K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2012, 15:01   #21
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Nu er jeg for alvor forvirret, for jeg mailede retur:

Tak for dit svar, og jeg blev sådan set ikke klogere.

"" Kommunen kan dog ikke iværksætte arbejdsprøvninger, speciallægeundersøgelser
mv., når sagen behandles efter pensionslovens § 17, stk. 1, 2. og 3. pkt. ""

Det kan de så alligevel??
**

Svaret:

I forbindelse med behandling af din ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag, kan kommunen ikke indhente yderligere oplysninger, herunder oplysninger fra arbejdsprøvninger.

Som vi har forstået dine oplysninger, har kommunen givet dig et tilbud i forbindelse med din kontanthjælp. I den forbindelse er det reglerne om kontanthjælp, der er afgørende for, hvilke rettigheder og pligter du har.

Det fremgår af reglerne om kontanthjælp, at kommunen kan foretage fradrag i kontanthjælpen, hvis du uden rimelig grund udebliver fra et tilbud.



Kommunen kan give dig yderligere oplysninger om dine rettigheder og pligter i forbindelse med kontanthjælp.


Venlig hilsen

Anne Kildegaard
Fuldmægtig
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 15:25   #22
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hmmm, på mig virker det som om at de på en eller anden måde nok skal prøve at få dig aktiveret på.

Og så vælger de at se på det der hedder at når man er på kontanthjælp, skal man aktiveres og hvis man under dette udebliver, ja bliver der trukket i dine penge.
Men jeg synes lidt de undviger at svarer dig på dit spørgsmål, sådan konkret.

Er du ikke snart blevet trukket lidt meget rundt i manegen, jeg har fulgt med fra næsten starten af, og håbede da at grunden til at du ikke var her, var fordi du var afsluttet, men der blev jeg da lige klogere.

Jeg har ondt af dig for du har da godt nok en tung kommune at danse med...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 15:29   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man skal aktiveres så man i gruppe 1 eller 2 og er dermed arbejdsparat eller delvis
kommunen vurdere det i hverfald
kender flere på kontanthjælp og er i mål gruppe 3
de har ikke været i aktivering på noget tidspunkt
en i 7 år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 15:52   #24
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg blev rykket fra 3 til 2 d. 20-3 i år, jeg spurgte på hvilket grundlag, og svaret var at det var fordi man ville afklare min erhvervsevne.

Jeg har lige i dag fået alle nye akter, fra 06-10 til d.d. og det er lidt spøjst, for der nævnes flexjob flere gange, der nævnes ord. job flere gange, alt efter sagsbehandler, som jo skiftes ud som vinden blæser.

Jeg mødte op i dag, 8.00, satte mig på en stol og der blev jeg siddende til 10.00, hvor alle blev løsladt. :-)

Ikke en gav en protest, så jeg sad åbenbart ingen i vejen :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 17:36   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ved godt du ikke gider og hører på hvad jeg siger
men med den indstilling, får du aldrig afklaret din arbejdsevne
og vil derfor være på kontanthjælp i mange år endnu
man bliver nødt til at virke som om man gerne vil samarbejde
at du kan sidde på stol i timer, ergo det er 10 timer om ugen
synes ellers du skulle have hjælp både til skrive og du ligger i din seng
jeg skal ikke bestemme hvad du skal, men du kommer bare ikke videre med den indstilling

men som jeg ser det, vil du 100 procent få afslag på en §17, men den kan du så anke
men uden en ordenligt arbejdsprøvning og du ikke har lægepapir du ikke må arbejdsprøves
så kan jeg alså ikke se du skulle få medhold af BAN
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 17:46   #26
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Den er klar nok, syntes jeg nu...

Det er kontanthjælpssagen der gør at du er i aktivering, det har ikke noget med pensionssagen at gøre. Den er som sådan god nok.

Hvis du vil slippe for aktiveringen, skal du sørge for at du giver kommunen besked om at du ikke kan holde til det på grund af sygdommen.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 18:45   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Den er klar nok, syntes jeg nu...

Det er kontanthjælpssagen der gør at du er i aktivering, det har ikke noget med pensionssagen at gøre. Den er som sådan god nok.

Hvis du vil slippe for aktiveringen, skal du sørge for at du giver kommunen besked om at du ikke kan holde til det på grund af sygdommen.
Er helt enig, kan ikke se det kan være anderledes
Ja man må ikke komme i arbejdsprøvning mens man søger en §17
men aktivering er netop i forbindelse med kontanthjælpssagen
og har derfor ikke noget og gøre med afklaring af ens arbejdsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 18:53   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, jeg fatter hat!

Her gik jeg og troede, at når man har søgt §17 på det foreliggende, så stopper ALT andet - dette mener jeg jo fordi, at der jo KAN være grundlag for en førtidspension på en §17 - hvilket ikke rimer på hverken aktivering, praktik eller andet.

Kommer der så afslag på §17 - jamen SÅ kan de med afslaget skrive, hvad de SÅ mener der skal ske videre mht afklaring. Men sgu da ikke i mens???
Hvis du er der i 10 timer om ugen, og samtidig søger den §17, så er den jo ikke en skid værd........

Må indrømme dette er nye informationer for mig. Og det er faktisk også første gang, nogensinde, jeg har hørt at man kan sendes i aktivering, når man har en sag kørende om førtidspension.....

Som jeg før har skrevet herinde, så fægtede jeg også selv med to sværd - både førtidspensionssag OG med reglerne for kontanthjælp hvor jeg hver 3 måned fik brev fra jobcentret omkring handleplan og aktivering. Men da jeg gjorde dem opmærksom på, at jeg søgte førtidspension, så stoppede jagten altså - brevene kom fortsat, men vi indgik en aftale om, at jeg bare ringede og sagde jeg søgte førtidspension (dette uden problemer!)......

Synes et eller andet er helt galt i denne sag, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Man må jo også formode, at når folk søger førtidspension (uanset paragraf), så er det fordi de mener de netop IKKE kan noget.

Lige nu er du i færd med at bevise, at det kan du så godt????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 19:03   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kommunen vudere jo at trådstarter kan komme i aktivering
når man er det, mener kommunen jo også man er arbejdsparat eller i hvertfald delsvis

men har intet med vurdering af ens arbejdsprøvning og fordi heller noget at gøre med om man søger pension

kontanthjælp og aktivering, har intet og gøre med afklaring af ens arbejdsevne
derfor heller noget og gøre med en pension
hvis kommunen havde vurderet der var nok til en §18, så kommer man ikke aktivering
da man så ryger over i gruppe 3
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 08:45   #30
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det er ikke aktivering, det er en erhvervsafklaring med et forforløb på 4 uger og dernæst virksomhedspraktik på 13 uger.

Jeg har de sidste 5 år bedt om en erhvervsafklaring, en reel en, ikke noget livstilsaktivering, hvor der ikke tilbagemeldes andet end at jeg møder stabilt.

Og da lidt fjollet at sætte mig på et værksted, hvor der pakkes og samles kasser, når de ved og accepterer jeg har dårlige hænder og arme.

Derfor jeg sætter mig ned ( og går ud med jævne mellemrum), for det her vil blot blive en ud af mange erhvervsafklaringer, belært af alle jeres erfaringer og min kommune er tung at danse med.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
vedrørende jobplan pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 5 09-10-2012 00:29
Jobplan - hvad er det??? zuza Nyt om loven 3 09-04-2012 15:12
Jobplan... Multe Spørgsmål ang fleksjob 6 26-11-2009 22:21
Hvad er en jobplan pinballs Dit og Dat 2 15-06-2009 20:50
Jobplan ? skal man det emks Spørgsmål ang fleksjob 43 29-01-2009 23:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension