K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2010, 16:50   #1
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Arbejdsprøvning / Erhvervsevneafklaring

Hej med jer herinde.

Jeg har en pensionssag hvor papirerne lige er blevet sendt til Pensionsteamet. Såvidt så godt, men men, Jeg skal fortsætte på arbejdsprøvestedet indtil jeg har en afgørelse fra pensions team og evt pensionsnævn. Kan det være rigtigt at jeg skal det ?? Min sagsbehandler siger jeg skal pga at loven siger at ingen bare må gå uden. Jo jo, men jeg er jo så langt som jeg er og forstår det ikke helt. Danner ingen mening for mig at skulle fortsætte på arbejdsprøvestedet når, sagen er hvor den er nu. Har nogen her et hint eller andet så, jeg kan komme lidt videre her mon ??
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 16:55   #2
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rawhite Se meddelelser
Hej med jer herinde.

Jeg har en pensionssag hvor papirerne lige er blevet sendt til Pensionsteamet. Såvidt så godt, men men, Jeg skal fortsætte på arbejdsprøvestedet indtil jeg har en afgørelse fra pensions team og evt pensionsnævn. Kan det være rigtigt at jeg skal det ?? Min sagsbehandler siger jeg skal pga at loven siger at ingen bare må gå uden. Jo jo, men jeg er jo så langt som jeg er og forstår det ikke helt. Danner ingen mening for mig at skulle fortsætte på arbejdsprøvestedet når, sagen er hvor den er nu. Har nogen her et hint eller andet så, jeg kan komme lidt videre her mon ??
ja lov og lov er man for syg til at blive arbejdsprøvet så skal man ikke og det giver loven også plads til.... jeg var engang i arbejdsprøvning..... og kommunens psykiater fortalte min rådgiver på skrift at jeg var blevet yderliger forværret/syg af arbejdsprøvning og tilmed min fagforening arbejde på sagen og det blev stoppet.... så jo du kan godt undgå det. men det skal være lægeligt doumenteret, hvilket det vel også er nåår din sag ligger i pensionsteamet.
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 17:05   #3
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af xlars38 Se meddelelser
ja lov og lov er man for syg til at blive arbejdsprøvet så skal man ikke og det giver loven også plads til.... jeg var engang i arbejdsprøvning..... og kommunens psykiater fortalte min rådgiver på skrift at jeg var blevet yderliger forværret/syg af arbejdsprøvning og tilmed min fagforening arbejde på sagen og det blev stoppet.... så jo du kan godt undgå det. men det skal være lægeligt doumenteret, hvilket det vel også er nåår din sag ligger i pensionsteamet.
Ja, jeg har svær slidgigt i nakke og lænderyg. Kan ikke stå op ret længe af gangen og heller ikke gå andet end måske 30 meter uden at skulle hvile lidt for at komme videre. Går yderligere med depression tinitus tillige. Og der er lægelig belæg og papirer på det hele.

Men jeg er jo arbejdsprøvet og erhvervsevne afklaret og er af kommunen "dømt ude". Min sag køres efter paragraf 18 iøvrigt. Forstår bare ikke at jeg skal fortsætte indtil afgørelserne er truffet. Danner jo ingen mening overhovedet for mig at se. Men skidt pyt, jeg overlever jo nok os det. Kan komme og gå efter det ejg selv mener jeg kan magte og min læge har sagt til mig at skal jeg bruge en lægeerklæring så, skal jeg bare komme om til ham og han laver en til mig,

Så det er ikke fordi jeg ikke kan men mere fordi at jeg nu er afklaret og derfor danner det ingen mening at jeg skal fortsætte.
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 17:41   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Min sagsbehandler siger jeg skal pga at loven siger at ingen bare må gå uden

Er ked af og sige det, men det er en historie fra de varme lande.
det er helt og holdent kommunen som bestemmer om man er arbejdsprøvet nok
samt der står nemlig intet i loven hvor længe en arbejdsprøvning skal være.

Jeg har en pensionssag hvor papirerne lige er blevet sendt til Pensionsteamet
hvorfor så ikke bare afbryde den, så kan udmærket forstå din situation

noget andet er hvis din sagsbehandler havde sagt, hvis de giver afslag.

så kan din sagsbehandler nemlig aflevere din overstået arbejdsprøvning som endnu mere dokumentation.

mit råd er får den overstået uden brok og så er den pension nok snart i hus.

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-07-2010 kl. 17:47.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 17:45   #5
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rawhite Se meddelelser
Ja, jeg har svær slidgigt i nakke og lænderyg. Kan ikke stå op ret længe af gangen og heller ikke gå andet end måske 30 meter uden at skulle hvile lidt for at komme videre. Går yderligere med depression tinitus tillige. Og der er lægelig belæg og papirer på det hele.

Men jeg er jo arbejdsprøvet og erhvervsevne afklaret og er af kommunen "dømt ude". Min sag køres efter paragraf 18 iøvrigt. Forstår bare ikke at jeg skal fortsætte indtil afgørelserne er truffet. Danner jo ingen mening overhovedet for mig at se. Men skidt pyt, jeg overlever jo nok os det. Kan komme og gå efter det ejg selv mener jeg kan magte og min læge har sagt til mig at skal jeg bruge en lægeerklæring så, skal jeg bare komme om til ham og han laver en til mig,

Så det er ikke fordi jeg ikke kan men mere fordi at jeg nu er afklaret og derfor danner det ingen mening at jeg skal fortsætte.
For at gøre det på den nemme måde, feks. hvis man ikke har så meget overskud til at tage kampen op med kommunen her og nu så synes jeg du skal ringe derned og (lægge dig syg) ja komisk så er man sygemeldt 2 gange he eh fantastisk system vi har... men ligger sagen hos pensionteamet som du siger så er der ikke længe til afgørelse... og vupti i mellemtiden kan du lægge dig syg. håber du finder ud af noget.
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 19:58   #6
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af xlars38 Se meddelelser
For at gøre det på den nemme måde, feks. hvis man ikke har så meget overskud til at tage kampen op med kommunen her og nu så synes jeg du skal ringe derned og (lægge dig syg) ja komisk så er man sygemeldt 2 gange he eh fantastisk system vi har... men ligger sagen hos pensionteamet som du siger så er der ikke længe til afgørelse... og vupti i mellemtiden kan du lægge dig syg. håber du finder ud af noget.
Overlever nok og vil absolut ikke til at lave "LARM" nogen steder så tæt på målet. Det ville være dybt godnat af mig at gøre. Har intet imod stedet, hvor jeg er en time om dagen cirka. Søde og rare mennesker og godt atmosfære osv. Lederen kommer selv fra kontanthjælps systemet og har derfor os en menneskelig forståelse og er sød og rar at snakke med. Undrede mig bare at jeg skulle fortsætte på stedet trods det at, jeg var færdig og kun går og venter på en afgørelsen. -

Tak til dem der har svaret mig, Væbner mig med tålmodighed og klarer den nok.
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 13:23   #7
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rawhite Se meddelelser
Hej med jer herinde.

Jeg har en pensionssag hvor papirerne lige er blevet sendt til Pensionsteamet. Såvidt så godt, men men, Jeg skal fortsætte på arbejdsprøvestedet indtil jeg har en afgørelse fra pensions team og evt pensionsnævn. Kan det være rigtigt at jeg skal det ?? Min sagsbehandler siger jeg skal pga at loven siger at ingen bare må gå uden. Jo jo, men jeg er jo så langt som jeg er og forstår det ikke helt. Danner ingen mening for mig at skulle fortsætte på arbejdsprøvestedet når, sagen er hvor den er nu. Har nogen her et hint eller andet så, jeg kan komme lidt videre her mon ??
Lidt opdatering.



Sagen afvist og sendt retur til jobcentret uden afgørelse. De vil have en psykiatrisk speciallæge erklæring. Det er for såvidt ok med mig, men men, hvad sker der under en sådan session og hvad skal man evt være forberedt på ?
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
syg i arbejdsprøvning øbo Jeg er kommet i praktik. 11 02-01-2012 23:47
Fysioterapi under erhvervsevneafklaring jabma Alt det andet 3 21-03-2011 21:37
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension