K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2013, 11:16   #1
Kastanjen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kastanjen er ny på vejen
Overskridelse af 5 uger

Hej jeg har været på kontanthjælp i over et år og vil gerne holde ferie med mine forældre i udlandet fra den 19.Juli til 27. August. Perioden bliver dog overskredet med 2 dage da der ikke er nogen fly tilbage på datoen hvor de 5 uger ophører.

Mit spørgsmål er vil jeg blive trukket for de ekstra dage af den kommende kontanthjælp eller vil jeg miste al kontanthjælpen for den kommende måned?
Kastanjen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2013, 11:24   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er nok bedre at spørge kommunen, de kan komme med et korrekt svar.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2013, 11:52   #3
Kastanjen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kastanjen er ny på vejen
hej tak for svar, jeg snakkede med min socialrådgiver og hun siger jeg vil blive trukket hele månedsbeløbet. Kan det virkelig passe at det er så drastisk når der kun er tale om 2 yderligere dage ? hvordan skal jeg betale mine regninger når jeg kommer tilbage?

Kontanthjælpsafsnittet har lukket idag i min by dog så jeg regner med at gå derned imorgen for at snakke med dem også, jeg synes dog det virker mærkeligt at min socialrådgiver siger jeg skal trækkes for hele måneden og ikke kun for en uge eller de dage der nu er blevet overskredet med.
Kastanjen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2013, 12:02   #4
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
simsons er ny på vejen
For at holde ferie SKAL det først meddeles til ydelsescenteret i den kommune du bor i. (Den almene sagsbehandler har ikke det endelige ord) Har du gjort det, men efterfølgende fundet ud af, du overskrider med nogle dage skal det også meddeles til ydelsescenteret. Hvis de (din sagsbehandler der) godkender det - kan jeg ikke se hvorfor du skulle blive trukket for andet end for de "overskredne" dage.. Men giv gerne svar når du har kontaktet kommunen imorg til brug for os andre her på k10.

Sidst redigeret af simsons; 17-07-2013 kl. 12:06.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2013, 12:13   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er vel meget rimeligt at blive trukket for de to dage, men det lyder galt med en hel måned...
Det lyder som din sagsbehandler er af den "straffende" type, hun bliver sikkert kuet af de andre, eller får for lidt i løn.

Som en anden også skriver, så kontakt ydelseskontoret.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2013, 13:07   #6
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Kunne det tænkes at der er svaret sådan for indirekte at få dig til at blive hjemme, der er nogle "sjove" sagsbehandlere imellem.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2013, 14:51   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kastanjen Se meddelelser
Hej jeg har været på kontanthjælp i over et år og vil gerne holde ferie med mine forældre i udlandet fra den 19.Juli til 27. August. Perioden bliver dog overskredet med 2 dage da der ikke er nogen fly tilbage på datoen hvor de 5 uger ophører.

Mit spørgsmål er vil jeg blive trukket for de ekstra dage af den kommende kontanthjælp eller vil jeg miste al kontanthjælpen for den kommende måned?
Tekst bogs eksempel på, hvordan man bliver straffet for sin ærlighed - der er jo ikke én der ville have hængt sig i, at du oplyste du kom hjem to dage før...3 dage før, eller 7 dage før. Eller slet ikke oplyste om hvornår du kom tilbage, men bare sagde du tog dine 5 uger, og nogen i udlandet.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2013, 23:36   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kastanjen Se meddelelser
hej tak for svar, jeg snakkede med min socialrådgiver og hun siger jeg vil blive trukket hele månedsbeløbet.
Har du fået dette svar på skrift?

Sandsynligvis ikke, simpelthen fordi jeg ikke kan forestille mig, at det holder vand.

Hvis nu, at du aldrig havde spurgt, men bare oplyst, at du f.eks. holder ferie fra d. 19. juli til d. 22. august, når du så kommer hjem d. 25. august kan du risikere, at der ligger et brev fra kommunen, med besked om, at komme til møde d. 23. august.

Dette møde er du så selvsagt udeblevet fra, og på bagsiden af møde-indkaldelsen står der en hel masse med oplysning om div. advarsler og §'er, bl.a. vistnok noget om, at din kontanthjælp tidligst kan genoptages fra den dag du møder op på kommunen igen.

Og d. 26. august møder du så op på kommunen, fuld af undskyldninger om udeblivelse fra mødet, begrundet i enten ændringer af rejseplaner, jetlag ell.a.
Og så er du hermed atter berettiget til kh, og har så mistet kh for 3-4 dage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2013, 23:44   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man skal være klar over at skat jo nogen gange står i lufthavnen og registrer folk der kommer hjem fra ferie, i forhold til om de modtager sociale ydelser...!

Jeg er engang rejset ud af landet en dag tidligere end oplyst, og ødelagde hele ferien ved at tænke over om det blev opdaget.
Så det er hvad man kan få ud af det !

De kan også forlange at se rejsedokumenter, så en "planlagt" forsinket hjemkomst, kan sagtens udvikle sig til bedrageri, og det kan opdages meget let.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 17-07-2013 kl. 23:47.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2013, 23:58   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Man skal være klar over at skat jo nogen gange står i lufthavnen og registrer folk der kommer hjem fra ferie, i forhold til om de modtager sociale ydelser...!

Jeg er engang rejset ud af landet en dag tidligere end oplyst, og ødelagde hele ferien ved at tænke over om det blev opdaget.
Så det er hvad man kan få ud af det !

De kan også forlange at se rejsedokumenter, så en "planlagt" forsinket hjemkomst, kan sagtens udvikle sig til bedrageri, og det kan opdages meget let.
Det har du selvfølgelig ret i.

Ved en rejse til udlandet ville jeg nok indrette rejsedatoerne, så de holdt sig indenfor de 5 uger.

Men var det her i landet, så ville det nok være en anden sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overskridelse af 3 måneders frist førtidspension NilsD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 29-05-2013 12:19
5 uger... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 12 07-10-2012 19:19
Klagefrist. Overskridelse. Ombudsmanden phhmw Den nyttige viden vi alle har 1 28-11-2011 13:15
3 uger i praktik jyttels Alt det andet 5 20-06-2011 20:11
er det 4 uger sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-03-2011 20:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension