K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2018, 01:44   #1
Martin89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2018
Indlæg: 4
Styrke: 0
Martin89 er ny på vejen
Gave og Ressourceforløb

Hej allesammen.

Jeg er ny her på siden så tag godt i mod mig.
Jeg har for en måneds tid siden fået tildelt et 5-årig ressourceforløb.

Her kan jeg forstå der gælder andre regler end kontanthjælp.

Derfor har jeg et par spørgsmål.

Min far har tilbudt mig nogen aktier til en værdi af 30.000 kroner +/- et par hundrede. Hvis jeg siger ja bliver det så trukket fra min månedlige ydelse.

En anden ting er, de her aktier giver udbytte 2 gange om året omkring 450-700 kroner. Bliver dette trukket fra i min månedlige ydelse.

Sidste spørgsmål er. Hvad sker der hvis jeg sparer penge op, og bliver færdig med mit 5-årige ressourceforløb, men uden afklaring. Skal jeg så bruge alle pengene og tilbage på kontanthjælp?


Mange tak for i tog jer tid til at læse dette.

Bedste hilser fra Martin
Martin89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2018, 10:21   #2
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin89 Se meddelelser
Hej allesammen.

Jeg er ny her på siden så tag godt i mod mig.
Jeg har for en måneds tid siden fået tildelt et 5-årig ressourceforløb.

Her kan jeg forstå der gælder andre regler end kontanthjælp.

Derfor har jeg et par spørgsmål.

Min far har tilbudt mig nogen aktier til en værdi af 30.000 kroner +/- et par hundrede. Hvis jeg siger ja bliver det så trukket fra min månedlige ydelse.

En anden ting er, de her aktier giver udbytte 2 gange om året omkring 450-700 kroner. Bliver dette trukket fra i min månedlige ydelse.

Sidste spørgsmål er. Hvad sker der hvis jeg sparer penge op, og bliver færdig med mit 5-årige ressourceforløb, men uden afklaring. Skal jeg så bruge alle pengene og tilbage på kontanthjælp?


Mange tak for i tog jer tid til at læse dette.

Bedste hilser fra Martin
Hej Martin

Din far skal ikke begynde at give dig aktier i den situation du er i. Afkastet kan han give dig fra hans egen konto. Det bliver ikke modregnet på ressourceforløbsydelse, men kan give dig problemer på andre områder på sigt, så forstår slet ikke at I kan få den tanke.
Ergo..din far skal beholde hans aktier for sig selv og ellers bakke dig op økonomisk løbende hvis det er en mulighed, på andre måder.
Og ja, hvis du sparer op og har over 10.000 kr får du ikke kontanthjælp. Pengene skal bruges inden, så det vinder du intet ved.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2018, 12:53   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
På ressourceforløbsydelse må du gerne have formue.
Vær obs på, at hvis du får §34 særlig støtte, kan formue dog påvirke den ydelse.

Aktier er som udgangspunkt formue. Dvs værdien af dem.

Jeg er usikker på hvorvidt afkastet, hvis du får det udbetalt, er formue eller indtægt.
----

Om du kan komme på kh efter ressourceforløb:
Det kommer an på situationen til den tid.
Hvis du er for rask til ftp/fleksjob, så ja.
Hvis du under ressourceforløbet, uden rimelig grund, ikke deltager i indsatserne i ressourceforløbet, kan det afbrydes og du ryger på kh.
Hvis du er 40+ år, og siger nej til nyt ressourceforløb, ja, så kan du ryge på kh.

----

Din far kan jo evt skrive det ind i sit testamente at du skal have de aktier. Så kan han være sikker på at du får dem, senest til den tid.
Hvis du så når at blive afklaret inden da, kan du få dem til den tid

Han må gerne give dig gave. Gave er formue. Så han kan jo give dig det årlige afkast i gave
(Problemet opstår hvis han hver måned overfører et betydeligt beløb, da det så ville kunne betragtes som indkomst)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2018, 15:08   #4
Martin89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2018
Indlæg: 4
Styrke: 0
Martin89 er ny på vejen
Mange tak.
Martin89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension