K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2011, 12:25   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan udmærket lade sig gøre
når kommunen ikke vudere man er berettiget til flex eller pension
det mener kommunen jo ikke og samtig ikke mener Maj britt er motiveret
for at gøre noget ved sin egen situation
så hedder det kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 14:19   #12
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det kan udmærket lade sig gøre
når kommunen ikke vudere man er berettiget til flex eller pension
det mener kommunen jo ikke og samtig ikke mener Maj britt er motiveret
for at gøre noget ved sin egen situation
så hedder det kontanthjælp
Ja, så hedder det kontanthjælp.

Men VARIG kontanthjælp? Kontanthjælp er mig bekendt en midlertidig ydelse, som udløses når man havner i en eller anden svær midlertidig social situation, som bør afklares.

Begrebet VARIG KH, breder det sig til alle kommuner, hvorfor skal kommunerne så afklare folk til en langt dyrere "rigtig" pension - da kommunerne har VURDERINGSRETTEN så er det nemt at vurdere både dit og dat, sådan alt efter kommunal fordel.

VARIG kontanthjælp - så har man hørt det med, om en midlertidig ydelse.

Men omvendt, når og hvis folk når til folkepension så er VARIG KH jo ikke VARIG.

Varig KH som begreb, er den ultimative opgivelse af mennesker.

Maj-Britt, kæmp for din ret til ordentlig afklaring, på den rette ydelse.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 18:32   #13
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Der var beskeden.

Som det var sidste år, der pressede kommunerne på med aktivering, fordi det gav høj refusion.

Nu giver aktivering lav refusion og så vendes der på en tallerken.

Hvis jeg kommer med forslag, så vil de lytte og bakke det op, hvis det er realistisk; hvis jeg ikke kommer med forslag, så vil de sige ok, mød her hver 8 uge.

Ja, det vil brede sig, det var jo derfor der kom kritik af refusionsreglerne, idet de svageste vil blive skubbet på varig KH.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 20:03   #14
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Statsrevisorernes bemærkning til beretning om effekten af aktivering af ikke-arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere

Den 13. oktober 2010 behandlede Statsrevisorerne

Beretning nr. 1/2010 om effekten af aktivering af ikke-arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere

Statsrevisorerne afgav beretningen til Folketinget med nedenstående bemærkning:

"Formålet med aktivering er, at alle kommer i arbejde. Den førte beskæftigelsespolitik 2002-2010 har i forhold til aktivering af gruppen af ikke-arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere haft et mål om at øge den strukturelle beskæftigelse med ca. 11.000 personer.

2/3 af alle kontanthjælpsmodtagere – eller ca. 69.000 personer – var ikke arbejdsmarkedsparate i 2009. At være ikke-arbejdsmarkedsparat betyder, at man ud over at være ledig har fx sociale eller helbredsmæssige problemer, som gør, at man ikke kan varetage et arbejde på almindelige vilkår.

De offentlige udgifter til aktivering af de ikke-arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere steg fra ca. 1,6 mia. kr. i 2006 til ca. 3,3 mia. kr. i 2008 og udgjorde i 2009 ca. 2,3 mia. kr.

Beretningen viser, at aktivering af de ikke-arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere i 2006 ikke havde nogen positiv effekt. Der var heller ikke nogen positiv effekt i 2007. De aktiverede kom således hverken mere i selvforsørgelse eller mere i beskæftigelse end de, der ikke blev aktiveret i samme periode.

Statsrevisorerne kritiserer, at Beskæftigelsesministeriet ikke kan dokumentere, at aktivering af ikke-arbejdsmarkedsparate virker efter hensigten.

Statsrevisorerne kritiserer i den forbindelse, at:

* Beskæftigelsesministeriet ikke har fastsat konkrete mål for, hvor mange ikke-arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere der skal komme i beskæftigelse som følge af aktivering
* Beskæftigelsesministeriet alene anvender de såkaldte strukturelle mål for beskæftigelseseffekten. De strukturelle mål er skøn, som ikke kan efterprøves
* Beskæftigelsesministeriet flere gange har intensiveret aktiveringsindsatsen uden tilstrækkelig viden om, hvilke indsatser der virker.


Statsrevisorerne finder det nødvendigt, at beskæftigelsesministeren på et område, der er så væsentligt både samfundsøkonomisk og for den enkelte ledige, får sikker viden om, hvilken aktivering der virker – herunder hvordan indsatsen bør koordineres i forhold til de sociale myndigheder og sundhedsmyndighederne."
Senest opdateret den 13. oktober 2010
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 23:18   #15
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ja, det kunne vi da godt have fortalt dem helt gratis :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 23:28   #16
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Blot af nysgerrighed - falder kontanthjælpsbeløbet ikke efter en periode? Eller er det kun dagpenge?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 07:34   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Blot af nysgerrighed - falder kontanthjælpsbeløbet ikke efter en periode? Eller er det kun dagpenge?
Jo som udgangspunkt, fordi loftet bliver gælende efter 6 måneder, MEN det afhænger jo også af hvad man fik før loftet træder i kraft, som det jo altså gør efter 6 måneders KHJ.

Uden jeg er inde i det tror jeg ikke der er så forfærdelig mange der rammes af loftet, det er vist mest gifte, der rammes, lige som det er dem der rammes af 400 timers reglen.... men igen jeg har ikke sat mig ind i det, det er kun mit indtryg (som så sagtens kan være helt ved siden af)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 10:27   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kender en enligmed 3 børn på kontant hjælp med en høj husleje,hun søgte derfor § 34 men der var ikkke noget at hente for hun ramte KH loftet.

Udregningen ville ellers give 1700 kr mere.

Hun har adhd og har været på kontanthjælp i 8-10 år
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 10:31   #19
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Som samboende gælder loftet også...man behøver ikke være gift...
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 11:04   #20
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Lyder da godt

Mai brit skrev:
"Hvis jeg kommer med forslag, så vil de lytte og bakke det op, hvis det er realistisk; hvis jeg ikke kommer med forslag, så vil de sige ok, mød her hver 8 uge."
Jeg troede aldrig jeg skulle skrive sådan - men det kunne da se ud til at Jobcentret havde fået en god ide - at lade de syge selv bestemme: Så kan du slippe for latterlig aktivering - og komme i gang med noget du selv har valgt. Hvad har du lyst til?
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Os på varig førtidsforfølgelse. Indiansummer Politik og Samfund 8 30-05-2012 22:03
Hjælp ang varig nedsat arbejdsevne mor2 Spørgsmål ang fleksjob 35 18-04-2012 09:51
Varig lidelse pga. arbejdsskade Madrid Alt det andet 4 23-09-2010 22:26
Sygdomme med varig nedsættelse TylerGirl Hjælpemidler til handicappede 7 06-03-2010 20:29
nedsat funktionsevne - hvornår er den varig? buster Alt det andet 8 25-02-2009 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension