K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2014, 22:26   #1
Larsbc
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2012
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
Larsbc er ny på vejen
Post Egen forsikring TAE og modregning i ledighedsydelse.

Hej Alle på K10!

Har i.f.m. andres spørgsmålstegn vedrørende modregning af ledighedsydelse / Tilskud til løn i fleksjob efter 2013 taget tyren ved hornene og ringet til eget forsikringsselskab og fået deres socialrådgiver til at undersøge sagen for mig.
Er selv fyret pr. 1/5-2014 og selv indehaver af egenforsikring / TAE udbetaling.

Jeg er blevet ringet op efterfølgende og oplyst d.d. af socialrådgiveren.

Ved pension for TAE tegnet via arbejdsgiver er der ingen modregning what so ever. Hverken ledighedsydelse eller for den sags skyld når du kommer i fleksjob.

Ved pension for TAE tegnet / videreført af dig selv, er der modregning for ledighedsydelse med 30% og ved efterfølgende ansættelse i fleksjob er der 0 i modregning.
Får du almindelige dagpenge er der ingen modregning. !
Synes selv at den her lov er skudt fuldstændigt i skoven. Hvorfor skal man straffes for at man forsikre sig ved sygdom. Man betaler for det ?

Socialrådgiveren oplyser til dette standpunkt, At staten tolker det således at det er egenforsikring og det gør at de kan spare de skattekroner.
Rimeligt nok men i min optik langt fra rettidig omhu.
Jeg havde da ikke i min levende fantasi troet at jeg nogen sinde skulle få behov for denne forsikring, at jeg har den skyldes ene og alene min bankrådgiver som var ( nu snusfornuftig ) på mine vegne.

Håber i kan bruge dette, jer der står i samme situation.
Husk det er 30 % på ledighedsydelsen og ledighedsydelsen alene.
Larsbc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 08:32   #2
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Ja kan ikke se fornuften i den forskelsbehandling. Men har efterhånden lært at der er mange love som, når man stifter bekendskab med dem, virker fuldstændig tilfældige!

Det er lidt off-topic, men jeg fik f.eks afslag på forlængelse af sygedagpenge bl.a. fordi min arbejdsevne var afklaret. Men da jeg så kom på kontanthjælp og søgte fleks, så fik jeg afslag på det fordi min arbejdsevne skulle afklares. Den første afklaring gjaldt kun i sygedagpengeregi, ikke i kontanthjælpregi. Øhh
Man bliver sg* så frustreret.....
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 10:11   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Sygedagpengeforlængelse og fleksjobafklaring har jo hver sit formål og grundlag. Sri vedrører ikke trådstarteren.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension