K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2010, 20:18   #11
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
Jeg syntes lige jeg må bidrage lidt til "vores fælles forskning".... jeg er bruger af depot samt hurtigtvirkende morfin.

da jeg jo er af den holdning, med livskvaliteten, som bør være i top så meget som muligt, har jeg jo også da jeg startede med "sagerne", prøvet og studere det en smule.

det viste sig at i victoriatidens england, var der endog særdeles mange morfinister, langt hovedparten var læger og sygeplejere, grundet deres lette adgang til stoffet.

det var desforuden fast, ved mange te-borde i højere kredse at man på bakken havde den "lille brune" flaske, så man lige kunne tage et par dråber, på et stk knaldsukker,

Nå men min pointe var at en del af disse mennesker blev, da de døde (i høj alder) obduceret, og det viste sig at ingen organer havde taget skade af "misbruget".... ikke at det skal ses som en åbenbaring .. til bare og klø på, men dog et lille plaster til os der er brugere af skidtet....

jeg har desforuden læst i ..Hmmmm tror det var tidsskrift for læger at hver 3-4. læge idag har et misbrug ... hver 9ende endog et blandingsmisbrug..... dette kan jo også indikeres af den lette adgang dertil.

jeg syntes det er dejligt vi har fået skabt lidt debat om dette ellers meget tys tys emne....personligt syntes jeg det er godt ikke og føle sig alene, samt og vide der nu er et site med ligestillede, man kan spørge til råds.selv om jeg hører til de mere erfarne på området er det da stadigt, det hænder, der viser sig et problem eller et spørgsmål, som jeg ikke lige er helt opdateret på.

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 02:54   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ak ja, ace, jeg har -desværre- oplevet en del personer i mit tidligere fag som værende blandingsmisbrugere og nej, det talte man ikke højt om dengang heller, desværre.

Tænker med gru på at disse misbrugere reelt stod med ansvaret for andre menneskers liv alt i mens de selv svævede i de højere luftlag

Håber ved den søde grød at der er kommet en anden form for åbenhed indenfor sundhedsverdenen!

Hm, det er muligt at man dengang ikke kunne påvise nogen indre skader meeeen min påstand er, "knolden" tar skade

Vi mennesker er forskellige, heldigvis, og derfor vil det jo også være forskelligt hvordan det påvirker os men jeg må tilstå at min hukommelse/koncentration bliver forringet for hver dag der går.

Har altid forsøgt at holde "huskeren" i gang, altid fx læst bøger, gerne flere om ugen men nu oplever jeg at det er gevaldigt svært at genkende ord

Dette gælder også ved samtaler, kan nogen gange simpelthen ikke finde ordet jeg skal sige!

Er det kun mig, eller er der andre der oplever noget lign?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 06:12   #13
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
selv om du måske ikke selv lægger mærke til det...........
kroniske smerter giver stress, og de to ting i forening giver let - meget let - huskeren store problemer, koncentrationen ryger oss i svinget, har jeg en rigtig rådden dag og fx er nødt til at få handlet et eller andet , ja så er det ikk sikkert at jeg kan finde hjem...sagt lidt på spidsen
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 11:18   #14
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
buster du slår hovedet på sømmet.

det med huskeren er nemmelig det eneste der ikke kører liiiige som det skal når man indtager morfica.... det står endog på æsken at forvirringstilstande kan opstå, samt lettere svimmelhed, så KORREKT der er bad sites af stoffet...

men disse virkninger BI ... er heldigvis ikke permanente, men sporadiske, og skulle man en dag finde A.L.T.E.R.N.A.T.I.V.E.T..... så er det ikke sådan at man rundt som en forvirred hovedafhugget høne ... næ næ .. det hele skulle så virke ganske som da "du fik det" ... og det føler jeg da er en smule betryggende... ik..?

nu vi taler bivirkninger ... så er der jo mange mindre ,,,, men meget generende mundtørhed, mareridt, osv osv... og skal man et eller andet .. så skal man ALTID lige tjekke om den forbandede "æske" nu ligger i lommen ... for det skulle da bedst passe man fik skide ondt lige først til barnedåben eller man fik et migræneanfald , og de havde lukket broen for alle køretøjer...

ak ja ak ja... vi har sku mange kvaler hva.???? jeg mener hvis syge ikke var doceret med en vis del selvironi samt engelsk humor.... var vi ilde stedt... håber tråden forsætter...

også på et niveu hvor folk der har brug for råd/støtte/vejledning... fra mere erfarne brugere kan henvende sig ... HER MÅ MAN IKKE FØLE DER ER DUMME SPØRGSMÅL....

efter egen ydmyge mening.

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 12:50   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Naarrhhh, ace, jeg er ikke sikker på at jeg vil give dig ret i at de kun er sporadiske og kke permanente.

Dette sir jeg fordi jeg bla havde en mor som igennem det meste af sit liv var kronisk smertepatien gr leddegigt bla -og jeg oplevede at hun i sine sidste leveår blev mere og mere præget af sin medicin, hm....

Det bekymrer mig og også derfor at vi herhjemme en gang imellem tager en "kold Tyrker" for at udrense systemet, koste hvad det vil

Og jo, sårdnok, du har så ganske ret, det stresser vildt at have ondt og det med at have flere bolde i luften på en gang, ja det er en saga blot

Hm, kan stadig huske hvordan det var at "holde styr" på 20 patienter og samtidig få mit eget privatliv til at gå op i en højere enhed, hmm....

I dag, skal jeg være glad hvis jeg kan finde min egen r..(UNDSKYLD mit franske ) -nogen dage!

Ti hi, hvem sagde humor -jo, det er man nødt til at have for at overleve, enig

Ja, lad os holde debatten kørende, vi kan alle blive klogere.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det vælter ind med ansøgninger om pension MTVRV1 Politik og Samfund 32 28-12-2012 00:08
Det vælter ind med ansøgninger om førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 23-12-2012 07:50
Sociale klagesager vælter ind buster Politik og Samfund 1 22-11-2010 10:21
Syg i Danmark fuerzzz Alt det andet 5 09-06-2008 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension