventer f.eks. ikke, at min hund skal gå "på plads" når vi går tur, bare hun går nogenlunde pænt, uden at trække og uden at skabe sig af alt og alle, så er jeg fint tilfreds. Hun stopper når jeg siger "stop", og hun sætter tempoet ned når jeg siger hendes navn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension