K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2009, 15:48   #1
Cookie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Cookie er ny på vejen
Question Gen-ansøgning om sygedagpenge

Har efterhånden Googlet min bredere del i laser, har luret på K10 og synes stadig ikke, at have fundet svar på min situation.

Sagen er den (kort fortalt), at jeg d. 1/8-08 blev raskmeldt af kommunen pga. varighedsbegrænsningen. Jeg har været sygemeldt i 52 uger, plus fået forlænget 2x26 uger pga. psyken (depression og fterflg. angst). Min læge sygemeldte mig igen, da jeg stadig ikke var rask, men det ville kommunen skide et stykke.

At jeg blev raskmeldt er nok til dels min egen fejl. Gik hos en psykolog, som jeg (indså jeg den 2. sidste gang hos hende) ikke havde fået åbnet rigtig op for. Ting i min fortid (voldeligt forhold igennem 10 år) har lært mig, på den hårde måde, at jeg ikke "må" vise svaghed, så jeg havde utrolig svært ved at åbne op for min psykolog, selvom jeg virkelig godt kunne lide hende og vi havde en god kemi, med det resultat, at hun skrev til kommunen, at jeg kunne forventes at starte stille op i Juli måned 08.
Min sagsbehandler sparker mig så på kontanthjælp (var på daværende tidspunkt medlem af A-kassen, men de var igang med at undersøge om jeg var berettidigt til dagpenge og pga. kontanthjælpens størrelse, havde jeg ikke længere råd til at betale kontingentet).


Nå, det blev ikke så kort en forklaring alligevel
Men for at komme til pointen...

Hvornår kan jeg søge om sygedagpenge igen?
Min fagforening fortalte mig, inden jeg blev meldt ud, at efter ½ år kunne jeg søge igen, HVIS jeg havde været i arbejde 120 timer eller stået til rådighed for arbejdsmarkedet i 13 uger, hvilket jeg har.
Jeg vil bare gerne have en paragraf eller noget i ryggen, når jeg går op på kommunen igen.

På Forhånd Tak
Cookie, som efterhånden er pænt træt af systemet
Cookie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 17:37   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Cookie.
Velkommen til. Hvis din læge efterfølgende sygemelder dig er du vel sygemeldt.
Men læs lidt her og bemærk "Dette betyder at de skal undersøge hvad de kan gøre for at bringe dig tilbage i et job. Det kan enten være Revalidering, Fleksjob, Førtidspension eller ordinært job. Dette skal ske i forlængelse af sygedagpenge stoppet."
fra følgende link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 19:05   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan læse om beskæftigelseskravet i sygedagpengeloven.

(Den ligger under nyttige links, men jeg har fundet det til dig... du er jo ny her på siden.)

På linket nedenfor er hele sygedagpengeloven, som jeg også kan anbefale, at du "tygger" igennem.

Der står noget om ressourceprofil osv. og at kommunen SKAL lave en PLAN for din fremtid, FØR standsning af sygedagpenge.

Denne plan skal du have.

Citat:
Kapitel 11

Beskæftigelseskrav i forhold til kommunen

§ 32. En lønmodtager har ret til sygedagpenge fra kommunen, når den pågældende

1) har været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt i de seneste 13 uger før sygdommens indtræden og i denne periode har været beskæftiget i mindst 120 timer samt ikke har ret til sygedagpenge fra arbejdsgiveren for samme periode og beskæftigelsesforhold,

2) hvis uarbejdsdygtigheden ikke var indtrådt, ville have været berettiget til arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor, jf. lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,

3) inden for den seneste måned har afsluttet en erhvervsmæssig uddannelse af mindst 18 måneders varighed,

4) er elev i lønnet praktik i en uddannelse, der er reguleret ved eller i henhold til lov, eller

5) er ansat i fleksjob, jf. kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 2. I opgørelsen af 13-ugers-perioden i stk. 1, nr. 1, indgår perioder, hvor lønmodtageren har

1) arbejdet som lønmodtager,

2) arbejdet som selvstændig erhvervsdrivende umiddelbart forud for arbejdet som lønmodtager og med virksomheden har opfyldt beskæftigelseskravet efter § 42,

3) modtaget sygedagpenge eller dagpenge efter lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,

4) modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor,

5) afholdt ferie med løn eller feriegodtgørelse,

6) modtaget godtgørelse i en opsigelsesperiode fra Lønmodtagernes Garantifond eller

7) været omfattet af en arbejdskonflikt.

Stk. 3. Ved vurderingen af, om beskæftigelseskravet efter stk. 1 er opfyldt, ses der bort fra perioder på indtil 1 år, hvor der er udbetalt orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov. Der ses endvidere bort fra perioder på indtil 2 år, hvor der er ydet godtgørelse for tabt arbejdsfortjeneste efter § 29 og plejevederlag efter § 104 i lov om social service eller dagpenge til forældre med alvorligt syge børn efter barselloven.

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=30746#K14

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 20:00   #4
Cookie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Cookie er ny på vejen
Tak for svarene

Tillader mig at spørge dumt, da jeg ikke er SÅ god til at forstå system-sprog
Sådan som jeg forstår det, så kan jeg søge om sygedagpenge igen jf. §32. 1 + Stk 2. 4 ?

§ 32. En lønmodtager har ret til sygedagpenge fra kommunen, når den pågældende

1) har været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt i de seneste 13 uger før sygdommens indtræden og i denne periode har været beskæftiget i mindst 120 timer samt ikke har ret til sygedagpenge fra arbejdsgiveren for samme periode og beskæftigelsesforhold,

Stk. 2. I opgørelsen af 13-ugers-perioden i stk. 1, nr. 1, indgår perioder, hvor lønmodtageren har

4) modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor


Min sagsbehandler har intet gjort, før hun kastede mig tilbage i systemet, skal også have skiftet sagsbehandler, for har været utilfreds med hende og vi har en dårlig kemi sammen.
Cookie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 20:24   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cookie Se meddelelser
Tak for svarene

Tillader mig at spørge dumt, da jeg ikke er SÅ god til at forstå system-sprog
Sådan som jeg forstår det, så kan jeg søge om sygedagpenge igen jf. §32. 1 + Stk 2. 4 ?

§ 32. En lønmodtager har ret til sygedagpenge fra kommunen, når den pågældende

1) har været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt i de seneste 13 uger før sygdommens indtræden og i denne periode har været beskæftiget i mindst 120 timer samt ikke har ret til sygedagpenge fra arbejdsgiveren for samme periode og beskæftigelsesforhold,

Stk. 2. I opgørelsen af 13-ugers-perioden i stk. 1, nr. 1, indgår perioder, hvor lønmodtageren har

4) modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor


Min sagsbehandler har intet gjort, før hun kastede mig tilbage i systemet, skal også have skiftet sagsbehandler, for har været utilfreds med hende og vi har en dårlig kemi sammen.
Cookie jeg har lidt svært ved at forstå hvad det er du mener, for som jeg læser det du har skrevet så er du ikke længere i a-kasse er det rigtigt forstået ?

Hvis ikke du længere er i a-kasse så har du ikke mulighed for at komme tilbage på sygedagpenge medmindre du er ude i job i 13 uger.

Jeg kan forstå at du nu er på kontanthjælp da det var den ydelse du blev sat på da dine sygedagpenge ophørte og at du så efterfølgende ikke betalte a-kasse og derfor ikke er medlem mere ....

Hvis du stadig havde været i a-kasse så havde du ganske rigtig kunne oppebære sygedagpenge igen HVIS der var kommet ny sygdom til , altså ikke på den sygdom du allerede har fået sygedagpenge for ....

Selv om du har været til rådighed for job i 13 uger så er der jo ikke nogen a-kasse at søge fornyet sygedagpenge fra...

MEN selv om du er på kontanthjælp skal du selvfølgelig sygemelde dig og forlange at de går igang med en handleplan for dig og evt finder ud af om du skal i fleks revalidering eller andet ...

Skriv igen hvis der er noget jeg helt har misforstået
  Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 21:42   #6
Cookie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Cookie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Cookie jeg har lidt svært ved at forstå hvad det er du mener, for som jeg læser det du har skrevet så er du ikke længere i a-kasse er det rigtigt forstået ?

Hvis ikke du længere er i a-kasse så har du ikke mulighed for at komme tilbage på sygedagpenge medmindre du er ude i job i 13 uger.

Jeg kan forstå at du nu er på kontanthjælp da det var den ydelse du blev sat på da dine sygedagpenge ophørte og at du så efterfølgende ikke betalte a-kasse og derfor ikke er medlem mere ....

Hvis du stadig havde været i a-kasse så havde du ganske rigtig kunne oppebære sygedagpenge igen HVIS der var kommet ny sygdom til , altså ikke på den sygdom du allerede har fået sygedagpenge for ....

Selv om du har været til rådighed for job i 13 uger så er der jo ikke nogen a-kasse at søge fornyet sygedagpenge fra...

MEN selv om du er på kontanthjælp skal du selvfølgelig sygemelde dig og forlange at de går igang med en handleplan for dig og evt finder ud af om du skal i fleks revalidering eller andet ...

Skriv igen hvis der er noget jeg helt har misforstået
Nej, du har ikke misforstået noget
Jeg tolkede bare at "4) modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor" var bl.a kontanthjælp.
Cookie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§18 ansøgning saal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-03-2013 12:37
Forlængelse af sygedagpenge mens ansøgning om fleksjob er igang? Beatrice Spørgsmål ang fleksjob 16 17-12-2010 01:20
Ansøgning... sommer-fugl Spørgsmål ang fleksjob 2 14-11-2010 21:55
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10
§17 ansøgning. Havedammen Alt det andet 34 19-12-2009 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension