K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2010, 08:58   #1
J&J
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
J&J er ny på vejen
El-scooter

Hej til alle. Er ny her på sitet og vil nu forsøge at få lidt hjælp gennem K 10 som for øvrigt er en fantatisk hjemmeside.
Min mand har sclerose og vi har derfor søgt om en el-scooter, da han er gangbesværet.
Efter kommunen har modtaget vores ansøgning, kunne de skriftligt oplyse os om at der er 10 måneders behandlingstid på vores ansøgning.
Kan det være rigtigt at behandlingstiden er så lang?

Har forsøgt at kigge på kommunens ansøgningsfrister, men kunne desværre ikke finde noget om lige netop dette emne.

Sommerhilsner J&J
J&J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 09:04   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
DU skal kikke under §112 i serviceloven.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 09:16   #3
J&J
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
J&J er ny på vejen
Hej Popiae. Tak for svaret, men der står ikke noget om behandlingstider i Serviceloven.

J&J
J&J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 12:59   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er Retssikkerhedslovens §3 stk.2 .....

Kære J&J

I skal have fat i. I kan læse lidt om problematikken her: http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Den korte oversættelse er som følger: Det er kommunal politikerne der skal fastsætte de sociale sagsbehandlingsfrister og offentliggøre disse, således at I kan se hvad I kan forvente af serviceniveau. Disse frister er nødvendigvis ikke ens fra kommune til kommune. Frister skal fastsættes hvor det udmunder i en afgørelse.

Sagsbehandleren har så mulighed for at udsætte en sådan frist, hvis du modtager skriftlig besked om hvorfor og hvornår sagen så kan afsluttes.

Alt dette for at yde den svageste borger RETSSIKKERHED.

Mange kommune er særdeles kreative for at borgeren IKKE får adgang til disse frister. Dokumentation: http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner hvor du kan se hvor mange kommuner der ikke har bragt orden i tingende trods den sidste lovskærpelse trådte i kraft pr 1.april 2010.

Men tro mig vi arbejder hårdt på løsning af dette 13 år beviselige lovbrud efter at Folketinget vedtog lovgivningen den 1.juni 1998.

Til information: http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...8rnogunge.aspx og http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...lpemiddel.aspx samt radioudsendelse af Jesper Tynell om samme emne
http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...-scootere.aspx

Men se om I kan finde jeres kommunes offentliggjorte frister.....at I har fået besked på 10 mdr er ikke nødvendigvis korrekt. Men skulle fristen på hjælpemidler være 10 mdr i jeres kommune findes der ikke nogen klagemulighed herfor. Så skal man i gang med den demokratiske kamp, hvis en kommunes serviceniveau ikke er tilfredsstillende.

Det vigtigste er at forstå at det IKKE er sagsbehandleren eller andre embedsmænd der fastsætter sagsbehandlingsfrister men politikerne.

Mai-Britt`s forslag: http://www.scleroseforeningen.dk/da/...en-august.aspx

Principafgørelse fra Ankestyrelsen om el-scooter: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...aj/121-10.aspx fundet under "Nyttige link"

Lad os høre nærmere.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-08-2010 kl. 14:49.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 14:06   #5
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af J&J Se meddelelser
Hej til alle. Er ny her på sitet og vil nu forsøge at få lidt hjælp gennem K 10 som for øvrigt er en fantatisk hjemmeside.
Min mand har sclerose og vi har derfor søgt om en el-scooter, da han er gangbesværet.
Efter kommunen har modtaget vores ansøgning, kunne de skriftligt oplyse os om at der er 10 måneders behandlingstid på vores ansøgning.
Kan det være rigtigt at behandlingstiden er så lang?

Har forsøgt at kigge på kommunens ansøgningsfrister, men kunne desværre ikke finde noget om lige netop dette emne.

Sommerhilsner J&J
Hej Har du tjekket dette her fra scleroseforeningen; Nyt MagaSin på gaden: Elcrosser-sager huserer stadig kig under nyheder flere.

Og kan kun anbefale dig at få scleroseforeningen socialrådgiver ind over, få dem til at hjælpe med ansøgning de er super, de har hjulpet mig både med el-scooter og nu med handicapbil, troede jeg kunne selv først men fik afslag fra kommune så kom scleroseforeningen ind over og vupti så fik jeg bevilliget begge dele :

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever :-)
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 14:53   #6
J&J
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
J&J er ny på vejen
Hej Peter. Tusinde tak for dit svar/information.
Jeg har nu langt om længe fundet frem til kommunens behandlingstider. Kommunen har 10 mdr. behandlingstid på en el-scooter, da man anser den som en forbrugsgode og ikke som et hjælpemiddel.................ved ikke rigtig hvad jeg skal mene, men hold da kæft hvor er det smart regnet ud fra kommunens side.
Min mand kan så sidde som fange i sit eget hjem frem til næste forår !
J&J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 14:59   #7
J&J
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
J&J er ny på vejen
Hej Maibritt.
Vi har Scleroseforeningen med ind over, men lige nu arbejder de på vores sygedagpenge sag, da vi står overfor et stop af sygedagpenge d. 1 oktober 2010.
Jeg har læst Magasinet og den omtalte artikel, med stor interesse.

J&J
J&J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 15:08   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af J&J Se meddelelser
Hej Peter. Tusinde tak for dit svar/information.
Jeg har nu langt om længe fundet frem til kommunens behandlingstider. Kommunen har 10 mdr. behandlingstid på en el-scooter, da man anser den som en forbrugsgode og ikke som et hjælpemiddel.................ved ikke rigtig hvad jeg skal mene, men hold da kæft hvor er det smart regnet ud fra kommunens side.
Min mand kan så sidde som fange i sit eget hjem frem til næste forår !
Hej, har han en kørestol nu? Hvis ikke, mener jeg I kan henvende jer til hospitalet, for de udleverer jo også hjælpemidler, som man f.eks. kan bruge midlertidigt.

Det er ikke altid det varer hele 10 måneder, selvom det kan stå i brevet. Det kan godt ske, at man får hjælpemidlet kort efter. Det er meget forskelligt fra sag til sag. Ergoterapeuter skal nogen gange ud til borgeren. De skal også indhente lægeoplysninger osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 15:20   #9
J&J
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
J&J er ny på vejen
Hej Curls.
Ja min mand har kørestol og ergoterapeuterne har været på hjemme besøg, men hans sagsbehandler på jobcenteret har endnu ikke færdibehandlet hans sag og hun er stadig af den overbevisning...........hvis han træner lidt mere med fysioterapeuten, så skal han nok blive frisk nok til at kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet. Lidt naivt efter min mening, men hun bliver måske lidt klogere med tiden.
J&J
J&J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 15:53   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af J&J Se meddelelser
og hun er stadig af den overbevisning...........hvis han træner lidt mere med fysioterapeuten, så skal han nok blive frisk nok til at kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet. Lidt naivt efter min mening, men hun bliver måske lidt klogere med tiden.
J&J
Ej altså helt ærligt, med sclerose bliver man jo ikke ligefrem rask... Hun er vist ikke særlig kvik da... Hun skal da sættes på plads... Det må jo være svært nok for os andre at sætte ind i, hvordan en med sclerose har jo... De skal se på arbejdsevnen og funktionsnedsættelsen. Med sclerose er det en varig tilstand, og det bør de tage hensyn til. Super godt, at I har scleroseforeningen med i det her.

I kan henvende jer til socialfovaltningen for yderligere hjælp, hvis det er, f.eks. hjemmehjælp eller hvis I har mange udgifter i forbindelse med hans sclerose, så prøv at søg ydelse efter merudgifter § 100.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trehjulet el-scooter kan bevilges som hjælpemiddel. phhmw Nyttigt at vide for Førtidspensionister 13 09-08-2017 21:31
EL-scooter brændt Rawhite Hjælpemidler til handicappede 6 14-06-2011 21:24
el scooter bo m Alt det andet 6 12-10-2010 11:23
Kommunen kom og hentede førtidspensionist el-scooter Webmaster K10 Nyheder 0 18-09-2009 08:40
El-scooter - egenbetaling? Ninja Alt det andet 18 04-08-2009 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension