K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2012, 11:44   #11
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Kære Marianne
Ja det er underligt at det skal være sådan at de prøver på at holde borgene i kort snor

Kære Pedro
Tak og skal indrømme at jeg bestemt også har været et pivehoved ind i mellem, men jeg er bare blevet så møj sur over at kommunen brød loven ……. Men jeg er glad for at jeg i sidste ende fik oprejsning

Kære Vovse
Tak Ja kan kun give dig ret det er ikke rimeligt at handicappet borge skal igennem sådan en vridemaskine for at få sin ret……………….

Kære Popiae
Ja det er nemlig rigtig gode nyheder de bedste jeg har fået i lang tid ….. men ja som du selv er inde på er det ressourcer jeg har skulle bruge som jeg endelig ikke havde og det er også kun takke være min familie og hjernesagen at jeg har klaret det…

Kære BRS
Tak Og ja det er rystende at handicappet borge bliver hevet gennem sådan en vridemaskine det burde ikke være nødvendig og når jeg tænker på alle de ressourcer kommunen har brugt i sagsbehandling kunne de lige så godt have givet mig det forløb på CFH med det samme 1 de havde sparet penge 2 jeg var kommet hurtig i gang med den rigtig genoptræning 3 mig og min familie var ikke blevet trådt og trampet på……………

Men jeg skal være den første til at sige YES at jeg ikke gav op og hold da op hvor jeg glæder mig til at komme i gang med det forløb på CFH det bliver dejligt bla at få redskaber til at takle min hverdag…..
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 12:48   #12
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Godt du tænker den vej, men husk nu at passe på dig selv undervejs ikk?
Kan man jo hastigt glemme når nu solen smiler konstant pt

fik du lige og et par stykker mere
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 13:23   #13
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Godt du tænker den vej, men husk nu at passe på dig selv undervejs ikk?
Kan man jo hastigt glemme når nu solen smiler konstant pt

fik du lige og et par stykker mere
søde Søs du får også lige en masse af dem og jo jeg vil ikke kaste mig hoved kuldene ud i en masse jeg vil holde mig til den plan CFH lægger for mig
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 16:35   #14
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Et stort TILLYKKE med din vundne kamp Smidt.... håber det med tiden vil øge din livskvalitet !!

fra Bella67
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 11:49   #15
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bella67 Se meddelelser
Et stort TILLYKKE med din vundne kamp Smidt.... håber det med tiden vil øge din livskvalitet !!

fra Bella67
Kære Balle67
1000 tak ja det håber og tror jeg at den vil
Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 18:44   #16
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Angry

I fredags var jeg til forundersøgelse af nr 2 hofte jeg skal opereres d 24.4-12 det bliver godt at få det overstået for det er bare ikke sjovt at gå med mega smerter hele tiden og skulle tage depotmorfin det ser jeg frem til at slippe og jeg tror på at nr 2 bliver lige så god som nr 1…..

Men mens jeg var på hospitalet var der utrolig meget ventetid mellem de forskellige undersøgelser jeg ende med at være der hele dagen jeg havde jo min iPhone med så jeg tjekke mail på et tidspunkt der ude og der var kommet en mail fra center for hjerneskade om at de havde kontakte hjemmeplejen i kommunen omkring kørelse til min genoptræning derude….. men det svar de fik var at hjemmeplejen ikke kunne sørge for kørelse og at jeg kunne bruge min flextrafik…… eller søge om merudgift….

Øhhh blev jeg lige forvirrede for ifølge reglerne fra movias flextrafik/handicapkørelse må den kun bruges til fritids ting og ikke behandlinger og undersøgelser.. så jeg under mig over at hjemmeplejen kan skrive det velvidende at de selv har godkendt og bevilgede mig genoptrænings forløbet på center for hjerneskade og at der i rapporten fra CFH står ”HVS kan ikke tage offentlige transportmidler da hun bliver meget forvirrede og hendes balance gør at hun falder let + det utrætter hende, så hvis hun skal have udbytte at genoptræningen skal hun have kørelse til og fra CFH”.

Men det skrev jeg så på en mail til hende fra CFH og så skrev jeg en mail til socialrådgiveren i hjernesagen for hun har hjulpet mig meget og er inde i sagen, jeg skrev også til socialrådgiveren hos CFH så kan de 2 socialrådgiver stikke hovederne sammen og kontakte hjemmeplejen/kommunen…

Men jeg må da indrømme at jeg brød helt sammen jeg er bare SÅ tyndslidt oven på hele den kamp om genoptræning og kan slet ikke klare en kamp mere troet jo også at nu var de kampe med kommunen slut……..

Men da jeg fik talt med min mand om det om aften sagde han ”Hanne fald helt ned tag en dyb indånding, nu lader du de 2 socialrådgiver kører det løb med denne sag, for du skal bare til den genoptræning det er vigtig” og ja jeg tager det roligt og lader de 2 kører det.

Socialrådgiveren fra hjernesagen ringet så til mig i dag hun fortalte at hun har oplevet det før at kommunen giver genoptræning men ikke vil give kørelse, hun talte så om en §§ i loven tror det var Servicelovens § 117 som vi kunne bruge…… hun snakke også om en anden § men kan ikke huske den det var noget med at når man har fået bevilgede genoptræning er kommunen forpligtet til at søger for at men får den og kan gennemføre….. der mener hun at kommunen løber fra deres ansvar fordi hvis de ikke giver mig kørelse kan jeg ikke gennemføre da jeg ikke kan tage offentlige transportmidler……..

Men jeg har været nød til at bestille flextrafik til på onsdag når jeg skal på cfh for ellers ved jeg ikke hvordan jeg kommer der ud og taxa står min pengepung ikke til så jeg har sagt at jeg skal til et privat møde…… men det kan bare ikke være rigtig at hjemmeplejen/kommunen opfordre handicappet borge til at lyve fordi de løber fra deres ansvar…………

Men håber at hjernesagens socialrådgiver kan løse det for mig … jeg er bare så glad for at jeg er i hjernesagen og kan benytte deres hjælp……………..
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 10:03   #17
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 48
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
puha ligesom alt så ud til endelig at køre på skinner for dig, så skal du lige have en spekulation/frustration mere "#((/&¤#"#%& det er bare ikke i orden!!!!
Håber virkelig for dig at det hele falder på plads snarrest .....
sender lige et stort knus til dig...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 13:22   #18
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
puha ligesom alt så ud til endelig at køre på skinner for dig, så skal du lige have en spekulation/frustration mere "#((/&¤#"#%& det er bare ikke i orden!!!!
Håber virkelig for dig at det hele falder på plads snarrest .....
sender lige et stort knus til dig...
tak for knus heidi
ja jeg troet også at nu kørte det bare der ud af med den rigtig genoptræning men nej så skal der lige spændes ben for en
men heldigvis har jeg en god socialrådgiver fra hjernesagen med mig....
problemet er bare at kommunen jo arbejder meget langsomt så hun kan ikke få noget igennem med kørelse til i morgen hvor jeg begynder på cfh, jeg er så nød til at bruge min flextrafik/handicapkørelse jeg har det bare meget skidt med at bryde deres regler og love........men jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal komme der ud og hjem..........
knus tilbage
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 10:56   #19
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
lidt opfølgning

Socialrådgiveren fra hjernesagen har bare ringet rundt i KBH,s kommune for at finde ud af hvorfor de råder mig til at bruge min flextrafik som kun må bruges til privat ting som familiebesøg osv.......

men hun har fået det svar at ja det er fordårlig men de stadigvæk råder mig til at bruge den......

jeg gjorde så det at jeg skrev en mail til sagsbehandleren i hjemmeplejen som har været med til at bevillede mig forløbet på cfh.......

det er denne mail jeg har sendt

Kære xxxxxxx

Jeg skriver til dig fordi jeg jo har fået forløbet på center for hjerneskade og det er jeg dybt taknemlig over og meget glad for at jeg nu får den rigtig genoptræning.
Jeg ved godt at du har skrevet i en tidliger mail til mig at jeg selv skal kunne komme der ud..... og ellers kan gøre brug af min flextrafik, og det ville jeg heller ikke have problemer med hvis flextrafik havde en regl/lov der sagde at jeg godt måtte bruge den til genoptræning og behandlinger men den må den ikke bruges til, og jeg har det bare rigtig dårligt med at blive opfordet til at lyve når jeg bestiller flexkørelse.....
Jeg har så fået at vide at jeg kan søge om merudgift til kørelse til center for hjerneskade og hjem igen, men som det ser ud for mig er jeg bare så tyndslidt for jeg synes bare det har været en lang kamp om rette til genoptræning og jeg må da indrømme at jeg er meget forvirrede over at der i rapporten fra center for hjerneskade står at jeg vil få brug for kørelse og det er jo den rapport der godkendt og bevillede forløbet ud fra..........
Det jeg så vil spørge om er om du kan hjæpe mig med at finde ud af at søge den merudgift for det kokser helt i min hjerne hvis jeg skal til at finde ud af det, og det er jo desværre det når man som jeg har fået en hjerneskade så er det bare så svært at overskue regler og §§

Med Venlig Hilsen en meget forvirrede hjerneskadet borge

xxxxxxxx


Så i går fik jeg svar tilbage

Kære xxxxx
Du bedes kontakte Flex trafik og henvise til at din træning er privat og ikke et offentligt tilbud. ( det kan godt være at vi har indgået en aftale om betaling af træningen, men Center for hjerneskade er en privat virksomhed )
Du kan henvise til at borger der træner på Neuroform i Taastrup kan bruge flextrafik og de bor ligesom dig i Vanløse.
Neuroform er at sidestille med det tilbud som du har på Center for hjerneskade. Altså træning
Hvis det ikke lykkes hvilket jeg regner med at det gør, så skal jeg nok videresende din mail til Handicapcenteret. Men Da vi begge ved at sagsbehandlingen kan være lang vil jeg foreslå at du finder en anden løsning.
Jeg er klar over at de i deres oplæg har skrevet at du bør køre derud, men dette indgik ikke i prisen som vi har sagt ja til og Kørsel ligge ikke inden under os. Derfor henviste jeg til flextrafik og til ansøgning om merudgifter § 100 via Handicapcenteret.




Og ud fra det har jeg beslutte at bruge min flextrafik selvom jeg ikke mener det er i orden at jeg skal lyve, men som en her inde en gang skrev til mig "Du skal vælge dine kampe med omhug" og jeg kan mærke at jeg bare er så tyndslidt af alle de kampe og jeg ikke overkommer en lang kamp med kommunen om merudgift.....

Jeg har sendt mailen til socialrådgiveren i hjernesagen og hun skriver at hun godt kan forstå jeg har taget den beslutning hun råder mig så til at gemme den mail hvis der skulle opstå problemer kan jeg vise den hvor der jo står på skrift hvad kommunen råder og vejleder mig til

Men ja det er S*U fordårligt at råde handicappet/hjerneskadet borge til at lyve, og det vil jo også betyde at det jeg normalt bruger min flextrafik til kan jeg ikke for nu er alle turene øremærkede til ture til cfh men det må så være sådan for jeg tror bare at hele min fokus skal være på at få så god en genoptræning som muligt.

Så vil jeg da lige fortælle at jeg har fået 40 Neuropsykolog timer på cfh hos en super sød en som bare ved en masse om senhjerneskade og som hun sagde da jeg var til møde med hende i sidste uge at vi rigtig kan komme i dybten jeg har fået 9 fys timer og det er jo ikke så meget men de skal bruges på at lære mig øvelser jeg kan lave her hjemme da jeg ikke kan træne på hold......

men jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang der ude i dag skal jeg til træning hos fysen der ude og fredag er det Neuropsykolog

fra Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 11:59   #20
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Åh Hanne, du skal nok klare det, det ved jeg bare!

De har s* så nemt ved at sige "det er ikke os, det er min kollega" - men fakta er jo, at de burde have givet det incl. kørsel, når de læser dine papirer - længere er den faktisk ikk!

Jeg håber de 2 sb du har fået dette ud af verden for dig, så du kan nyde din genoptræning-rigtig meget
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Genoptræning nala Dit og Dat 9 01-11-2012 18:45
Afslag på genoptræning L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-06-2010 18:10
Rekreation/Genoptræning gitte12 Alt det andet 11 26-06-2010 19:32
“Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering” Razmo Politik og Samfund 2 29-05-2009 13:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension