K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2011, 13:40   #1
bullergris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
bullergris er ny på vejen
Hvis kommunen stopper sygedagpenge

Hej.

Jeg er på sygedagpenge, som jeg kan få indtil slutningen af dec. 2011, og vil gerne ha et flexjob. Hvis kommunen vurderer, at jeg ikke kan få et flexjob og stopper mine sygedagpenge og siger, at jeg skal på dagpenge fra min fagforening - hvor lang tid skal der gå, før jeg kan få sygedagpenge igen? Jeg er ikke istand til at arbejde mere end 3 timer dagligt, så dette vil være dødsdømt for mig på forhånd at søge et job på ordinære vilkår. Hvad gør jeg? Jeg har modtaget sygedagpenge i næsten et år, så min kvote er opbrugt.

Mange hilsener,
den bekymrede.
bullergris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 13:48   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Man skal være i arbejde eller på dagpenge fra a-kassen i 13 uger for at optjene en ny sygedagpengeperiode.

Denne regel bliver vist ændret i juli 2012 til at være 26 uger.

Nu skriver du ikke så meget omkring din sygdomshistorie og om du er belevet arbejdsprøvet osv. der er måske mulighed for forlængelse.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 13:51   #3
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Ja som jach skriver 13 uger.Fortæl lidt mere om dig selv, så vi bedre kan råde dig.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:27   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Du skal nok lige være obs på at du måske slet ikke kan få dagpenge fra a-kassen når du har været sygemeldt i et år. Du skal nemlig bevise at du står til rådighed på fuld tid. Det kan du så kun bevise ved at arbejde i 13 uger på fuld tid ( det var den besked jeg fik fra min a - kasse ).
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:48   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå alt her:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 22:37   #6
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg har været sygemeldt i 2 år, og rask meldt i a-kasse.
Min læge har skrevet, at jeg ikke kan bestride nogen form for belastende arbejde.Fingre, hænder,ryg o.s.v.

Det har a-kassen godkendt.

Jeg skal nu i løntilskud, men jobcenter aner ikke hvad de skal sende mig ud i.

Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 14:48   #7
bullergris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
bullergris er ny på vejen
Hej alle tak for svarene. Jeg er sygemeldt p.g.a kroniske smerter i mit knæ (har fået nyt knæ) og er nødt til at ligge med mit knæ i vejret flere gange dagligt. Min sagsbehandler siger, at jeg bare kan få et job, hvor de tager hensyn til mit skånebehov, men jeg gad godt se en arbejdsgiver, som vil ha mig med alt det fravær, som jeg måtte have i løbet af en arbejdsdag så. Har talt med min fagforening som siger, at de ikke vil ha mig tilbage, da jeg jo ikke blir rask. Min læge siger også, at jeg har kroniske smerter. Så jeg ved ikke hvad jeg gør, når og hvis de stopper sygedagpengene? Er gift, så jeg kan ikke få kontanthjælp. Synes det er grotesk, når jeg aldrig bliver rask at skulle kæmpe med dem.
Mvh.
Tina
bullergris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 12:35   #8
puttesol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
puttesol er ny på vejen
Smile

Hej Bullergris
har du slet ikke været i arbejdsprøvning og hvis var det så 3 timer hver dag de kom frem til eller hvordan.
jeg er selv arbejdsprøvet til ca. 20 timer ved at være i arbejdsprøvning

så håber da du har været i arbejdsprøvning .

Hilsen Puttesol
puttesol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 18:50   #9
puttesol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
puttesol er ny på vejen
Red face

hejsa bullergris
du skriver intet om du har været i arbejdsprøvning har du det og hvad viste den.

har du et job du kan vende retur til hvis du skal det mener at du skal ud at arbejde kender en der skulle ud og arbejde da han pludselig fik nægtet fleksjob.
man skal jo vise at man står til rådighed for arbejdsmarkedet for at få understøttelse mener jeg.

håber det bedste for dig

Hilsen Puttesol
puttesol er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen stopper mine sygedp og raskmelder mig stefansson Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 11-07-2012 09:30
Hvilende pension og fleksjob - hvad hvis jeg stopper med at arbejde? Gry Spørgsmål ang fleksjob 2 17-04-2012 21:55
Sygedagpenge stopper - men vi udsætter afgørelsen 1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 32 02-10-2011 18:28
Kommunen stopper mine sygedagpenge Sweety84 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 03-09-2011 23:15
så stopper mine sygedagpenge også :( markvart Alt det andet 9 23-04-2010 13:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension