K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2010, 00:22   #1
Tøjvask
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Lokation: århus
Indlæg: 13
Styrke: 14
Tøjvask er ny på vejen
fortvivlelse

Hej K10,

Mange tak for et godt forum
Jeg fik tilkendt pension for et par måneder siden. Alle omkring mig, min læge, psykolog, og af de fleste jeg kender siger: De tager ikke din pension fra dig!!!

Jeg er meget nervøs for om de politikere, kan finde på at tage min pension fra mig???... Da jeg er under 30 og har en sindslidelse
Er jeg i farezone?
Tøjvask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 02:34   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tøjvask,

Jeg tror ikke at du har nogen grund til at være bekymret. Jeg tror nu mere, at det vil være på de sager der kommer i fremtiden, at man vil gå i dybden og lave opstramninger. Det kan være at der bliver nogle klassificeringen og større rummelighed overfor midlertidige pensioner. Jeg kan næppe forestille mig at det er for dem, der allerede har fået pension, der kommer ændringer, så skal der da være masser af overskud i kommunerne til at gå det igennem .

Som jeg ser det kan du være ganske rolig og du har jo dine lægers opbakning og det er jo ekstra vigtigt. Man gik jo heller ikke ind og lavede om på ordningen for ftpér før 2003, da der kom en ny ftp. ordning. Man er jo godkendt til varig pension og det kan en lov ændring / stramning, vel næppe lige gå ind og lave om på, det tror jeg næppe.

God nat og sov godt når du når dertil.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 09:46   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når du er tilkendt pension så tror jeg altså du kan tage det roligt, og de kan jo heller ikke komme og tage pensionen fra dig for hvad skulle de så kunne tilbyde dig i stedet for , det er mere fremtiden der tænkes på når de snakke pension , så sov du roligt videre ....
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 17:58   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Som de andre siger slap af og nyd livet med oprejst pande. Da du er ung skal du efter min mening tilmelde dig SUPP en form for pension til senere. Hvis ikke din sagsbehandler allerede har tilbudt dig tilmelding, som hun skal ifølge loven.

Solen skinner og væk med bekymringerne.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 23:38   #5
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg har faktisk liiiige de samme tanker..

Skal man forvente at der kommer et brev hvor i der står...Nu skal vi lige igennem alt igen ...

Men jeg har så også fået at vide...af sagsbehandlere..lægen...og andre at nej når man har fået pension så er det det....

Jeg prøver at slappe af og det er faktisk det jeg tror er det eneste rigtige...

Så jeg nyder solen og sommeren i mit lille univers ( haven) og stoler på det jeg fik fortalt..

Jeg har fået pensionen og den har jeg ...sådan..

Men jo tvivlen kommer igen og igen .
Måske fordi "os med psyk " problemer tænker for meget..

__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 00:00   #6
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Tror som de andre - at du ikke skal være nervøs. Hvis du har fået en pension DER IKKE SKAL TAGES OP IGEN OM FEKS. 5 år - så HAR du din pension. Nye regler gælder NÆSTEN altid "kun" for fremtidige beslutninger.

Feks har de jo sat dp. perioden ned til 2 år for ledige medlemmer af en a-kasse. Men dem der ALLEREDE ER på dagpenge - får ikke deres dagpenge stoppet 01-07-2010 fordi de HAR nået de 2 år - den regel gælder "Kun" for dem der bliver ledige efter 01-07-2010..

Så PRØV om du kan tage den med ro og nyde sommeren...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fortvivlelse KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 10 03-05-2012 00:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension