K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2017, 11:12   #1
Florenze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Florenze er ny på vejen
Fleksjob i eget ApS?

Tak for alle de gode svar, som i bruger jeres tid og overskud på at skrive ud til os andre - det er super skønt, at vi kan dele vores viden med hinanden:-)

Jeg har brug for jeres hjælp:

Jeg er førtidspensionist på den gamle ordning. (2003-) Jeg har et ønske om at skabe en arbejdsplads for mig selv, hvor jeg kan trives og blomstre med de skåne hensyn, jeg nu engang har.

Jeg har været omkring min sagsbehandler, som siger ok. Men hun kunne desværre ikke svare mig 100% på, om lovgivningen tillader, at jeg med tiden kan blive fleksjobber i egen virksomhed... .

På den ene side mente hun, at et ApS er en juridisk enhed og at jeg derfor gerne må ansætte mig selv, i fald at jeg kan blive bevilliget fleksjob med tiden.
På den anden side blev hun i tvivl, da hun mente at der måske var noget med ejerforholdet i virksomheden: hvis jeg eller nær familie ejer mere end 49 %, kan jeg ikke blive ansat som fleksjobber... .

Hun kunne ikke komme svaret nærmere end det, så nu kunne jeg godt bruge jeres erfaringer

Ved i om det kan lade sig gøre at være ansat som fleksjobber i egen virksomhed?

Knus og dejlig dag til jer
Florenze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2017, 17:53   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at se reglerne her
http://star.dk/da/Ydelser-og-ferie/Y...sdrivende.aspx

Bemærk
have drevet den selvstændige virksomhed i mindst 30 timer om ugen i mindst 12 måneder indenfor de seneste 24 måneder,

Men jo tilladt, at andre opretter virksomheden.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension