K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2012, 18:05   #1
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Hvilke forsikringer kan man få udbetalt som førtidspensionist?

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om man kan få udbetalt nogen form for forsikringer andet end den ulykkesforsikring man tegner med sit almindelige forsikringsselskab. For jeg har nemlig været så dum/uvidende, at jeg ikke tegnede andet end en indboforsikring, da jeg lyttede hjemmefra, og nu sidder jeg jo her på førtidspension efter 2003 reglerne, og fik ikke tegnet den ulykkesforsikring, der kunne give mig en slat penge udbetalt. men findes der andre forsikringer som man autmatisk er berretiget til, eller som man under andre særlige omstændigheder kan få udbetalt end lige ens egen ulykkesforsikring?
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 18:18   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det kommer lidt an på om du via et tidligere arbejde har haft en fx forsikring i dit pensionselsskab, der udbetaler penge ved tabt erhvervsevne. Hvis ikke kan jeg ikke rigtig se, at der er noget du kan hente.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 18:29   #3
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Det kommer lidt an på om du via et tidligere arbejde har haft en fx forsikring i dit pensionselsskab, der udbetaler penge ved tabt erhvervsevne. Hvis ikke kan jeg ikke rigtig se, at der er noget du kan hente.
Hvis jeg har haft det, kommer det så an på, om man har arbejdet fuldtid eller deltid, og hvor lang tid skal man have været ansat på arbejdspladsen inden man optjener den ret?
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 18:47   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Åh, det er jeg faktisk ikke helt sikker på, men måske andre kan komme på banen med svar...
Du kan evt. kontakte det pensionsselskab, du havde da du var i job
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 19:01   #5
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Forstår godt at du ærger dig.

Jeg er også førtidspensionist og jeg har psykiske lidelser. Jeg har en ulykkesforsikring men har ikke fået noget udbetalt fra den, det er vist kun hvis man har fysiske lidelser. Med hensyn til forsikring for tabt arbejdsevne skal man have indbetalt til den indenfor de sidste 12 måneder ellers dækker den ikke. Det fik jeg af vide af Pension Danmark.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 19:04   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Jeg er også førtidspensionist og jeg har psykiske lidelser. Jeg har en ulykkesforsikring men har ikke fået noget udbetalt fra den, det er vist kun hvis man har fysiske lidelser. Med hensyn til forsikring for tabt arbejdsevne skal man have indbetalt til den indenfor de sidste 12 måneder ellers dækker den ikke. Det fik jeg af vide af Pension Danmark.
Ulykkesforsikring er kun, hvis man kommer ud for en ulykke, så selvom ens sygdom er fysisk er der ikke noget at hente der, medmindre sygdommen skyldes en ulykke
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 19:08   #7
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Okay, tak så fik jeg styr på det, for jeg var ikke lige inde i det
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 19:28   #8
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Jeg er også førtidspensionist og jeg har psykiske lidelser. Jeg har en ulykkesforsikring men har ikke fået noget udbetalt fra den, det er vist kun hvis man har fysiske lidelser. Med hensyn til forsikring for tabt arbejdsevne skal man have indbetalt til den indenfor de sidste 12 måneder ellers dækker den ikke. Det fik jeg af vide af Pension Danmark.
Øv, det var ærgerligt. Så er der nok ikke rigtig noget at hente. Jeg havde lige håbet. Men sådan er det jo, når man ikke orienterer sig godt nok. Øv øv.
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 20:51   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man har en psykiske lidelse får man ikke noget udbetalt via en ulykkesforsikring
det er udelukkende hvis ens arbejdsevne lider skade ved en ulykke

ikke hvis man har været psykisk syg i gennem en længere periode
der skal man have en forsikring igennem et tidligere arbejde som en del af ens pension
du skal være fast ansat og have sendt papir ind på du er rask når du tegner din arbejdsmarkedet pension

eller man selv tegner en forsikring som udbetaler tab af Erhvervsevne.

men ja det er ikke er meget 17000 kr resten af livet inden skat

så kan kun anbefale og få en forsikring mens man er rask
har heldigvis 2, men har bare været heldig da det ikke noget man tænker over så længe man arbejder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Jeg er også førtidspensionist og jeg har psykiske lidelser. Jeg har en ulykkesforsikring men har ikke fået noget udbetalt fra den, det er vist kun hvis man har fysiske lidelser. Med hensyn til forsikring for tabt arbejdsevne skal man have indbetalt til den indenfor de sidste 12 måneder ellers dækker den ikke. Det fik jeg af vide af Pension Danmark.

ja det er helt rigtig, du skal selv indbetale til den, ellers udløber den
det er forskelligt hvad man skal indbetale.
men en pension sag kan tage mange år og nogen udbetaler ikke noget før man har fået en pension fra kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 21:41   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Ulykkesforsikring er kun, hvis man kommer ud for en ulykke, så selvom ens sygdom er fysisk er der ikke noget at hente der, medmindre sygdommen skyldes en ulykke
Lige præcis.

Det er derfor det hedder en ulykkesforsikring.

MTVRV1, en ulykkesforsikring har ikke nødvendigvis noget med arbejdsevnen at gøre.
På min ulykkesforsikring er der udvidet tanddækning, så hvis jeg f.eks. spiser en skive valnøddebrød og knækker en tand på en valnøddeskal, så dækker min forsikring, omend de nok vil prøve at hive nogle af pengene hjem fra bageren, der har bagt brødet, hvis denne er kendt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer med Tab af erhvervsevne forsikringer. Enteneller Alt det andet 12 31-10-2013 21:27
efterløn udbetalt? skønnehjerte Spørgsmål ang fleksjob 9 03-05-2013 07:50
Sampension og forsikringer Lundberg1960 Alt det andet 1 18-01-2013 23:09
Udbetalt på sygedagpenge? Flower Alt det andet 1 29-03-2010 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension