K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2012, 14:52   #1
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
bisidder/klage over sagsbehandler

Hej Alle sammen..

ved ik lige om det er det rette forum dette skal postet i,så undskyld på forhånd hvis det ik er det rigtige forum..

jeg skriver på vejne af min veninde som er ved at søge pension,og som de fleste kender sylter de min venindes sag for groft,så jeg har lovet at finde ud af nogle ting for hende via her..

jeg har rådgivet hende til at få en bisidder som jeg har læst her mange har haft glæde af,så vil høre om der er nogle gode her på sjælland? da de køre rundt med hende så det er vigtig hun får en som kender alle lovene ud og ind i hendes sag om pensionen..

så vil hun os gerne havde hjælp til at skrive en klage over sin sagsbehandler som direkte er uforskammet over for min veninde,hun båede snakker ned til hende og ja næsten griner op i hendes ansigt osv osv,hun er virkelig ubehaglig så hvis nogen ved hvad sådan en klage skal indholde samt hvem det skal afleveres hos vil vi blive meget glade for den hjælp

på forhånd mange tak

mvh Alana
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 18:55   #2
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
bisidder - klage over sagsbehandler

hej se at få valgt en bisidder der , skriver et brev til kommunen og meddeler at vedkommende er bisidder og skal ha sagsindsigt , så får vedkommende alle papir sendt vedrørende denne sag ,og din veninde meddeler sin sags at hun gerne vil ha det på mail , for hun kan ikke overskue tlf samtaler ,, ringer hun aligevel lad den ringe evt ring tilbage bed om det på mail da vi ikke kan overskue.... sagsbehandleren skal skrive refarat af alle henvendelser , men gør det nok ikke ,, få din veninde til at skrive dagbog .. med alt om sin sygdom og helbred .... så er vi på vej , kommunen er til for borgeren ,, men de ved det ikke held og lykke
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 19:20   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
hej se at få valgt en bisidder der , skriver et brev til kommunen og meddeler at vedkommende er bisidder og skal ha sagsindsigt , så får vedkommende alle papir sendt vedrørende denne sag

det er en parts repræsentant du her mener, hvilket er en rigtig god ide,

en bisidder er med til møder, men har ingen tale ret, det kan være hvem som helst, da det vigtigste er at lytte og værn mod dårlig behandling

,og din veninde meddeler sin sags at hun gerne vil ha det på mail , for hun kan ikke overskue tlf samtaler ,, ringer hun aligevel lad den ringe evt ring tilbage bed om det på mail da vi ikke kan overskue.... sagsbehandleren skal skrive refarat af alle henvendelser , men gør det nok ikke ,, få din veninde til at skrive dagbog

få alt på skrift, hav altid en bisidder / partsrepræsentant med til møder

.. med alt om sin sygdom og helbred .... så er vi på vej , kommunen er til for borgeren ,, men de ved det ikke held og lykke
jeg håber at i får styr på sagen inden det går galt- en sagsbehandler/konsulent skal tale ordenligt, men vær også opmærksom på, at i får korrekte oplysninger det er sket før, at sb mis informerer når man sidder alene til møde
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 19:38   #4
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Hej igen..

hun plejer at ha sin mor eller en fra noget der kaldes ramsdahl,tror det er noget a-kasse halløj, men hende fra ramsdahl bliver nu måske smidt af sagen og hun er den der kendte paragrafferne osv og sørge for min veninde ik blev kastet alt for meget rundt med..

så nu er min veninde på bar bund og hendes sagsbehandler har allerede udnyttet at min veninde måtte gå alene ned til hende en dag,og flink var hun ik,så at sige fik hun min veninde til at græde og hun er normalt ik typen der græder trods sine sygdomme..

så det hun har brug for er en der kan hjælpe hende med ik at blive kostet rundt med ligesom hende fra Ramsdahl gjorde og som os var med til møderne og kunne sige noget,hendes mor er som en slags bisidder som bare er der,ved ik hvad det andet hedder,hvor personen hjælper uden om kommunen men dog hjælper sin klient ik med at blive snydt....

men jeg vil sige det videre med alt på skrift til hende og undgå telefon samtaler så vidt som muligt,har os selv tilbudt at tage med til fremtidet mødere når hendes mor ik kan for hun skal ik møde den sagsbehandler alene igen...

mvh Alana
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 20:06   #5
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
ja det var også det jeg mente tak
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 20:53   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
alanabith, hvis det er en mobiltelefon din veninde har, hvis hun så kan lure sb's telefonnummer af, så kan hun kode det ind i sin mobil, så hun altid kan se hvis det er sb, der ringer.
Og så lader hun simpelthen være med, at tage telefonen.

Hvis hun har en fastnet-telefon, så skriver hun telefonnummeret ned og taper det fast ved siden af telefonen (f.eks. på væggen).

Hvis hun oplever, at sb siger noget, der lyder utroligt eller underligt, så kan din veninde sende en mail til sb, hvori hun refererer til det, som sb sagde, og slutte af med at spørge, om hun har forstået det korrekt.
På den måde får hun det på skrift, medmindre selvfølgelig, at sb skriver tilbage, at hun sandelig da har misforstået noget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 21:20   #7
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
prøv at se omhttp://bisidder.net/ er til at få fat på.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 22:22   #8
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
nogle gange ringer de med "privat nummer" - en anden god ting at gøre er at tage sin tlf hver gang og hvis det så er sagsbehandler der ringer så sig feks - jeg er lige ude og handle, eller jeg har lige gæster så jeg kan ikke tale med dig lige nu. Men jeg vil rigtig gerne have at du skriver en mail til mig i stedet for.
Hvis hun så foreslår at du selv ringer op - når du har tid - så sig feks - det vil jeg helst ikke, jeg vil gerne have at vi "snakker" via mail - for så kan jeg bedre overskue det og huske hvad vi aftaler. OG så den tricky - er det ikke i orden med dig?
Prøv at forestille dig at nogen siger sådan til dig.... det er meget svært at sige nej til.... og skulle hxn sige nej så må du holde fast og sige at så vil du gerne tale med hendes chef for det kan du ikke forstå....
Det er ærlig snak, at man som syg har brug for længere tid til at overveje hvad man skal svare og at man glemmer ting og i det hele taget har brug for at kunne vende tilbage til tidligere spørgsmål og svar. Så det er ikke et urimeligt krav at bede om at al kommunikation foregår på skrift. Og hvis hxn ikke vil det, må chefen forklare det til ham/hende.

og ja sb'ere bør skrive ned når de har talt med en borger i tlf - men det kikser ofte.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 18:42   #9
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Hej igen

uhh godt i nævnte det med telefonen,det råd havde jeg glemt at give hende om at alt skal forgå på skrift så hendes sagsbehandler osv ik kan løbe fra noget de evt får sagt eller lover,som de flere gange har gjort,så tak for det råd..

Østerbro: mange tak for linket,vil give det videre til hende og se om hun kan bruge det

flere råd modtages gerne,så jeg kan hjælpe hende bedst muligt for det ik rabler helt for min veninde,for det er ik alt jeg kan huske fra min egen sag og vores sager ligner så heller ik hinanden da hun er på flex og jeg var på kontanthjælp dengang før jeg fik min Ftp...

Mvh Alana
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 18:49   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Læs og stol på at det forholder sig sådan!

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ight=hansemand
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klage over sagsbehandler Jutta1502 Alt det andet 2 07-02-2013 11:32
Klage over sagsbehandler Teletrold Alt det andet 6 27-10-2011 10:18
klage over sagsbehandler MissChar Alt det andet 7 31-01-2011 22:07
Klage til sagsbehandler og ? Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 13-08-2010 10:20
Klage over sagsbehandler. SoLost Alt det andet 10 11-06-2010 22:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension