K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2012, 10:55   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Arbejderpartiet Venste = GROV manipulation

"Det er udtryk for grov manipulation med de historiske kendsgerninger, når Venstre fremstiller sig som et arbejderparti"

http://www.information.dk/295399

Åh jo, den artikels forfatter kan jeg sagtens tilslutte mig.

(erindrer mig også at under Foghs regeringstid var der vist noget om at man gerne ville skrive historien om, så det netop ikke fremgik at Venstre har "visse" forbindelser under 2. verdenskrig, hmmm..)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 16:16   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man kan så sige ved soc
Der var en gang
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 03:58   #3
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Man kan så sige ved soc
Der var en gang
Det kan man vist heller ikke sige Socialdemokratiet er længere. Man må ikke længere kræve sin ret, men skal i elektro-chok for at få mad på bordet. Tak for kaffe, da, og skråt op.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 09:31   #4
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
Det kan man vist heller ikke sige Socialdemokratiet er længere. Man må ikke længere kræve sin ret, men skal i elektro-chok for at få mad på bordet. Tak for kaffe, da, og skråt op.
Jeg er sikker på at Socialdemokratiet er i færd med totalt at udradere sig selv.
Jeg ved ikke, om de tror på at folk vil vende tilbage til partiet ovenpå den omgang svindel, fup og løgn de har præsteret.
Meningsmålingerne viser da også at det langsomt men sikkert sker, at de ikke er "in" hos det arbejdende folk.

Sidst redigeret af Zastrow; 09-03-2012 kl. 09:58.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 11:25   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
Det kan man vist heller ikke sige Socialdemokratiet er længere. Man må ikke længere kræve sin ret, men skal i elektro-chok for at få mad på bordet. Tak for kaffe, da, og skråt op.
Ja netop også derfor jeg siger der var en gang et arbejderparti som hed soc
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 11:51   #6
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Akademikerpartiet

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja netop også derfor jeg siger der var en gang et arbejderparti som hed soc
Enig med dig MTVRV1
Sætter man kryds ved liste A stemmer man på Akademikerpartiet.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 12:05   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hvis jeg læser linket ser det ud til at det ikke alene er manipulation at Venstre kalder sig arbejderparti...

Det er også manipulation at Socialdemokratiet hele tiden får skylden for at skatten er steget vildt gennem tiderne... i virkeligheden er det V og K der bruger danskernes penge hver gang de er i regering... og så giver de Socialdemokraterne skylden når de skal redde økonomien bagefter

Citat:
Skatteprocenten steg under V- regeringen Knud Kristensen 1945-47 fra 18,2 pct. til 23,3 pct. i 1947. Men under S-regeringen Hedtoft 1947-1950 faldt skattetrykket til 20,2 pct. Under VK-regeringen Eriksen-Kraft 1950-53 steg skattetrykket igen til næsten 23 pct. (22,7). Fra 1953 til januar 1968 havde vi S eller S-ledede regeringer under Hedtoft, H.C. Hansen, Kampmann og J.O. Krag. I disse godt 14 år steg skattetrykket fra 22,6 til 32,3 pct. Det var i denne periode, at vi nåede ind i De glade 60’ere, hvor alle partier ønskede at udnytte 1960’er-velstanden til at udbygge den offentlige service og infrastruktur. Men VK’erne kunne slet ikke begribe, at en sådan udbygning uundgåeligt indebar et øget skattetryk.

I 1967 væltede VKR – med de senere VS’eres hjælp – S-regeringen. I de tre følgende år under VKR-regeringen steg skattetrykket fra 32 til 42 pct., hvilket svarer til de ti procentpoint, som det var steget med i de 14 S-år fra 1953 til 1967. VKR-regeringen satte Danmarksrekord i skattetryk. Det medvirkede til at bane vejen for Glistrup.

Under Anker Jørgensens tiår steg skattetrykket kun med ét eneste procentpoint., mens det i Schlüters tiår steg fra 43 til godt 50 pct. (1987-88), dvs. dengang Anders Fogh var skatteminister, indtil han måtte forlade sin ministerpost, fordi han havde misinformeret Folketinget om sin lidt for kreative bogføring. Da Nyrup måtte gå af i 2001, var skattetrykket stort set det samme, som da han kom til i 1993, nemlig ca. 49 pct.

S har altså ikke i særlig grad sat skattetrykket op – det VK til gengæld.
KILDE http://www.information.dk/295399
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Webmaster; 09-03-2012 kl. 12:45. Årsag: LINK INDSAT - HUSK AT SÆTTE LINK PÅ NÅR I KOPIERE FRA DIVERSE ARTIKLER!!!!!
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 07:33   #8
flora
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2006
Lokation: Roskilde
Indlæg: 47
Styrke: 18
flora er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Hvis jeg læser linket ser det ud til at det ikke alene er manipulation at Venstre kalder sig arbejderparti...

Det er også manipulation at Socialdemokratiet hele tiden får skylden for at skatten er steget vildt gennem tiderne... i virkeligheden er det V og K der bruger danskernes penge hver gang de er i regering... og så giver de Socialdemokraterne skylden når de skal redde økonomien bagefter



KILDE http://www.information.dk/295399
Vældig interessant læsning, der giver et helt andet billede end det højrefløjen ellers forsøger at få befolkningen til at tro.
flora er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Poll: ”Kreative” og ”sjove” fortolkninger + manipulation med data / fakta i sager. TimeGuest Alt det andet 2 17-11-2011 09:25
Læs en grov historie og skriv under Hejdien Det er da strengt ! 2 04-10-2006 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension