K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2014, 15:24   #31
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Da min egen læge er langtidssygemeldt kan hendes kollega udtale sig om det?
Men det jeg ikke forstå er: psykiater i sin erklæring vurderer, at da jeg har en let depression, anbefaler hun, at jeg skal have et kognitive terapi med sideløbende praktik for at opnå et godt resultat. Og min egen læge har også skrevet en attest LÆ 265, hvor hun refererer til psykiaters anbefaling. Og nu sender kommunen bolden tilbage til egen læge hvis han vurderer, at det er nødvendigt.
Jeg er i virkelighed ikke interesseret i psykolog behandling, da jeg har tidligere været til forskellige samtaler med egen betaling, har også været til forskellige kurser med smertetackling osv. Så jeg føler ikke at jeg har bruge for yderligere behandling af den slags. Men jeg er bange for hvis jeg snakker med lægen om det og han skriver, at jeg ikke har brug for det, og når jeg skal til møde med rehabiliteringsteam vil de hænge på psykiaters vurdering (anbefaling). Hvad gør jeg så?
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 21:54   #32
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
God aften.
Tak til gisne og jjsonn for jeres sidste input.
I morgen skal møde min SB for først gang og hun skrev i hendes indkaldelse, at jeg skal tage stilling til, om det er noget jeg ønsker at ændre i min tidligere Rehabiliteringsskema hvis skemaet skal ajourføres. (Skemaet er fra juli 2014 ifh. Forerevalidering). Jeg ved ikke hvad jeg skal ændre, er meget forvirret og nervøs.
Er der nogle, der har prøvet det, og som lige kan give mig nogle ideer om hvad der helst skal stå i skemaet, da jeg ønsker fleksjob.
Hvad kan jeg være forberedt på til mødet og hvad skal jeg være opmærksom på?

På forhånd tak til alle for gode råd
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 03:29   #33
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
God aften.
Tak til gisne og jjsonn for jeres sidste input.
I morgen skal møde min SB for først gang og hun skrev i hendes indkaldelse, at jeg skal tage stilling til, om det er noget jeg ønsker at ændre i min tidligere Rehabiliteringsskema hvis skemaet skal ajourføres. (Skemaet er fra juli 2014 ifh. Forerevalidering). Jeg ved ikke hvad jeg skal ændre, er meget forvirret og nervøs.
Er der nogle, der har prøvet det, og som lige kan give mig nogle ideer om hvad der helst skal stå i skemaet, da jeg ønsker fleksjob.
Hvad kan jeg være forberedt på til mødet og hvad skal jeg være opmærksom på?

På forhånd tak til alle for gode råd

I rubrik 4, der handler om ønsker om fremtiden - skriver du direkte at du ser en fremtid som fleksjobber, gerne med årsag til dette, samt hvilke jobtyper du ser som realistiske.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 07:01   #34
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
I rubrik 4, der handler om ønsker om fremtiden - skriver du direkte at du ser en fremtid som fleksjobber, gerne med årsag til dette, samt hvilke jobtyper du ser som realistiske.
Hej Gisne,
Tusind tak for din skrivelse. Jeg sidder med papirer nu og skal rette på. Jeg skal til Sb kl. 10.00 og har ondt i maven.
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 07:08   #35
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ved godt at det kan være svært, specielt hvis man føler at sagsbehandleren ikke er med en.

Men det er mega vigtigt at dette skema er som man selv ønsker og kan genkende ens egen hverdag i. For det er på baggrund af dette skema at du bliver indstillet af teamet. Så uanset hvad sagsbehandler vil, så skal der stå det du ønsker

Det er svært og kan give mavepine, men jeg tror at den letter efter mødet, forhåbentlig med en rar følelse af at nu har du gjort det du kan iforhold til at beskrive din sag og dine ønsker for fremtiden.

Krydser fingere for dig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 08:40   #36
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Tak for det. Det har du ret i, at det kommer an på hvordan er ens sb. Jeg har ikke mødt hende før, men hun virker meget hård i Tlf og i hendes skrivelser. Heldigvis jeg har en bisidder fra Dsr.
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 22:40   #37
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Hej,
Jeg har været til møde med min SB og vil indstille mig til rehabiliteringsteam, men hun vil først fremlægge mine papirer til screenings team (sagde hun), som skal tjekke om alle papirer et ok. Jeg bad hende om, at sende mig en tjekke liste med de papirer hun vil fremlægge til screeningsteam, så er jeg også ajour, men hun virkede ikke rigtig glad for det og hun sagde:" ja men jeg bestemmer selv hvad, der skal fremlægges."
Kan det her passe?
Efter mødet sad jeg udenfor og udfyldte rehabiliteringsteam forberedende del skema, jeg tog en kopi af den og afleverede den ved skranken og bad manden, der tog imod den om, at kvittere for det, men han kun stemplede på kopien og vil ikke skrive under. Han sagde:" nej mit navn må ikke står på din parirer, det må vi ikke gør". Jeg insisterede, men han vil ikke. Jeg synes, at var mærkeligt.
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 22:43   #38
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Jeg er meget lettet over, at mødet er overstået��
I morgen skal jeg opereres påny (3 gange)��
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 01:04   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er helt fint med et stempel fra kommunen som kvittering...

Der behøver ikke være et navn på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 07:19   #40
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
Hej,
Jeg har været til møde med min SB og vil indstille mig til rehabiliteringsteam, men hun vil først fremlægge mine papirer til screenings team (sagde hun), som skal tjekke om alle papirer et ok. Jeg bad hende om, at sende mig en tjekke liste med de papirer hun vil fremlægge til screeningsteam, så er jeg også ajour, men hun virkede ikke rigtig glad for det og hun sagde:" ja men jeg bestemmer selv hvad, der skal fremlægges."
Kan det her passe?
Efter mødet sad jeg udenfor og udfyldte rehabiliteringsteam forberedende del skema, jeg tog en kopi af den og afleverede den ved skranken og bad manden, der tog imod den om, at kvittere for det, men han kun stemplede på kopien og vil ikke skrive under. Han sagde:" nej mit navn må ikke står på din parirer, det må vi ikke gør". Jeg insisterede, men han vil ikke. Jeg synes, at var mærkeligt.

Nej det bestemmer hun ikke. Bagerst i skemaet er der en liste (bilag B) hvor hun skal påføre hvilke papirer hun vedhæfter.

Du skal se det færdige skema og kan her tjekke hvad hun har vedhæftet, før det sendes til rehabiliteringsteamet. Du skal nemlig partshøres og underskrive.

Og laver hun noget du ikke er enig i, så underskriver du ikke, eller laver en tilføjelse på skemaet om at du ikke er enig i at papir xxxx ikke er vedlagt som bilag. Herefter underskriver du.

Går det helt galt, så har du mulighed for ved mødet med rehabiliteringsteamet, selv at tage papirerne der mangler med, fremlægge dem og fortælle at du finder dem relevant, men at sagsbehandleren ikke ville vedhæfte dem til skeamet. (Så skal hun nok få røde øre)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension