K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2014, 19:59   #1
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Question Hvad er mening med ressourceforløb i min sag?

Hej,

Lige under sidste møde med rehabiliteringsteamet hvor vi skulle faktisk snakke om førtidspension på forelligende, blev der tilbud til mig ressourceforløb?

Kan man få bevilling til ressourceforløb når arbejdsevne kan ikke udvikles?

Det er dokumenter i min sag hvor vurdering fra ergoterapeutens, støtte person, fysioterapeut og social konsulent skriver der at det er ikke realistisk at arbejdsevnevurdering kan øge med nogens omgåelsen hjælpeforasamlinger eller mentor, eller anden. Dvs. Formåløs at udvikle minarbejdsevne.

Hvorfor vil kommunen nu tilbyde mig ressourceforløb?

Er det fordi i attester og vurderinger skriver klar at jeg er ikke længere til rådighed på arbejdsmarked?

Jeg tror nok det er en spørgsmål til.

Skulle en sag om førtidspension ikke afsluttes efter tre måneder fra ansøgningsdato?

Nu gik der 7 måneder og sagen er ikke afklaret ikke afgørelse i sagen.

Hvad er mening med ressourceforløb i min sag?
M.v.h.eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 20:14   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
For at få ressourceforløb skal der være et udviklingspotientiale - det står klart i loven.

Problemet er for mange at ordet er nyt og der derfor ikke direkte står "ingen udviklingsmuligheder" i manges papirer fra fx. Speciallæger

Står der ikke "ingen udvilkingsmuligheder", kan de komme med forskellige forslag til ting som de mener kan Skabe en udvilkling i ens tilstand


Det var ihvertfald hvad jeg fik at vide af min sagsbehandler efter mødet med rehabiliteringsteamet - netop fordi Klinisk Funktion havde skrevet direkte "ingen udviklingsmuligheder" kunne de ikke tilbyde mig ressourceforløb, men indstillede mig til pension efter paragraf 18.


Ang. De tre mdr. Så er det først fra pensionsnævnet har opstartet ens pensionssag.

Dette sker først når rehabiliteringsteamet har lavet deres indstilling og pensionsnævnet har modtaget alle papirer. Så sender de dig et brev med opstartsdatoen.

Har du endnu ikke modtaget dette brev, er de tre mdr. Ikke begyndt endnu
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 21-09-2014 kl. 20:17.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 20:24   #3
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej gisne,

I min dokumenter står der at det er ikke realistisk at ... Mentor, støtte person eller andre hjælpeforasamlinger kan øge min arbejdsevne.

Der står bl.a.det er enkelt at x er ikke længere til rådigheds på arbejdsmarked.

Arbejdsevne varig nedsat. Det findes ikke behandlingsmuligheder...

Speciallæge skriver: jer er overbevis at x kan ikke opnå arbejdsdueligheden er ikkegodt til skønejob, fleksjob, selve funktioner i hjemmet er ledende.
Osv.osv.osv.

Hvordan kan rehabiliteringsteamet indstiller mig til resourceforløb?

Jeg kan heller ikke få bevilling til det således selve kommunen vurdere." Ud fra lægelige attester, REVA vurderinger, vurderes der at x, ikke længere kan være selvforsøgene på arbejdsmarkedet "

Er det ikke nok?

Hvor meget skal der være ?

eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 20:35   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg ved jo ikke hvormeget der skal være.

Jeg kan kun fortælle at min sag sluttede promte da der direkte stod ingen udviklingsmuligheder fra Klinisk funktion

Det var ifølge min sagsbehandler det som afgjorde sagen, fordi teamet ifølge ikke må tilsidesætte klinisk funktions vurdering og fordi de brugte ordene ingen udviklinksmuligheder direkte.

Hvade de brugt en anden formulering, var jeg endt på et formålløst ressourceforløb
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 00:00   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din kommune har lavet en fejl....

Du skal klage til borgmesteren over at du ikke kan få en afgørelse på om du er berettiget til en førtidspension som du har søgt på det foreliggende grundlag...

De SKAL afgøre en sådan sag....basta...og alle har ret til at bede om dette i følge social pensions lov

Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. dog stk. 2.

Stk. 2. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde forelægges sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag for kommunens rehabiliteringsteam. Kommunalbestyrelsen træffer umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 3. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=158074#Kap3

Du har forhåbentligt et bevis på at du har søgt den pension på det foreliggende grundlag.....denne skal du sende med i din klage...

De 3 måneder starter så snart din sag har været i rehab teamet

Citat:
§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at den pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved deltagelse i ressourceforløb eller aktiverings-, revaliderings-, behandlingsmæssige eller andre foranstaltninger, jf. dog § 17, stk. 2.

Stk. 2. Det er en betingelse for, at en sag kan overgå til behandling efter reglerne om førtidspension, at sagen har været forelagt kommunens rehabiliteringsteam.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=158074#Kap3
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 15:57   #6
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Så kom i dag skriftlig indstilling fra rehabteamet.

Jeg er helt op at køre.

Det kan ikke være rigtigt at rehabiliteringsteamet ikkeindstiller men anbefale.

" x ønsker at søge fø jvf.pensionslovens 17. Rehabiliteringsteamet kan ikkeanbefale en tilkendelse af fø, da der forsat ses muligheder for optræning af arbejdsevne, hvorforteamet har anbefalet et resourceforløb.

Pensionsnævnet bør derfor træffe afgørelsen om, hvorvidt x på det forelligende opfylder betingelserne forentilkendelse af fø."

Hvad er baggrundelse til rehabteamets anbefaling.

Hvad tog de udgangspunkt, som dokument i deres anbefaling?

I min dokumenter står der helt klar at min arbejdsevne kan ikke udvikles, pga.fysiske og psykiske udfordringer.

Egenlæge i attester skriver klar at jeg skal ikke sendes i arbejdsprøvninger eller anden vurderinger, da min sygdoms tilstand forværres.

REVA arbejdsvurdering skriver også at det er ikke muligheder til at arbejdsevne øges, heller ikke med mentor, støtte person eller andre hjælpeforasamlinger.

Det er ikke realistisk i min sag at rehabteamet ikke tage hensyn til dokumenter som er i sagen.

Var de i tvivl så skulle de sende mig til klinisk funktions vurdering og tager sagen igen efter klinikkens vurdering.

Jeg er meget frustreret over hele behandling.

Hilsen. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 10:54   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
1. ja din sag burde for Klinisk funktion! Kan du gøre/forlange dette nu(hør evt DUKH).

2. Når du får afgørelse fra kommunen bør du klage, ved afslag.(Evt kom med bemærkninger til anbefalingen fra team.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 11:11   #8
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej poppe,

Tak fordi du fik tid til at svar til mig.

Hvad mener du med forlæg sagen.

De har indmeldt mig nu igen at møde pensionsnævnet d. 30 september.

Men jeg ka nikkede anden at de også sige ressourceforløb i stedetfor fø.

Jeg kan slet ikke forstår at rehabteamet anbefaler nu resourceforløb i min sag da jeg har selv søgt fø på forelligende. 17.2.

De svar tilbage sted behandler sagen efter pensionslovens paragraf 17 og ikke 17.2.

Jeg ret forvirret . Når kommunen behandler sagen i møde så behandler kommunen min sag efter paragraf 17, når i sagen kommer nye oplysninger, F.eks egenlæge som rehabiliteringsteamet selv har kontaktet eftermødet, med henblik på at sende mig til psykiatrisk undersøgelse, og egenlægesendt svar fra tilbage til rehabiliteringsteamet, så vil kommunen behandler min sag efter forelligende dokumentation 17.2.

Alt det fordi det lige meget hvor kommunen sender mig frem og tilbage så få den sammen svar. Jeg er ikke længere til rådighed på arbejdsmarked.

Jegved det ikke hvad skal jeg merefremsætte for pensionsnævnet eller hvad skal jeg mere siger til dem.

Jegtager chancen igen og møde dem igen d. 30.

Tak.m.v.h.eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 13:37   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal skriftlig efterspørge(din sagsbehandler) om din sag kan forelægges klinisk funktion.

Ring til DUHK for rettigheder vedr dette.

Hvis du får afslag af kommunen, klager du over hele forløb, dvs også indstillingen fra teamet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 16:00   #10
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej popie,

Jeg har sendt email til min sagsbehandler ang.forællegelse af sagen for funktion klinik.

Hun svar via email at hun vil ikke fortællere sagen for klinisk funktion, da jeg skal møde pensionsnævnet ikke så længe, d. 30 sept.

Så det er ikke anden at møde pensionsnævnet og venter afgørelse fra dem.

Det er sådan i min kommune.

Alle mine retsikkerhed er ikke overholdt i min sag.

Jeg har dukh i min sag, men min socialrådgiver er syge, hun kommer tilbage på arbejdet, en dag før mødet med pensionsnævnet.

Så jeg er nød til at vente da jeg har ikke andre som kan tager sig af sagen nu.

Tak fordi du finde tid at svare til min indlag. Mvh.Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension