K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2014, 16:27   #41
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Man kan klage over afslag men ikke over manglende indstilling.

Hvis man selv søger pension skal rehabiliteringsteamet lave en indstilling til pension, eller indstilling til afslag på pension.
Først derefter har en klage nogen mening.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 17:43   #42
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Ok og tak.

Rehabiliteringsteamet kan indstille til ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension og jeg havde en forventning om at Rehabiliteringsteamet indstillede mig til førtidspension. Så hvis jeg forstår dig ret, så får jeg ikke noget ud af at vente 1 år på at Ankestyrelsen vurderer min klage?

Lige nu er jeg i gang med det 1 år med ro i ressourceforløbet og jeg ved at min grænse går til dec., da mit helbred er yderligere forværret. Øv.

Tænker at når Ankestyrelsen har færdigbehandlet min klage, så har jeg allerede været 1 år med ro i ressourceforløb og det er jo ikke med i afgørelsen. Så måske vil det gavne min sag at vente til august med evt. at søge om en førtidspension efter § 17.... Lige nu er jeg i tvivl.

Hvad vil du anbefale mig at gøre nu ? Vente på Ankestyrelsen - søge en førtidspension efter § 17 nu eller ?
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 18:06   #43
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Har ankestyrelsen godtaget din klage ?
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 19:16   #44
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Ja, Ankestyrelsen har godtaget min klage.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 23:38   #45
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil mene at man kan klage over dels, at du tilkendes ressourceforløb fremfor pension, og i særdeles hed INDHOLDET!

Prøv evt at ringe og høre, mere generalt om du får noget ud af at klage eller ej.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 05:03   #46
Sambo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2014
Indlæg: 41
Styrke: 10
Sambo er ny på vejen
Hej til jer alle!

Skrev forkert. Jeg ved godt det er indholdet i ressourseforløbet man kan klage over. Men da der i øjeblikket er 10 mdr. ventetid og mit ressourseforløb strækker sig over 1,5 år ved jeg ikke om det så kan betale sig at klage, da man jo alligevel skal deltage i det der er blevet tilbudt imens.

Men hvis der kommer nyt i sagen undervejs, må man vel kunne komme for Rehabiliteringsteamet igen undervejs i forløbet. Nogen der ved noget om det?

Vh. Sambo

Ps. Ja, synes også det er en svær situation at stå i.

Hej BEH

Tænker at når Ankestyrelsen har færdigbehandlet min klage, så har jeg allerede været 1 år med ro i ressourceforløb og det er jo ikke med i afgørelsen. Så måske vil det gavne min sag at vente til august med evt. at søge om en førtidspension efter § 17.... Lige nu er jeg i tvivl.


Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at det år ikke er med i afgørelsen?

Vh. Sambo
Sambo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 06:00   #47
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
[QUOTE=BEH;303399]Ok og tak.


Lige nu er jeg i gang med det 1 år med ro i ressourceforløbet og jeg ved at min grænse går til dec., da mit helbred er yderligere forværret. Øv.


Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvad sker der så efter dec?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 15:57   #48
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Nej, det er ikke et dumt spørgsmål.

Hvis jeg ikke efter 1 år på ressourceforløb får medhold hos Ankestyrelsen, vil jeg gå efter et minifleksjob på 1 til 2 timer om ugen, da belastningen for mit helbred er mindre end nu med uvished også selvom jeg ikke har helbred til det.

Pt. forværring i mit helbred og skal igennem nye undersøgelser og scanning af hjertet, m.m.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension