K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2012, 10:54   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Fattig = rask?

"Man bliver ikke rask af at være fattig"

http://www.information.dk/294791

nææhh, tværtimod, mig bekendt men TAK Knud Kristensen(Landsformand) for dit indspark i debatten om reformer.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 14:22   #2
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Helt enig med KK. Den største stress-faktor i hele mit forløb var uden tvivl den økonomiske usikkerhed. Var jeg røget på den foreslåede ordning, havde jeg måttet flytte, sælge min bil (kan ikke benytte off transport), afhænde min 2-årige datter til en plejefamilie og indstille mig på at flytte på et bosted for at få hjælp til de daglige pligter. Min ftp gik igennem 1/1-2012 og jeg kan nu klare mig selv for de penge uden yderligere hjælp fra kommunen.

Mit hjerte bløder for de stakler der nu sidder og ryster i bukserne af skræk for den nye reform. Føj hvor er det et ulækkert samfund vi har efterhånden.......
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 15:18   #3
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Min største bekymring var også hvilken regning man nu kunne skubbe. Man kan da godt tænke om det var gået en bedre hvis man havde kunne fokusere ens energi på at blive rask i stedet for at bekymre sig om man kan betale næste mdrs husleje
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 18:09   #4
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
er slet ikke i tvivl om at jeg med stabil økonomi + den rette hjælp i hjemme samt til uddannelse kunne være blevet delvist selvforsørgende om 10-15 år, men der er ingen reel interesse i at hjælpe folk videre pt og jeg tror ikke på at "reformen" har ændret en disse.

de har nu blot gjort det lovligt for kommunerne at holde syge på kontanthjælpssats på ubestemt tid og mon ikke de 1,4mia ryger til kurser til de kommunalt ansatte?

med kyshånd ville have taget imod et ressourceforløb efter nogle års pause til at komme mig i.
men det de har fremlagt, lyder direkte latterligt. én sagsbehandler = helt umuligt.
Et tværfagligt team = de samme stupide mennesker nu sammen til mødet om at tryne og presse borgeren.
En mentor = jeg har haft 2 bostøtter med ih og åh så megen forstand på ADHD - den ene var mere ubehjælpsom end den anden. De har ingen sundhedsfaglig uddannelse og fatter ikke hvad mine problemer går ud på. De stressede mig mere end de hjalp mig, så jeg har stoppet tilbuddet......
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 00:05   #5
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
okay buster, du er hurtigere end mig

Jeg håber det er okay, at jeg linker fra Danske Handicaporgitationer 'Handiklip'...
Her er det hele.
Og så er det sagt***

http://www.handicap.dk/politik/tvaer...s-reformudspil
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 03:11   #6
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
én sagsbehandler = helt umuligt.
Et tværfagligt team = de samme stupide mennesker nu sammen til mødet om at tryne og presse borgeren.
En mentor = jeg har haft 2 bostøtter med ih og åh så megen forstand på ADHD - den ene var mere ubehjælpsom end den anden. De har ingen sundhedsfaglig uddannelse og fatter ikke hvad mine problemer går ud på. De stressede mig mere end de hjalp mig, så jeg har stoppet tilbuddet......
Interessant udlægning der givet rammer virkeligheden lige på sømmet ...


Og bostøtten der efter en halv uge på kursus ved alt om den ene eller den anden tilstand med tilhørende komorbiditeter ... dem har vi set endda nogle stykker af i det virkelige liv fare rundt som løsgående missiler totalt ude af stand til at monitorere sig selv og afledt heraf gladeligt danser rundt i menneskers liv som en kæmpe elefant i en glasbutik ... :-)

Men staklerne skal jo have en indkomst (som alle andre), så hvad andet kan man gøre end at sætte dem til at generere merarbejde i form af "brandslukningsprojekter" til andre faggrupper ?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fattig i Gentofte! buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 10:10
Hellere rig og rask end fattig og syg Odenseaneren Politik og Samfund 5 23-07-2008 14:19
Hellere rig og rask end fattig og syg zuza Hvordan forløb det da du søgte fleks? 2 21-07-2008 12:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension