K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2013, 22:13   #1
Rikke Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Rikke Jensen er ny på vejen
Nej til arbejdsprøvning....kan man det?

Hej herinde :0)

Jeg har desværre fået afslag på ansøgning om førtidspension...anker sagen, det er jeg nødt til!

Kommunens begrundelse er at de vil sende mig i endnu en arbejdsprøvning med endnu bedre skånehensyn end det sidste sted....det bliver nærmest umuligt...for det var meget skånsomt.

Jeg får det både psykisk og fysisk dårligt lige så snart jeg skal væk hjemmefra....

Hvad sker der hvis man nægter en ny arbejdsprøving...Kan man overhovedet det??
Håber nogen kan hjælpe...jeg sover slet ikke om natten af frygt for det.....
Rikke Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 23:27   #2
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rikke Jensen Se meddelelser
Hej herinde :0)

Hvad sker der hvis man nægter en ny arbejdsprøving...Kan man overhovedet det??
Man kan nægte alt her i livet.

Du har søgt førtidspension, nu ved jeg ikke om du er på sygedagpenge el. om du er på kontanthjælp.

Man kan sige til sagsbehandler at man ikke magter at deltage i det forløb som de ønsker, men man skal aldrig nægte at deltage i det forløb de ønsker man gennemfører.

Nægter man at sammenarbejde, kan det skade økonomisk ved at pengekassen bliver lukket og låst, at den først bliver åbnet igen når man er villig til sammarbejde.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 08:22   #3
Rikke Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Rikke Jensen er ny på vejen
Tak for dit svar :0)
Ja du har ret...jeg fik måske også formuleret mig forkert.... For det er jo ikke fordi at jeg ikke vil samarbejde...det vil jeg mægtig gerne, og har også gjort ALT hvad der er bedt om fra kommunens side.
Men nu magter jeg bare ikke mere. Alle special lægernes udtalelser peger 100 % på fp, så jeg er meget uforstående overfor afslaget.

Jeg er på kontanthjælp p.t.
Rikke Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 19:10   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det vil i hvert fald passe kommunen perfekt hvis du lader dig sylte - ingen arbejdsprøvninger = ingen udredning. Og ingen udredning = ingen førtidspension!
Altså kan du sidde på billigste ydelse indtil folkepensionsalderen. Dog kommer du ind under reglerne for kontanthjælp, og der kan de jo efterhånden finde på hvad som helst.

En arbejdsprøvning er for DIN skyld - ikke kommunens, for de er ligeglade, og ser hellere at du ikke får fingrene i førtidspensionen. Såååå....en arbejdsprøvning er dit bedste kort på hånden i kampen om førtidspensionen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 19:13   #5
Rikke Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Rikke Jensen er ny på vejen
Tak for svar :0)
Synes bare jeg har læst en udtalelse af Mette Frederiksen omkring arbejdsprøvning....?
At man ikke kunne/skulle tvinges ud i det, hvis man får forværring af sin tilstand pga. arbejdsprøvning....
Rikke Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 20:03   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mette Frederiksen er fuldstændig utroværdig i alt hvad hun siger og gør - det ene øjeblik siger hun det ene, men gør noget andet. Større skrigeskinke skal man lede længe efter.

Den eneste måde man kan undgå en arbejdsprøvning er, hvis en speciallæge skriver at arbejdsprøvningen er kontraindiceret.
Det er ikke nok at man får en midlertidig forværing (det får de fleste) - forværringen skal være permanent, eller være direkte skadelig for helbredet.

Hvad lagde de til grund for dit afslag på førtidspension? Sådan helt præcist.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 20:17   #7
Rikke Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Rikke Jensen er ny på vejen
Der er givet afslag, da der mangler en arbejdsprøvning efter at jeg har været i noget medicinsk behandling, trods det at lægen som har fuldt mig og medicinen fraråder al form for jobtræning da det vil forværre min tilstand...
Der menes at jeg må have en eller anden form for arbejdsevne som kan bruges i et fleksjob...selvom special læge og psykiater begge skriver at min erhvervsevne/funktionsevne er langt under 1/3 af hvad er normalt og at min arbejdsevne vurderes til at være ubetydelig.
Rikke Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 20:52   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rikke Jensen Se meddelelser
Der er givet afslag, da der mangler en arbejdsprøvning efter at jeg har været i noget medicinsk behandling, trods det at lægen som har fuldt mig og medicinen fraråder al form for jobtræning da det vil forværre min tilstand...
Hvis din læge skriver, at arb.prøvning o.l. vil medføre (permanent) forværring af din lidelse, så må de ikke arb.prøve dig.
Det er det, som helenekr også skriver.

Det er vigtigt, at du tager det med i din anke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 22:12   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De er nok ude på, om du kan arbejde som flekser 1-2 timer om ugen. Og derfor skal visiteres til fleks. Der hører den ubetydelige arbejdsevne ind nu, desværre.

Der er kun en vej frem, og det er at anke det afslag!

En arbejdsprøvning må heller ikke være nytteløs, såvel som en sag ikke må overbelyses.

Spørgsmålet er, om de ikke er ude i netop nytteløs og overbelysning - lyder til din sag vil være oplagt at anke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 22:14   #10
Rikke Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Rikke Jensen er ny på vejen
Ja det tror jeg du har ret i....søgte pension den 13. december...så det er under de gamle regler...men fleksjob vil jo så blive på de nye regler...
Rikke Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension