K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2014, 13:04   #1
ice1505
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
ice1505 er ny på vejen
tilbagebetaling af kontanthjælp når det var kommunen der gjorde noget ulovligt

Hejsa Alle..
Jeg mangler nogle gode råd her.

Vi står i den situation at min kone og jeg ville gerne have barn sammen men efter 10 år uden held måtte vi søge hjælp og kom derfor på en fertilitetsklinik.

Vi kommer under behandling og alt går godt og ægget bliver sat tilbage og vi venter.
2 dage efter at ægget er sat i får vi et brev fra kommunen hvor vi bliver kaldt til samtale da min kone var på sygedagpenge grundet depression.
Hendes behandling af depressionen forgik ved medicin , 2 af slagsen. 1 til selve depressionen og 1 som hun fik til at bedre falde i ro om aftenen og kunne sove.
Til mødet får vi at vi at vide at hvis min kone vælger at blive gravid så bliver hun smidt af sygedagpenge idet at hun forhaler sin medicinske behandling grundet at den hun får om aftenen til at sove på må hun ikke tage da den kan give fosterskader.
Hun bliver så smidt af sygedagpenge da vi ligesom VAR begyndt på behandlingen og kommer på kontanthjælp.
Fagforeningen kommer ind i sagen som bliver kørt, går over til ankestyrelsen og vi vinder sagen da kommunen IKKE måtte smide hende af sygedagpenge da hun ikke vurderes til at forhale hende behandling da det medicin ikke var en afgørende faktor for hendes behandling.

Nu kommer det sjove så " eller manger derpå " nu har hun så fået at udbetaling denmark tilbagebetalt de penge hun burde have fået på sygebarsel, et beløb på 84.759 kr.

Kommunen vil så kræve tilbagebetaling af den kontanthjælp som hun har fået i perioden , og da kommunen kræver brutto så kommer det beløb op på knap 100.000 kr.

Men jeg holder et eller andet sted henne fast i at de ikke kan kræve beløbet tilbage da det ikke på nogen som helst måde har været uberettiget modtagelse af ydelser, men til gengæld dem som har lavet en KÆMPE brøler som ankenævnet så har givet os medhold i..

Hvordan ligger disse regler og love ?

Så kommer spørgsmål 2..

Vi ANEDE ikke at vi ville komme til at skulle betale kommunen noget tilbage, derfor blev lidt over 60.000 kr af pengene brugt til at betale alt vores gæld og restskat væk.. derefter brugte vi selvfølgelig godt 10.000 på julen til at kunne give vores 3 børn en rigtig god jul..
Hvad sker der så nu når vi kun har ca 10.000 på kontoen..

Jeg er førtidspensionist og hun får barselsdagpenge nu.

Håber virkelig der er nogen der kan give et indblik i hvad der muligvis er rigtigt og forkert i sådan en sag, og hvad kommunen så kan kræve af os ?

Mvh og på forhånd mange tak,

Ice1505
ice1505 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension