K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2017, 19:00   #1
slytet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
slytet er ny på vejen
Hjælper AES´ afgørelse?

I 2011 fik jeg en arbejdsskade som har vent op og ned på hele mit liv. Ved kommunen er jeg flere gange blevet mødt af mistro, om jeg nu også er blevet syg og jeg har aldrig været i arbejdsprøvning. Jeg har ikke rigtig været på arbejdsmarkedet siden jeg blev syg kun praktik.

Nu har jeg fået 50% i både méngrad og midlertidigt erhvervsevnetab, er der nogen der ved om disse afgørelser kan hjælpe mig til langt om længe kan komme i arbejdsprøvning?

AES skriver at de tror jeg kan arbejde mellem 15 og 20 timer i ugen ufaglært.
slytet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2017, 22:01   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære slytet

Nu er det nu ikke jurister ved AES der kan fastsætte din arbejdsevne, men udelukkende dig og dit helbred, uden en arbejdsprøvning.

Husk det.

Fremover bliver du her på din tråd og svare på alle spørgsmål der bliver stillet dig, for at spare din kostbare tid.

Alt imellem dig og kommunen sker skriftligt fremover.

Ved møder med kommunen er du aldrig alene men tager altid en Bisidder med, ven, familie, naboen etc

Du søger aktindsigt ved alle 100% også AES.

Hvis du er utilfreds med AES foreløbige afgørelse skal du anke hurtigst muligt.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Aktindsigt
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Journalliste.
https://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Læger, speciallæger, klinikker, fysioterapien, hospitaler, kommunen, AES og Ankestyrelsen fremover, hvis du modtager skriftlige afgørelser som er dig imod.

Du skal vide og forstå alt, hvad andre skriver om dig. Naturligvis.

Hvor i landet bor du ca.?

Er du over eller under 40 år?

Er du afskrevet fra hospitalet?

Modtager du nogen form for behandling pt? Fysioterapi eller ?

Du køber 2 mapper og holder din arbejdsskadesag og din kommunale sag adskilt.

Du får svar på alt hvad du spørger om, men husk vi andre er også handicappede eksperter i dette vanvid af et socialt system. Så vi tager den derfra.

Hold følelserne ude af sagen, og husk dette er en retssal du er havnet i, hvor kun beviser og dokumentation er gældende. Punktum.

Hvad omgivelserne siger til eller om dig lytter du ikke til.

Hvad journaler viser i skrift, skal du forstå. Ikke et komma må mangler. Aktindsigt søger du nu eller i morgen tidlig kl 0600 og skal ikke udskydes.

En fordel hvis du har en der kan hjælpe dig med alle dokumenterne, der kommer flere end du regner med. Stol på dig selv og ingen andre.

Hilsen Peter ..... som nu går i seng
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2017, 22:54   #3
slytet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
slytet er ny på vejen
Hej Peter.
Tak for svar.
Jeg har helt styr på alle de ting du har skrevet ovenfor
Vil bare høre om nogen kender svaret på om AES´ afgørelser kan have indflydelse på hvad kommunen vælger at gøre omkring mig fremover?
slytet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2017, 23:30   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af slytet Se meddelelser
I 2011 fik jeg en arbejdsskade som har vent op og ned på hele mit liv. Ved kommunen er jeg flere gange blevet mødt af mistro, om jeg nu også er blevet syg og jeg har aldrig været i arbejdsprøvning. Jeg har ikke rigtig været på arbejdsmarkedet siden jeg blev syg kun praktik.

Nu har jeg fået 50% i både méngrad og midlertidigt erhvervsevnetab, er der nogen der ved om disse afgørelser kan hjælpe mig til langt om længe kan komme i arbejdsprøvning?

AES skriver at de tror jeg kan arbejde mellem 15 og 20 timer i ugen ufaglært.
Du har altid mulighed for at etablere arbejdsprøvning selv, eventuelt med hjælp fra din fagforening, der vel allerede er inde over sagen ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2017, 06:27   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det havde det ikke i min sag, Oplevede at ARS var interesseret i min jobcentersag og fik alle akter herfra, jobcenteret var ligeglad med AES og ikke interesseret i deres akter, men fik dem vedlagt min sag alligevel, da jeg insisterede specielt pga de speciallægeudtalelser der var lavet der
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2017, 09:54   #6
slytet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
slytet er ny på vejen
KageØre - Jeg er før blevet arbejdsprøvet gennem min fagforening, men røg hurtigt over i kommunens system da jeg ikke klarede fagforeningens arbejdsprøvning som egentlig også var til for at få mig ind i kommunens system igen. Måske jeg skulle høre dem om de vil sætte mig i en ny arbejdsprøvning.

Gisne - Det er jeg da ked af at høre, det er fustrerende. Det er altid godt at få lagt noget til sin sag også selv om de siger de ikke vil bruge det
Hvor mange % havde du i erhvervsevnetab og méngrad?
slytet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2017, 10:34   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af slytet Se meddelelser
KageØre - Jeg er før blevet arbejdsprøvet gennem min fagforening, men røg hurtigt over i kommunens system da jeg ikke klarede fagforeningens arbejdsprøvning som egentlig også var til for at få mig ind i kommunens system igen. Måske jeg skulle høre dem om de vil sætte mig i en ny arbejdsprøvning.

Gisne - Det er jeg da ked af at høre, det er fustrerende. Det er altid godt at få lagt noget til sin sag også selv om de siger de ikke vil bruge det
Hvor mange % havde du i erhvervsevnetab og méngrad?
Kun 8% i men og klarede at arbejde i nogle år efter skaden på fuldtid + anden uddannelse på normale vilkår mm, men har nu fået 65%i erhvervstab. Mengrad kunne ikke genoptages pga 5 årsreglen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension