K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2013, 00:24   #1
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Anerkendt arbejdskade på 3 måneder?

Ja så talte man lige med en kammerat her til aften, som fortalte at han kom til skade for tre måneder siden med ryggen.

Han blev påkørt bagfra, og pådrog sig rygtraumer. Han går til fys.
Er henvist til MR scanning i Marts 2014, og så har han lige fået anerkendt sin arbejdsskade ved Arbejdsskadestyrelsen efter blot tre måneder.

Nu har jeg personligt ventet i to år, på at få min sag anerkendt, og venter nu på TAE.



Forskellen ligger i, at hans er privat arbejdsgiver, og min er offentlig

Jeg er selvfølgelig UTROLIG glad på min vens vejne, at han ikke bliver kastebold i systemet, og skal gå i uvished, komme ud for modregning, ægtefælle forsørgelse, psykisk terror på jobcenteret, søvnløse nætter pga økonomi.
Men at der skal være så stor forskel på anerkendelsesperioden fra sag til sag, er mig en gåde!

Sidst redigeret af Bodrum; 19-11-2013 kl. 00:32.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 11:09   #2
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Tror bare han har været utrolig heldig. For normalt skal man jo igennem en masse undersøgelser og de kan jo ikke vide om det er varigt, efter kun 3 mdr. Så tror ikke det har en betydning om arbejdspladsen er privat eller offentlig, for det er arbejdsgangen i ask der tæller.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 11:59   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
At få skaden anerkendt er jo ikke det samme som at alt er på plads og at diverse ydelser er tildelt.

I private skader er det ligesådan, skaden anerkendes og efterfølgende stiles efter en stabil tilstand, som eventuelle udbetalinger så beror på.

Man kan tilkendes noget midlertidigt til sagen er endelig opgjort, men så skal der være helt åbnlyse årsager.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 16:09   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Ja så talte man lige med en kammerat her til aften, som fortalte at han kom til skade for tre måneder siden med ryggen.

Han blev påkørt bagfra, og pådrog sig rygtraumer. Han går til fys.
Er henvist til MR scanning i Marts 2014, og så har han lige fået anerkendt sin arbejdsskade ved Arbejdsskadestyrelsen efter blot tre måneder.

Nu har jeg personligt ventet i to år, på at få min sag anerkendt, og venter nu på TAE.



Forskellen ligger i, at hans er privat arbejdsgiver, og min er offentlig


Jeg er selvfølgelig UTROLIG glad på min vens vejne, at han ikke bliver kastebold i systemet, og skal gå i uvished, komme ud for modregning, ægtefælle forsørgelse, psykisk terror på jobcenteret, søvnløse nætter pga økonomi.
Men at der skal være så stor forskel på anerkendelsesperioden fra sag til sag, er mig en gåde!
Det kan godt være arbejdsskaden er anerkendt, men der er næppe fastsat men og erhvervsevnetab endnu.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 16:26   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
En sag kan ikke anerkendes uden at få tilkendt Mengodtgørelse.
Det var den meddelelse jeg fik af vide af Arbejdsskadestyrelsen.

Ja jeg syntes bare det er besynderligt at arbejdstilgangen kan variere så meget fra sag til sag.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 17:38   #6
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
En sag kan ikke anerkendes uden at få tilkendt Mengodtgørelse.
Det var den meddelelse jeg fik af vide af Arbejdsskadestyrelsen.

Ja jeg syntes bare det er besynderligt at arbejdstilgangen kan variere så meget fra sag til sag.
Hej Bodrum
En sag kan godkendes selv om der efterfølgende ikke er men på min. 5% og derfor ingen udbetaling.

Arbejdsgangen varierer om sagen er let at belyse.
Arbejdsgangen varierer efter om det er ulykke, arbejdsbetinget lidelser efter diagnoseliste osv.
Om skaderne har kortvarige eller langvarige påvirkninger. Lette eller komplekse. Fysisk eller psykisk osv.

Der er mange aspekter at forholde sig til om en sag i ASK tager lang tid eller kort tid.

For andre sygdomme og pludselige løfteskader gælder ingen frist for anerkendelse eller afvisning, men disse sager har samtidig den frist, der generelt gælder for afgørelse om erstatning.

Fra det øjeblik, en sag er anmeldt, må der højst gå 2 år, før der træffes afgørelse om erstatning for varige følger.
Der henvises til lovens § 31.
Denne 2-årsfrist er ufravigelig, hvorfor styrelsen i givet fald træffer en midlertidig afgørelse og samtidig meddeler, at sagsbehandlingen umiddelbart fortsætter med henblik på en ny afgørelse.

Ovenstående et lille udpluk som indgangsvinket til en sag i ASK.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 17:44   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Bodrum
En sag kan godkendes selv om der efterfølgende ikke er men på min. 5% og derfor ingen udbetaling.
Nemlig !

Og ligesådan kan der tildeles eks. 10% men, uden at det er den endelig mengrad.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 17:46   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej lgkh.
Ja det er jo rigtigt.

Okay det beskriver måske bedre hvorfor min sag tager så lang tid, min sag er nemlig en pludselig løfteskade.
En væsentlig detalje jeg havde glemt.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 19:24   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Nemlig !

Og ligesådan kan der tildeles eks. 10% men, uden at det er den endelig mengrad.
Hej Nøgne tær

Hvis man f.eks. tildeles 10% men kan det være til endelig afslutning og udbetaling hvis ikke sagen ankes inden for 4 uger af part eller modpart.

Hvis man f.eks. tildeles 10% men og det fremgår det er en midlertidig afgørelse ( kan ankes inden for 4 uger ) kommer den endelige afgørelse senere og her kan part eller modpart anke afgørelsen inden for 4 uger efter endelig afgørelse.

Hvis ikke der gøres indsigelse mod afgørelsen er det den endelige med det forbehold at sagen kan tages op senere ved væsentlige ændringer.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 22:21   #10
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Nemlig !

Og ligesådan kan der tildeles eks. 10% men, uden at det er den endelig mengrad.
Jeg er bisidder i en sag, tilskadekomst i 2006, anerkendt som arbejdsskade i 2009, udbetalt 5% aconto men i 2010, men% forhøjet til 10 i dec. 2012, sag anket af arb. giverforsikring dec 2012. Sagen sendt til Ankestyrelsen som hjemviste sagen jan. 2013, arb.skadestyrelsen sætter men% til 8 i sep. 2013, arb.giverforsikring anker igen, skadelidte anker også. Sagen ligger nu igen i Ankestyrelsen. Der er gået 7 et halvt år og der er stadig ingen endelig afklaring. Det er oplyst at sagsbehandlingstiden er 6 mdr., altså et sagsforløb på foreløbig 8 (otte) år.

Ikke for at stjæle tråden, kun for at sige at ting tager tid, somme tider meget lang tid.
Ingen kommentarer på det forløb jeg har ridset op, tak.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension