K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2008, 00:55   #31
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
hej

jeg har lidt at tilføje i forhold til hvad kommunens opgave er vedr. " løn og arbejdsvilkår for fleksjobansatte " dette er afskrift fra " fleksjob " beskæftigelses ministeriet 16. udgave Det Centrale Handicapråd

Løn og arbejdsvilkår for fleksjobansatte

Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og arbejdsvilkår i samarbejde mellem de faglige organisationer, arbejdsgiver og arbejdstager.

MVH Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 10:01   #32
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havmanden Se meddelelser
hej

jeg har lidt at tilføje i forhold til hvad kommunens opgave er vedr. " løn og arbejdsvilkår for fleksjobansatte " dette er afskrift fra " fleksjob " beskæftigelses ministeriet 16. udgave Det Centrale Handicapråd

Løn og arbejdsvilkår for fleksjobansatte

Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og arbejdsvilkår i samarbejde mellem de faglige organisationer, arbejdsgiver og arbejdstager.

MVH Havmanden

Jeg forstår ikke lige, hvad du mener med "huller" i loven i forbindelse med ovenstående? Vil du fortælle os, hvilke "huller" der er vedr. løn og arbejdsvilkår...?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 10:33   #33
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg blander mig lige... selvom jeg ikke er Havmanden.

"Hullet" kan være, at man som almindelig lønmodtager får en højere løn end fleskjobbere for SAMTLIGE 37 timer. Det får man IKKE som fleksjobber.

Kommunen betaler KUN mindstelønnen for tilskuddet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 12:26   #34
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg blander mig lige... selvom jeg ikke er Havmanden.

"Hullet" kan være, at man som almindelig lønmodtager får en højere løn end fleskjobbere for SAMTLIGE 37 timer. Det får man IKKE som fleksjobber.

Kommunen betaler KUN mindstelønnen for tilskuddet.

Du må godt blande dig... hehe

Det du nævner, tænker jeg bare, at vi fleksjobbere bør jo have ret til selv at forhandle lønnen med arbejdsgiveren, sådan at man ikke kun får mindsteløn....
Det håber jeg da, eller har jeg overset noget?

Jeg fandt lige den her om hvilke beregninger, der indgår i løntilskud i fleksjob:
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30294

Jeg troede egentlig ikke, at funktionstillæg var med i beregningen af tilskuddet, men det ser vist ud til, at den gør i nogle tilfælde.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 12:37   #35
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er også meningen, at lønnen skal forhandles med arbejdsgiveren, fagforeningen, kommunen og fleksjobberen. Det SKAL den faktisk, men...

kommunens tilskud er KUN mindstelønnen på overenskomstområdet.

Det er KUN arbejdsgiverandelen, der betaler mere end mindstelønnen, og det er urimeligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 15:44   #36
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg må indrømme, jeg ikke synes, det er urimeligt, at kommunens tilskud udgør, hvad der svarer til mindstelønnen. Jeg synes faktisk, det er en fin ordning, når det ellers fungerer

Hvis man så kan forhandle sig til lidt ekstra fra arbejdsgiveren, er det kun fint!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 17:47   #37
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Problemet er i disse ligestillingstider, at syge og handicappede er ringere stillet på så mange områder... også her, hvor den samlede aflønning af fleksjobbere er dårligere end raskes.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 18:54   #38
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg kan godt se, hvad du mener, men må alligevel sige, jeg synes ordningen er fin. Jeg vil være tilfreds med mindstelønnen, og hvis jeg så kan forhandle lidt ekstra hjem for de timer, jeg reelt arbejder, er det dejligt. Jeg er taknemmelig for, at jeg faktisk kan få fuld løn, selvom jeg kun arbejder feks 15 timer, altså det er ikke sådan, at jeg bukker og skraber, men jeg synes, det er en fin ordning.

Men jeg vil da sige, jeg synes, det er noget svineri, at man skal igennem endnu en godkendelsesproces, hvis man flytter til en anden kommune. Ressourceprofilen blev jo netop bla indført for at give en lige behandling, uanset i hvilken kommune man bor - det er så ikke tilfældet... - men hvis man er godkendt, er man godkendt, og så synes jeg ikke en anden kommune kan omstøde det!

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 16:37   #39
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Se her for mere om huller i fleksloven.

Vi afventer i spænding, hvad svaret på Borgen bliver.

http://www.k10.dk/showpost.php?p=47701&postcount=23

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 12:36   #40
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
fleksere har ikke samme rettigheder i ferieloven f.eks spare feriedage op som andre kan..ferien mistes hvis man ikke bruger den.

to mennesker med de nøjagtige samme diagnose begge visiteret til fleks..

Den ene må holde ferie den anden må ikke, den ene kan rammes af kontanthjælps loft, den anden kan ikke, den ene mister sin indtægt hvis vedkommen arver en lille slat penge den anden gør ikke , den ene optræder i statistikker som arbejdløs den anden gør ikke..
citat af hejdien i en anden tråd.

Sidst redigeret af Stella; 25-01-2009 kl. 12:44.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension