K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2006, 14:27   #1
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
Pension eller flexjob

Hej

Jeg har været på ledighedsydelse i ca 24 mdr. nu uden der er fundet et flexjob til mig.

Jeg har været igennem 3 arbejdsprøvninger og er på nuværende tidspunkt ved at blive revurderet. Jeg har været til en psykologisk vurdering (er ikke psykisk syg) men psykologen vurderede at pga. min sygdom, kronisk træthedssyndrom, (ikke sovesyge) at pension en årrække var på sin plads.

Kommunen vil alligevel have at jeg skal til endnu en arbejdsprøvning hos Reva. (selvom det er under 2 timer daglig).
Reva ville egentlig ikke have mig, for 2 timer daglig er for lidt, men min sagsbehandler insisterede.

Hvor mange gange må de sende mig til arbejdsprøvning og hvornår skal de tage stilling til en pension?

Hilsen abbi68
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2006, 04:25   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Pension eller flexjob

Hej abbi68
Jeg mener ikke at der er nogen regler ang. hvor mange gange de må sende dig i arbejdsprøvning...jeg er ihvertfald ikke faldet over nogle...

Ang. hvornår de skal tage stilling til pension....det skal de i det øjeblik du ansøger om det...det er bedst at lave en skriftlig ansøgning som du kan aflevere på kommunen...din sagsbehandler skal herefter kontakte dig og vejlede dig i din ansøgning...
Men måske PiaB ved lidt mere om det...da hun sidder med det hver dag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2006, 08:46   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Pension eller flexjob

Jeg ville ikke anbefale dig selv at søge pension.....i det øjeblik du selv ansøger er det altid på det foreliggende grundlag, d.v.s at der er stop for tilgang af nye papirer og oplysninger....de bruger kun de oplysninger der ligger i din sag lige nu.....prøv om du ikke kan gennemføre det forløb på Reva, også selv om det syntes håbløst.....det kunne jo være at det lige præcis er de oplysninger derfra de skal bruge for at træffe en afgørelse, og eventuelt indlede en pensionssag.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2006, 11:40   #4
KM-Trekantsomraadet
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: aktindsigt

Først vil jeg i din som mange andre sager understrege at, et 100% råd er svært at give, uden at kende alle perspektiver i den enkelte sag.
Omkring det at søge pension er der et område i loven som jeg syntes du bør vide, for at træffe en beslutning om evt. at søge pension.

AKTINDSIGT.

Formålet er, at ansøgeren skal have mulighed for at gøre sig bekendt med alle de oplysninger, der ligger til grund for den afgørelse, som skal træffes. Ansøgeren har så mulighed for at kommentere oplysningerne, rette eventuelle fejl i oplysningerne eller gøre opmærksom på, om der mangler oplysninger, som kan have betydning for sagen.

Ansøgeren har krav på at få kopi af akterne inden 10 dage efter anmodningen. Hvis det ikke er muligt at sende kopi af akterne i den konkrete sag inden 10 dage, skal ansøgeren inden for denne frist have besked om årsagen til forsinkelsen og om, hvornår kopi af sagens akter kan forventes.

Når ansøgeren får tilsendt kopi af sagens akter, er myndigheden samtidig forpligtet til at oplyse, at han eller hun har ret til at kommentere oplysningerne i sagen og til at få afgørelsen udsat, hvis dette er nødvendigt.
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2006, 13:01   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Pension eller flexjob

Hej KM-LAFS......tak for din beskrivelse af retten til aktindsigt, noget som jeg syntes alle skal bede om, som du skriver har kommunen også pligt til at vejlede når man selv søger pension, men de har ikke pligt til at indhente flere oplysninger, og gør det heller ikke i det øjeblik man accepterere at pensionssagen indledes....i forbindelse med aktindsigt skal man også være klar over at det ikke er sikkert at man får aktindsigt i lægekonsulentens bemærkninger til ens sag....lægekonsulentens notater og hvad han har kommenteret i ens sag har man først ret til at se bagefter en endelig afgørelse......så efter min mening, i de sager der ikke er klokkerene med hensyn til pension, er det måske bedre og vente og selv lade kommunen indlede en pensionssag, men du har ret.....det er svært at råde. Har i hos jer nogle oplysninger eller statistikker der fortæller hvor mange der søger pension på foreliggende grundlag, der rent faktisk får den tilkendt, så ville jeg være meget interesseret i det.
Venlig hilsen Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2006, 20:15   #6
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Pension eller flexjob

Hej Abbi68.

Vedrørende arbejdsprøvninger, er der ingen grænser for hvor mange gange man skal deltage. Men det kommer an på, hvornår du har været i den sidste arbejdsprøvning, og man derfor vurderer at den ikke længere er gyldig!!

Du kan altid søge pension, der er 2 måder at søge pension på, enten på det foreliggende grundlag, eller ved at få sagen undersøgt.
På det foreliggende grundlag, bliver der ikke indhentet yderligere oplysninger medmindre, kommunen har kendskab til at der ligger oplysninger der kan få betydning for sagens afgørelse, så skal de indhente dem.
Det bedste er at få sagen undersøgt, da det så er kommunen der tager stilling til, om de mener der kan rejses en ansøgning om pension - og dette gøres kun når man er mere eller mindre sikker på, at man kan få en pension.

Ved aktindsigt, eller ved partshøring har du krav på at se akterne i din sag, herunder lægekonsulentens papirer, de er omfattet af aktindsigten og må således ikke udtages.

Hilsen Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2006, 13:48   #7
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
RE: Pension eller flexjob

Hejsa

Undskyld jeg først svarer på jeres indlæg nu, men mit internet har været nede siden fredag.

Jeg har læst de forskellige svar i har givet mig, de er meget gode allesammen og jeg har beslutte mig til at tage den arbejdsprøvning på Rova med, for jeg har en fornemmelse af at det bliver den sidste inden kommunen beslutter sig for hvad de skal.

Hilsen abbi68
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2006, 13:15   #8
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
RE: Pension eller flexjob

Har lige været på kommunen og fået at vide at reva ikke vil have mig for 2 timer om dagen. Nu skal min sag op på et nyt møde på kommunen her i eftermiddag, hvor de skal finde ud af hvad der så skal ske. Kors hvor er det frustrende.
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2006, 17:29   #9
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
RE: Pension eller flexjob

Har nu fået at vide af kommunen at de vil have fat i reva en gang til og hvis de stadig ikke vil have mig, så skal kommunen til at tage stilling til pension.

Jeg er glad for det er kommet så vidt nu, det har jeg ventet på længe.

Men I skal nok høre nærmere om det.

Hilsen abbi68
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2006, 01:42   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Pension eller flexjob

Held og lykke med det hele abbi68...

Vi glæder os til at høre hvordan det går for dig

Hvad vil du helst selv ? Pension ?
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang flexjob eller pension. UllaSK Spørgsmål ang fleksjob 34 28-11-2011 10:37
Flex eller pension ? nille60 Spørgsmål ang fleksjob 9 18-12-2009 00:02
Fleksjob eller pension? Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 9 31-07-2008 22:09
Pension eller penge zuza Politik og Samfund 1 22-01-2008 14:12
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension