K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2012, 20:46   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Fra ledighedsydelse til §17 førtidspension og tilbage igen

Hey der.

Hvis man er på ledighedsydelse og selv søger en § 17 på det foreliggende grundlag,og man så får afslag,så vil jeg jo mene at man så skal tilbage på ledighedsydelse,som man jo kom fra inden man søgte.
Så har jeg lige flyttet kommune,og får en god snak med min sagsbehandler omkring,at jeg nok vil søge en § 17 på det foreliggende grundlag, og så siger hun lige op i mit ansigt, citat: "Hvis du får afslag på din §17 ansøgning,så ryger du ikke tilbage på ledighedsydelse,for så har du jo selv bedt om førtidspension på det foreliggende grundlag,og så har du jo ingen arbejdsevne. Ja og når du ikke har nogen arbejdsevne,så kan du jo ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet,og så kan du jo ikke få ledighedsydelse", !!!
Findes der nogen princip afgørelser på dette,for umiddelbart kan jeg på en måde godt se ,at med lidt kreativ kommunal tankegang,så kan man måske godt få det til at lyde rimeligt,at man ikke skal tilbage på ledighedsydelse efter en §17 ansøgning med afslag,men omvendt,så havner man vel netop her i den berømte" for rask til pension,men for syg til fleksjob.
Hvad siger i til den ?
På for hånd tak,i al ydmyghed
Steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 20:52   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Principafgørelse nr. 141-11

Find evt. selv flere på ast.dk

Nævn principafgørelse nr. til den sagsbehandler og samtidig bed ham om at lade være med at "true" med at du ikke længere vil få ledighedsydelse, hvis det blev afslag. Bed ham evt. at selv henvise til en paragraf i loven, hvor der skulle stå, at du ikke længere ville få ledighedsydelse.... De må da snart lære det...

Der har lige været en anden end dig herinde med noget af det samme situation, hvor en har sagt det....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 22:15   #3
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Principafgørelse nr. 141-11

Find evt. selv flere på ast.dk

Nævn principafgørelse nr. til den sagsbehandler og samtidig bed ham om at lade være med at "true" med at du ikke længere vil få ledighedsydelse, hvis det blev afslag. Bed ham evt. at selv henvise til en paragraf i loven, hvor der skulle stå, at du ikke længere ville få ledighedsydelse.... De må da snart lære det...

Der har lige været en anden end dig herinde med noget af det samme situation, hvor en har sagt det....
Hey igen og tak

Jeg kom bare lige pludselig i tvivl,om det var muligt for kommunen at få den kørt igennem,nu hvor de gør rigtig meget i kreativ tankegang,på det område.

Og tak for det hurtige svar
/Steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ØH frem og tilbage er lige langt eller noget - vedr førtidspension igen Lejeko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-05-2013 20:01
førtidspension tilbage på flexjob enusila Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-03-2012 02:27
tilbage betaling af ledighedsydelse ved pensionsudbetaling palette Spørgsmål ang fleksjob 5 07-07-2009 19:51
Tilbage igen Mai-Britt Dit og Dat 9 28-08-2008 22:57
Tilbage igen - brug for hjælp vedr. arbejdsprøvning krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 70 11-11-2007 20:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension