K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2010, 00:07   #1
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Revalidering, ressourceprofil, partshøring, kontanthjælp og så videre

Rodet overskrift, jeg ved det godt, men den dækker meget godt mit problem lige nu, nemlig at jeg er indkaldt (telefonisk) til samtale med min sagsbehandler i morgen og jeg aner ikke hvad hun har tænkt sig at kyle i hovedet på mig.

Lidt baggrundshistorie:
Jeg blev sygemeldt i juni 2006 på grund af stressudløst depression, min sag forsvandt mellem et par skriveborde ved kommunesammenlægningen og først i november 2007 fik jeg tildelt en sagsbehandler.

Jeg har i den mellemliggende periode været igennem 4 sagsbehandlere og 5 jobkonsultenter/kontaktpersoner fra 2. aktør i takt med at jeg var igennem kurser, korte praktikker, for-revalidering og senest revalidering med 6 måneders virksomhedspraktik.

Min sidste praktik sluttede 30. april og jeg har siden da ventet på at modtage min ressourceprofil til partshøring. Revalideringsmålet var raskmelding til ordinær beskæftigelse på 30 timer. Sidst jeg mødtes med sagsbehandler var i forbindelse med afslutningen på min anden virksomhedspraktik, hvor hun udtalte at hun mente at revalideringsmålet var nået og at jeg derfor skulle raskmeldes. Min kontaktperson, mentor/coach, egen læge og jeg selv mener derimod at jeg max kan klare 25 timer og derfor ikke kan raskmeldes.

I forbindelse med afslutningen af virksomhedspraktikkken 30. april er næsten al støtte taget fra mig. Jeg har ikke længere bevilget mentorstøtte, min kontaktperson har ikke noget med min sag at gøre længere, så den eneste person der stadig er der, er min bostøtte ca. 15 minutter om måneden som jeg i forvejen har et meget "løst" forhold til - og som for øvrigt skal udskiftes på fredag.

Jeg er både fysisk og psykisk påvirket over at skulle til møde med min sagsbehandler, fysisk med konstant hovedpine, mavekramper, diarré og kvalme, psykisk med søvnbesvær og ret så livlige mareridt.

Det eneste jeg ved om samtalen i morgen, er at vi skal tale om mit økonomiske levegrundlag - og at min sagsbehandler tager på sommerferie den 11. juni.

Jeg frygter så meget at hun har ladet mig gå hjemme i 5 uger nu for pludselig at opdage at nu nærmer hendes ferie sig så nu skal jeg bare ud af vagten.

Men har jeg helt misforstået noget?

Jeg ved godt at man skal have besked om overgang til en anden ydelse 14. dage forinden og det kan hun som sådan også nå i morgen.

Men kan hun virkelig flytte mig fra revalideringsydelse til kontanthjælp uden at give mig ressourceprofilen til partshøring?

Jeg er i forvejen så langt nede at jeg efterhånden har mistet styrken til at kæmpe imod, nej, jeg kan formentlig knap overleve på kontanthjælp, men det er nu mest en raskmelding jeg frygter. Jeg føler bare at de sidste 6 måneder især har været den rene tortur. Hver gang jeg fik et glimt af en smule godt, er jeg blevet banket godt og grundigt ned igen. Jeg kan bare ikke klare mere.

Der er selvfølgelig muligheden for at hun har ændret mening og vil sige noget positivt til mig i morgen, men det vil jeg sgi høre før jeg tror det.

Nogen der har nogle input? Ved godt det er lidt svært når jeg ikke rigtigt ved hvad samtalen i morgen kommer til at handle om.

Havde bare et behov for at læsse lidt af et sted hvor der rent faktisk kunne være nogen der gad svare...modsat min egen blog
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 00:24   #2
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
kære du, jeg har læst dit indlæg :-) og mit bedste råd til imorgen er en god nattesøvn så du fyldt op med ressourcer. og modet op, selv om jeg ved det en forfærdelig kamp. Jeg ønsker dig alt godt for imorgen :-)
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 00:50   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad med din fagforening?
Er der ikke en der kan gå med dig, alternativt, få dem til at lave ny aftale hvor de kan deltage?

Du kan også optage samtalen?

Jeg mener da også, at der er et problem i, at du kan raskmeldes til 30timer?
Har du ikke arbejdet fuldtid før?

Ved ikke helt vedr revalideringsydelse.
Men umiddelbart kan man ikke bare fratage ydelse, uden afgørelse.

Hvad siger din seneste virksomhedspraktik vedr timer? Er der kommet et skriftlig dokument ud af det?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 11:51   #4
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Hvis jeg ikke var forvirret nok i forvejen, så er jeg det nu.

Det viste sig at min sagsbehandler synes jeg er så mystisk en størrelse, at hun følte hun var nødt til at indkalde mig en ekstra gang inden hun skrev min ressourceprofil færdig, for at høre min holdning til tingene.

Hun har hele tiden været rimeligt stålsat på at jeg skulle raskmeldes til ordinær beskæftigelse og at der ikke var brug for flere oplysninger end dem hun havde i forvejen.

Hun har så alligevel indhentet en vurdering fra kommunens lægekonsulent der lyder som følger:
TJ har, på trods af mange gode ressourcer og en uddannelse som bibliotekar, aldrig formået at opnå en stabil tilknytning til arbejdsmarkedet pga. en ikke nærmere defineret personlighedsstruktur, hvor der indgår isolation og tilbagetrækningstendens, samt manglende udholdenhed. Har en lav stresstærskel, og der vil fremover være behov for afgrænsede og veldefinerede opgaver uden tidspres.
Vil muligvis fortsat have brug for en vis form for støtte, f.eks. mentor, og de ovennævnte skånehensyn må forventes at gøre sig gældende i ethvert erhverv, og er grundlæggende varige.
Hvis skånehensyn, mhp. arbejdsplads, indretning, ikke kan overholdes, er der stor risiko for et tilbagefald.


Jeg blev jo jublende glad i samme øjeblik jeg så ordet varig fordi jeg i det så muligheden for at få et fleksjob.

Men sagsbehandler siger straks at der ikke er mulighed for at søge fleksjob på baggrund af vurderingen og min sag generelt og fastholder at hun (desværre) er nødt til at raskmelde mig til ordinær beskæftigelse og videregive min sag til kontanthjælpsafdelingen.

Det er så her jeg begynder at blive forvirret for nu uddyber hun sine indtryk af min sag:

Hun mener ikke der er nogen ide i at forlænge revalideringen, da det bare vil være flere praktikker oveni dem jeg har allerede og at jeg er kommet så langt som jeg kan komme på den måde. Med andre ord (mine) er jeg udredt med hensyn til arbejdsevne.

Hun frygter at jeg vil knække nakken når jeg bliver sendt ud i aktivering da der nok ikke vil kunne tages de nødvendige skånehensyn (og hun lægger her vægt på at jeg skal banke i bordet og gøre opmærksom på det – hvilket jo ligesom er en stor del af mit problem – det får jeg jo aldrig gjort).

Hun nævner selv at det bedste ville være at gå ud og få et job selv, om ikke andet længe nok til at genvinde min dagpengeret.

Jeg er jo heller ikke 20 år. Så ville det være nemmere at se mulighederne for at udvikle mig og gøre mig bedre, som 37-årig intelligent kvinde der er bevidst om mine forcer og mine svagheder, er der ikke mere der kan udredes på det område.


Er det bare mig eller hænger det her slet ikke sammen? Jeg synes jo hun er totalt selvmodsigende – der kan ikke gøres mere for at udvikle mig, jeg er på et varigt niveau med de problemer jeg nu engang har og alligevel skal jeg raskmeldes?

Jeg tror humlen af det hele er, at sagsbehandler mener at jeg – med mentorstøtte og skånehensyn – kan fungere i en 30-timers stilling, hvor jeg og tidligere mentor, tidligere kontaktperson og egen læge siger max 25. Og eftersom 30 timer gælder som fuldtid betyder det raskmelding til ordinært arbejde, hvorimod 25 timer betyder??? Noget andet???

Åh suk. Jeg må igang med at undersøge mine muligheder. Kan jeg insistere på at der laves en ansøgning om fleksjob? Vil det overhovedet give mening. Min mentor sagde til vores allersidste samtale at i yderste konsekvens måtte jeg jo gå i aktivering og så sygemelde mig når det gik galt igen, måske de så forstår at det ikke dur.

Allerførst bør jeg måske skrive til min sagsbehandler og fortælle hende at jeg absolut ikke er enig i hendes holdning til raskmelding som eneste mulige udvej. Det fik jeg ikke gjort opmærksom på til mødet, både på grund af min sædvanlige barriere, men også fordi det simpelthen var så mange oplysninger at køre ind på harddisken og behandle.

Under alle omstændigheder venter jeg stadig på at få min ressourceprofil til partshøring, og jeg bliver ikke afsluttet i revalideringsafdelingen før mine kommentarer er tilføjet og jeg har godkendt den endelige profil.

Hvor er jeg dog forvirret og hvor jeg dog hader det system. Hvorfor kan man ikke bare få lov til at få et job man elsker i de timer man kan klare i stedet for at skulle kæmpe for det hele med næb og klør.

Sidst redigeret af Devi; 09-06-2010 kl. 12:05.
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 11:59   #5
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvad med din fagforening?
Er pt. ikke medlem af fagforening, kun a-kasse (med mistet dagpengeret) og hverken fagforening eller a-kasse har været indblandet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae
Jeg mener da også, at der er et problem i, at du kan raskmeldes til 30timer?
Har du ikke arbejdet fuldtid før?
Har aldrig haft fast arbejde, udelukkende vikariater og noget aktivering tidligere, har sammenlagt i mit arbejdsliv været på fuld tid (37 timer) i 5 måneder, ellers mellem 20 og 30 timer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae
Ved ikke helt vedr revalideringsydelse.
Men umiddelbart kan man ikke bare fratage ydelse, uden afgørelse.
Sagsbehandler har også sagt, at min sag ikke lukkes hos hende og videregives til kontanthjælp, før jeg er blevet partshørt og har underskrevet ressourceprofilen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae
Hvad siger din seneste virksomhedspraktik vedr timer? Er der kommet et skriftlig dokument ud af det?
Har haft 2 virksomhedspraktikker a 3 måneder hver under revalideringen. Den første startede på 20 timer og gik op på 25. Den næste startede på 25 og de sidste 14 dage var jeg på 30 timer (på papiret). Der er lavet en lang skrivelse fra anden aktør som konklusion på virksomhedspraktikkerne, hvor kontaktperson, mentor og jeg selv udtaler at 25 timer er max timetal for at jeg kan fungere i hverdagen. Sagsbehandler stirrer sig åbenbart blind på de 14 dage på 30 timer og at jeg havde stabilt fremmøde og lavede det jeg skulle (hun kan jo være ligeglad med alt det der ligger udenfor arbejdstiden - hendes ord).
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 12:05   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Devi

For mig at se, er din sag oplagt til fleksjobbevilling !

Det skal du KRÆVE at hun får vurderet.

Hvis du ikke kan komme videre med hende, må du bede om en anden sagsbehandler.

Ellers er der kun en vej :

KLAG !

Både over sagsbehandlingen, men også over sagsbehandleren !

Håber det bedste for dig
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 17:08   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når du får afgørelse, vedr. revaliderin, og den færdige ressourceprofil, skal/kan du før hjælp herinde til kommentarer mv.

Du må endelig ikke godkende ressourceprofilen, eller skrive under før du er tilfreds med denne.
Vil stadig gerne have andre på banen der ved mere om revalidering?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 19:38   #8
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Når du får afgørelse, vedr. revaliderin, og den færdige ressourceprofil, skal/kan du før hjælp herinde til kommentarer mv.

Du må endelig ikke godkende ressourceprofilen, eller skrive under før du er tilfreds med denne.
Vil stadig gerne have andre på banen der ved mere om revalidering?

VH Popiae
Skal jeg så vente til jeg skal kommentere ressourceprofilen med at bede om at blive udredt i forhold til fleksjob eller skal jeg skrive det til min sagsbehandler allerede nu?

...var lige nødt til at sove nogle timer, for nattesøvn blev der som sædvanligt ikke meget af, så jeg har ikke fået forfattet en mail til hende endnu og hun går - som tidligere sagt - på 2 ugers ferie fra i morgen eftermiddag.
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 23:20   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Devi

Jeg trækker lige din tråd op, så den fanger de "hardcore's" opmærksomhed

Så kommer de nok på banen med gode råd, ganske som de plejer
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 23:25   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Rækkefølgen bør være, at din ressourceprofil er opdateret med de nyeste oplysninger, og at du HAR godkendt den, således at der kan træffes en afgørelse på baggrund af de nyeste oplysninger.

En revalidering består af en jobplan, og der SKAL følges op på denne jobplan. Hvis man bliver syg, så kan jobplanen forlænges, eller suppleres med yderligere hjælpeforanstaltninger.

Du kan også søge, selvom ressourceprofilen ikke er opdateret, og samtidig forlange at opdateringen foregår, FØR der træffes afgørelse om det, du søger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring om ressourceprofil Alpen At søge førtidspension 11 12-07-2012 01:28
Revalidering/Kontanthjælp Mcavforfanden Alt det andet 7 12-07-2010 15:24
Ressourceprofil Partshøring Sandie75 Alt det andet 12 07-06-2010 00:11
Fra revalidering til kontanthjælp Charnov Din historie 18 18-05-2010 13:12
ressourceprofil i partshøring, HJÆLP! Marolle Alt det andet 19 27-03-2009 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension