K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2017, 18:48   #31
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Vasen: Jeg kan ikke få S.pension. Det kræver, at man har haft en løn.
Det, der er ved at gøre mig syg er, at jeg musikfagligt har holdt mig på hesten.....men jeg må stadig ikke bruge det. (Jeg mangler adgang til et klaver).

Nu står jeg til et 6 ugers IT kursus, men det optimale af slagsen var for dyrt 23.500....jeg synes, jeg så et sted, at det max måtte koste omkr 50.000.....

Nå, det var sikkert for dagpengemodtagere.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2017, 23:08   #32
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mukke

Har fundet flg. omkr. kursusudgifter og fleksjob ang. Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats:

Citat:
§ 73 b
Citat:
..i op til 6 uger deltage i et jobrettet kursus eller et jobrettet uddannelsesforløb, der fremgår af en positivliste, jf. § 26 a, stk. 8. Retten gælder for
1) personer, der ikke har en erhvervsrettet uddannelse, der med hensyn til niveau og varighed overstiger en erhvervsuddannelse eller anden uddannelse, der kan sidestilles med en erhvervsuddannelse, og

2) personer, der ikke har en videregående uddannelse, der med hensyn til niveau og varighed overstiger en uddannelse på erhvervsakademiniveau, og som samtidig har en erhvervsuddannelse eller anden uddannelse, der kan sidestilles med en erhvervsuddannelse.
Citat:
Stk. 2. Kursusprisen for videregående uddannelser efter positivlisten må ikke overstige et prisloft på 151.234,50 kr. eksklusive moms pr. årselev svarende til 3.780,86 kr. pr. fuldtidsuge (2015-niveau). Prisloftet reguleres en gang årligt den 1. januar med satsreguleringsprocenten, jf. lov om en satsreguleringsprocent.
Mine fremhævninger.

http://www.sociale-rettigheder.dk/fo...&t=2974&p=4706

Dvs. for 6 ugers kursus 22.685 kr. i 2015 niveau!

Dvs. diff. mel. dit nævnte beløb og 2015 niveau er sølle 815 kr. Du bør derfor finde ud af hvad 2017 niveau er! Det fremgår heller ikke af selve bekendtgørelsen på Retsinformation.

Du kunne skriftligt bede om denne oplysning, som ikke mindst med hvilken hjemmel din sagsbehandler mener, at kursus er for dyrt. Men altid skriftligt, og derved en afgørelse med ankemulighed oplyst.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2017, 03:24   #33
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Vasen: Jeg kan ikke få S.pension. Det kræver, at man har haft en løn.
Det, der er ved at gøre mig syg er, at jeg musikfagligt har holdt mig på hesten.....men jeg må stadig ikke bruge det. (Jeg mangler adgang til et klaver).

Nu står jeg til et 6 ugers IT kursus, men det optimale af slagsen var for dyrt 23.500....jeg synes, jeg så et sted, at det max måtte koste omkr 50.000.....

Nå, det var sikkert for dagpengemodtagere.
Ja, det ved jeg alt om. Det var ikke det jeg skrev, men jeg brugte det som eksempel på, at ældre sagen hjalp mig og ingen andre havde oplyst mig om den mulighed.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2017, 11:28   #34
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser

Jeg er interesseret, fordi jeg er hunderæd for udsigt til en follkepension uden supplement, men så mange år uden brugsretten til at eget liv gør ingen stærkere.

.
Jeg forstår ikke lige denne bemærkning. I løbet af det år du har tilbage kan du ikke nå at spare meget supplerende op hvis du kommer i job. Fordi du kommer i job får du ikke noget supplerende til pensionen. Du kanmåske komme i en pensionsordning, men det vil være ren opsparing.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2017, 16:35   #35
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg kullede sammen efter sagsbehandlermødet (selvmordstanker og det hele) og skrev til hende, at hun havde set min facade, og beskrev, hvordan, jeg i virkeligheden har det.
(græder meget, har megen angst, frysen, svimmelhed osv. og til tider desorientering med trafikfare og total stress, hvis jeg tænker på bare to ting, jeg skal).
Nu har jeg lige været hos lægen, som havde modtaget brev fra kommunen.
Jeg overrakte ham brevene, jeg har sendt til min mentor og min sagsbehandler.
Han argumenterede for en pensionssag, for jeg er efterhånden for sprød til at klare en omgang til.
Han vil selv gå med som bisidder! (Gid han havde gjort det sidste gang).
Min mentor vil gerne give sit besyv med.
Måske vil psykologen eller sagsbehandleren på Autisme-ADHD Ambulatoriet give et ord med.

Vedrørende folkepension....jeg er bange, fordi jeg ikke har haft en kinamands chance for at spare op.
Jeg håber bare at finde et eller andet at tjene lidt på.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension