K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2010, 12:43   #1
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Salg af egne kreationer

Lige et hurtigt spørgsmål,
Som alm. sygemeldt (håber på flexjob eller revalidering) må jeg så sælge de malerier og anden kunst som jeg selv laver?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 12:48   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Lige et hurtigt spørgsmål,
Som alm. sygemeldt (håber på flexjob eller revalidering) må jeg så sælge de malerier og anden kunst som jeg selv laver?
Det må du desværre ikke Nilla.. du kan risikere at dine sdp bliver taget fra dig .. og som flexjobber på ledighedsydelse må du heller ikke .. jeg er ikke klar over hvordan det forholder sig hvis du er i arb i et flexjob.. men de antal timer som du er visiteret til kunne i værste fald blive sat op idet du kan lave maleri og anden kunst så ville du også i kommunens øjne kunne arb i flere timer..

Men din mand må gerne lave malerier og kunst og sælge .. bare han husker skatten

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 13:25   #3
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Du må - på fleksjob faktisk ikke lave noget som helst ved siden af - sådan "med salg for øje" - uden sammenligning iøvrig med dine egne kreationer, så kom jeg til at rode mig ud i noget med salg af tubberware da jeg var på fleksjob - niks nej det mås man ikke - mest fordi - at man, hvis man har mere energi til overs udover det man bruger på familie og hjem - skal bruge den energi på arbejdspladsen...

Hov blev vist lidt kringlet - men hvis du kan magte mere end de timer du er visiteret til fleks og så det der skal til for at have en hyggelig og tålelig hverdag derhjemme - så hedder det op i tid på jobbet..

Men hvordan det liiiiiiiige er på sygedagpenge... så tror jeg de andre har ret - det er et "no go"
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 13:34   #4
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tak for jeres svar og øv. Jeg er jo på sådan et aktiv kursus hvor vi laver nogle ting og vi skal selv betale for materialerne, så det kunne jo være rart at kunne sælge nogen af tingene.

Men dejligt at vide hvor jeg står
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 13:37   #5
carbonarm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Roskilde
Indlæg: 15
Styrke: 15
carbonarm er ny på vejen
nej på sygedagpenge må du helt sikkert ikke, du er jo syg! (også selvom det kun er få timer)

Men på ledighedshydelse (arbejdsløs fleksjobber) må du godt! Du er jo ledig til fleksjob arbejde.

Du må faktisk godt arbejde men selvfølgelig ikke i flere timer end man er liciteret til og skåbebehov skal også tilgodeses, ellers er man jo ikke berettiget til fleksjob længere i hvert fald.

Det du tjener skal naturligvis oplyses og trækkes fra i dine ledighedsydelse.

Jeg sælger selv træningsprogrammer på ledighedsydelse og fik det godkendt inden jeg gjorde det naturligvis. Det er ganske få timer pr. uge vi taler om skal jeg lige sige. Du skal jo være aktiv jobsøgende ved siden af! ;o)

Men hvis du bliver ledig fleksjobber, så spørg inden du gør noget!
carbonarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 14:07   #6
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carbonarm Se meddelelser
nej på sygedagpenge må du helt sikkert ikke, du er jo syg! (også selvom det kun er få timer)

Men på ledighedshydelse (arbejdsløs fleksjobber) må du godt! Du er jo ledig til fleksjob arbejde.

Du må faktisk godt arbejde men selvfølgelig ikke i flere timer end man er liciteret til og skåbebehov skal også tilgodeses, ellers er man jo ikke berettiget til fleksjob længere i hvert fald.

Det du tjener skal naturligvis oplyses og trækkes fra i dine ledighedsydelse.

Jeg sælger selv træningsprogrammer på ledighedsydelse og fik det godkendt inden jeg gjorde det naturligvis. Det er ganske få timer pr. uge vi taler om skal jeg lige sige. Du skal jo være aktiv jobsøgende ved siden af! ;o)

Men hvis du bliver ledig fleksjobber, så spørg inden du gør noget!
Tak for det Det vil jeg helt sikkert gøre inden jeg "dummer mig"
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 17:19   #7
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Alt hvad du tjener, når du er på flexydelser skal du forære til kommunen.

Meget belejligt.

Jeg har til tider et par timer i min børnehave, men alt min løn skal kommunen have.
Jeg modtager flexydelse på 9500, hvorimod på ftp på 14000. gerne må tjene lidt ved siden af.
Dehøver Jeg at sige, Jeg IKKE tager timer i børnehaven, men holder mig væk ?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 17:41   #8
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Alt hvad du tjener, når du er på flexydelser skal du forære til kommunen.

Meget belejligt.

Jeg har til tider et par timer i min børnehave, men alt min løn skal kommunen have.
Jeg modtager flexydelse på 9500, hvorimod på ftp på 14000. gerne må tjene lidt ved siden af.
Dehøver Jeg at sige, Jeg IKKE tager timer i børnehaven, men holder mig væk ?
Det er godt nok meget hårdt sat op. Jeg forstår godt at når man ikke kan arbejde mere og får tilskud osv. at man så heller ikke må have ekstra timer. Men hvis man nu slapper af med at strikke babytrøjer, så må man ikke sælge dem på nettet- men man må gerne give dem til godgørende formål

Hvad nu hvis man har noget tøj der er blevet for stort. Må man så heller ikke sælge det? Det har man ikke selv lavet.

Sidst redigeret af Webmaster; 01-09-2010 kl. 19:49. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 17:42   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen er der ikke regler hvis det bare er 'hobby salg'?

Det er jo ikke sikkert det er fast indtjening på niveau med moms og skat, men mere er over i hyggesalg, som når jeg selv sætter brugt tøj på QXL....
Der er da mange, også ældre, der bare sidder og strikker små nisser i juletiden, ikke med henblik på storsalg, men mere for hyggens skyld.

Jeg har da også lov til at sælge mine møbler, mine billeder eller mine gulvtæpper, uden det er forretning, men det ville da være sindssygt at give det væk gratis....

Der er også ret mange der får et kuld killinger, eller et kuld hvalpe pr uheld, og sælger dem i Den blå avis, uden det er noget kommunen gider blande sig i....

Men selvfølgelig, sælger man 10 malerier om ugen og 20 balkjoler fast, så er vi naturligvis ude i erhvervlignende forhold, fordi der er tale om fast indtjening der kan måles og vejes, og skal oplyses.

Men hvis man strikker 30 julenisser til en 5'er stykket i November/December, er der nok ingen der gider blande sig i.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 17:50   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Hvad nu hvis man har noget tøj der er blevet for stort. Må man så heller ikke sælge det? Det har man ikke selv lavet.
Personligt mener jeg; at man behøver jo ikke at fortælle alle alt hvad man ved.

Uanset hvor jeg får mine penge fra, oplyser jeg da ingen steder, at jeg har solgt noget af børnenes gamle legetøj til naboen, som har en lille dreng.

Jeg forventer, at det går under "bagatelgrænsen".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Salg af hus... pls73 Alt det andet 3 17-06-2011 10:17
salg af min bil MTVRV1 Dit og Dat 7 13-04-2011 17:34
køb og salg ? nille60 Alt det andet 7 16-11-2010 13:33
Regeringen misser egne mål bla-bla Politik og Samfund 8 21-02-2010 13:09
Om EGNE bemærkninger i ressourceprofil zuza Nyt om loven 3 29-10-2007 23:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension