K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2011, 16:10   #51
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skolekridt Se meddelelser
Tak for alle jeres input.

Nu har jeg noget arbejde med igen.

Venter med ansøgning omkring revalidering så. Og så kun sender klagen afsted og ser deres afgørelse.

Noget helt nyt er:

Jeg i dag til stor forundring, kan se på side 2 i Sygedagpenge stops brevet, at det ikke er min egen SB der har underskrevet. Men en helt ny. Ringede så idag og forklarede at jeg synes det var urimelig at stoppe mine sygedagpenge, når jeg har min prak. læges ord på at jeg IKKE er klar til fuld arbejde, og at virksomhedspraktik var en mulighed. Men kun 10-15 timer pr. uge.

Og min læge som opererede mig i højre hånd slår også fast, at de jobs han forslog i min journal, var nogle ting jeg skulle prøves af i. Og ikke besætte på fuldtid.

Men hun afviste, og sagde hun fast holdte hendes bedømmelse for stoppet.
Men nu kommer det sjove. Min egen SB er åbenbart stoppet i onsdags. Har jeg intet hørt om. Så derfor har kun taget min sag og stoppet mine sygedagpenge. Skal jeg ikke have sådan noget af vide? Eller må de godt bare sådan skifte SB?

Sidst vil jeg sige at jeg kan se min nu gamle SB havde sat mig fra kategori 1 til 2. d. 25/11. Og så d. 31/1-2011 mener han pludselig at jeg er klar til det hele.

Kan slet ikke finde hoved eller hale i det her. Men, må få sendt den klage imorgen. og få en kvittering nede på jobcenteret imorgen på at jeg har afleveret en klage. Ikke?
Ja husk kvittering.

De har ikke krav på at meddele dig, at du har fået en ny sagsbehandler. (der er ingen lovgivning på det) Det er dog ofte mange kommuner som vælger at sende et brev til borgeren om, at vedkommende har fået en ny sagsbehandler - og det som en almindelig orientering og god forvaltningsskik.

Ja underligt han har skiftet din match så hurtigt... Det kan du også oplyse i klagen, at du burde være blevet partshørt i at blive skiftet fra match 2 til 1 igen.... (at du intet har fået at vide - da jeg går ud fra der ikke er sket bedring i dit helbred i den tid).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 16:12   #52
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Okay super.

Nej, det står lige så ringe til som der d. 25/11-2010. Desværre.
Efter min mening ihvertfald.

Har du set min EDIT: i forrig indlæg? Kan du svare på det?
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 16:17   #53
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skolekridt Se meddelelser

EDIT: Kan forresten se på det brev, jeg modtog fra min SB d. 21 jan. omkring samtalen d. 31/1. Der står der øverst: Opfølgningssamtale.
Så går ikke ud fra det er en partshøring som i kalder det? Og der står der heller ikke noget om i det brev ang. sygedagpengestop.
Manner altså... Ja kun opfølgningssamtale... Ikke partshøring... Så det kan du godt klage over.

Uden partshøring = ugyldig afgørelse.

Tror du ville få medhold, hvis den røg til nævnet.... Men få den med i hvert fald, at du ikke mener, at du er blevet partshørt inden den endelige afgørelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 16:23   #54
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Manner altså... Ja kun opfølgningssamtale... Ikke partshøring... Så det kan du godt klage over.

Uden partshøring = ugyldig afgørelse.

Tror du ville få medhold, hvis den røg til nævnet.... Men få den med i hvert fald, at du ikke mener, at du er blevet partshørt inden den endelige afgørelse.
Super.. Jamen den får plads på første række..
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 16:30   #55
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser

Ja underligt han har skiftet din match så hurtigt... Det kan du også oplyse i klagen, at du burde være blevet partshørt i at blive skiftet fra match 2 til 1 igen.... (at du intet har fået at vide - da jeg går ud fra der ikke er sket bedring i dit helbred i den tid).
Er det lovpligtig, at man parthøres ved match-skift?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 16:55   #56
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Er det lovpligtig, at man parthøres ved match-skift?
Jeg har ikke kunnet finde selve en lovgivning som præcis siger, at man skal det, men som jeg indsatte i den anden tråd, så har Ankestyrelsen jo afgjort, at der er tale om en afgørelse. Og enhver afgørelse skal der ske partshøring i, da borger har ret til at se de akter, der lægger til grund forud en afgørelse - iflg. forvaltningsloven § 19.

Så i en vurdering om ændring af match, som sagsbehandleren tager, bør man inddrage borgeren, før afgørelse. F.eks. kunne en borger komme med oplysninger fra lægen om, at en arbejdsprøvning kun vil forværre helbredet, og man så her må vurdere, at borgeren skal være eller blive i match 3. (være passiv)

Og hvis jeg skal være ærlig, tror jeg næppe, at mange jobcentre orienterer borgerne om ændring af match.... De skal have en klagevejledning, hvis man er uenig i skift af match.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 17:01   #57
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Mange tak, Curls, det er noteret!

Og god arbejdslyst, Skolekridt, mange bolde du skal holde i luften, men efter god vejledning :-)

Sidst redigeret af Carmen; 07-02-2011 kl. 17:56.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 18:11   #58
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Ja tak curls. Det er nu også kommet med i min klage.
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 18:15   #59
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Mange tak, Curls, det er noteret!

Og god arbejdslyst, Skolekridt, mange bolde du skal holde i luften, men efter god vejledning :-)
puhhaaa ja. Ikke nok med det, så har der været en masse træls ting at slås med her i jan. Begravelse, vores lejlighed er plaget af fugt, og skal flytte her til 15/3, min kæreste går også sygemeldt som kæmper for oplevelse. Er dog kommet på revalidering under 25 år. Så vi har heller ikke mange penge at leve for. Og for det ikke skal være nok, ja så mister jeg retten til sygedagpenge.

Så nu håber jeg snart det vender for min kæreste og jeg.
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 19:24   #60
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Oj, oj, oj - mange flere bolde, end jeg havde forestillet mig!

Godt, I kommer ud af den bolig - I har ikke behov for mere sygdom!

Krydser fingre for, at det snart vender for Jer :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension